| Forfatter |
|
Boie Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Jeg er på jagt efter noget smart lyd. Mine kriterier er:
- Rimelig (dybde og renhed) lydkvalitet.
- Ikke nødvendigvis surround. Lyd har højeste prioritet. Dog kan jeg godt li´ de mange muligheder der ofte ligger i en sorround reciever, sammenlignet med en "gammeldags" forstærker.
- Jeg vil have alle mine CD´ere lagt over på harddisk, og vil derfor gerne kunne afspille fra denne. Helst direkte uden en PC der skal boote op før man kan afspille.
- Skal kunne spille - uafhængigt - i flere rum
- Budget ca. 15000,-
Efter at have talt med HiFi klubben nævnte de SONOS Digital Music System som en mulighed. Er der nogen her på forum der kender til dette system?
Er der evt. nogen der kan give mig anbefalinger på andre systemer der matcher mine krav?
Håber I kan hjælpe mig. Jeg er ved at drukne i de mange features der kan fåes idag.
|
| Til top |
|
| |
Boie Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ingen der kender noget til dette anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gør... Hvad vil du vide.. Har selv et system
|
| Til top |
|
| |
Boie Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kaizer
Jamen jeg ville egentlig bare høre om du er tilfreds med produktet. Er lyden god?, lever det op til producentens løfter?
Jeg kunne evt. også godt tænke mig at høre hvad du bruger/ evt. anbefaler af højtalere?
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kigger også på det, men vil nok bruge det noget anderledes dig Boie.
Jeg vil alene bruge det som distribution og nem adgang til mine lydfiler. Syntes at den håndholdte wireless controler fra Sonos er ret smart. Modsat SB fra Slimdevices behøver den ikke stå ved anlægget hvilket giver mig mulighed for at ligge og flyde på sofaen . Når først man ligger en 4-5 meter fra anlægget eller står i køkkenet så kan du ikke bruge en SB - man kan ikke se displayet. På Sonos controleren har du displayet med rundt - ret smart. I øvrigt en rigtig brugervenlig menu.
Vil ikke anvende systemets DA'ere eller fortsærker del. Jeg vil alene trække en spdif (digital ud) ind i min DAC og resten af anlægget. Sonos systemets lydmæssige formåen derudover tror jeg nemlig ikke på - det gælder osgå SB.
|
| Til top |
|
| |
Mac_Connor Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv tilsvarende overvejelser og har haft en tråd herom tidligere.
Andre produkter du kan overveje er www.olive.us (flere forskellige af modellerne), Arcam MS 250 Music Server, www.arcam.co.uk (der dog vistnok bryder dit budget) eller Cambridge Azur 640 H Music Server, www.cambridgeaudio.com, Philips Streamium, www.consumer.philips.com/streamium
Har desværre ingen konkrete erfaringer med nogle af produkterne selv - overvejer stadig
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mac_Connor skrev:
|
Jeg har selv tilsvarende overvejelser og har haft en tråd herom tidligere.
Andre produkter du kan overveje er www.olive.us (flere forskellige af modellerne), Arcam MS 250 Music Server, www.arcam.co.uk (der dog vistnok bryder dit budget) eller Cambridge Azur 640 H Music Server, www.cambridgeaudio.com, Philips Streamium, www.consumer.philips.com/streamium
Har desværre ingen konkrete erfaringer med nogle af produkterne selv - overvejer stadig |
|
|
Bryder mig ikke om disse da din lagerplads er begrænset. Hos mig er NAS et krav.
|
| Til top |
|
| |
The Sandman Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil kigge mere på SB på et ordenligt anlæg så få fat i Plafitracer herinde på forumet, der kan du se det i brug på et High-End anlæg med Nas server osv osv.
__________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
| Til top |
|
| |
Boie Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for Jeres svar gutter
Jeg er desværre ikke helt med på alt Jeres "street slang"
Kunne I kort forklare mig hvad DAC, NAS, SB står for.
Endnu engang skal I have tak for Jeres deltagelse
|
| Til top |
|
| |
The Sandman Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
DAC = Digital Audio Converter NAS= Network et eller andet server, simpelthen en server du sætter på netværket og så kan du fjernstyre den i en browser på din computer SB= Sqeeze Box
__________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
| Til top |
|
| |
Boie Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forklaringerne Sandman.
En anden løsning jeg er begyndt at kigge på, er en iPod. Jeg kan se at der er flere stereoforstærkere der leveres med iPod docking station.
Jeg mener dog ikke at 80 GB er nok til min musiksamling. Ved I om der findes muligheder for at udbygge lagringspladsen i en iPod? Ydermere kunne jeg godt tænke mig at vide om iPod´s kan lagre FLAC formater, eller andre formater der ikke går ud over lydkvaliteten?
|
| Til top |
|
| |
The Sandman Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt! Jeg mener ikke at iPod kan tage FLAC formatet uden den er modificeret, men hvis det er sådan noget du kigger efter så måske en der kunne tage enten FLAC eller VMA LossLess er en mulighed!  Der er jo utalige afspillere som kan det, men jeg vil nok fortrække IRiver.
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|