| Forfatter |
|
Krimi Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan man jo næsten ikke læse en tråd om cd-afspillere uden den bliver ledt omkring de 'fantastiske' gamle Sony ES modeller; meen hvad kan de modeller de laver i dag?? Så vidt jeg kan se på Sony's hjemmeside kører de to modeller: XA1200ES og XA9000ES
Nogen der har nogle erfaringer med dem? Er det stadig 'value for money', eller er det blevet pop-produkter??
__________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
Jungson DA-CD3 > Heed CanAmp > K701/SR225i/SR80/DT770
Meizu M6 > PK2/UM1/ATH-ES55
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg kender godt smøren som de "gamle" ES. En lidt trættende snak som nærmere sig romantik. Når du efterspørger de nyere modeler, så er det måske meget rimligt.
Det er jo Superaudio modeler, og spørge dig selv om du vil bruge denne feature. Jeg ville ikke! Derfor betaler man jo meget for noget som ikke nødvendigvis vil bruge. Selve maskinen er helt sikkert godt lavet og "noget særligt".
Jeg tror ikke det er pop.
Blot et gæt.
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv en Sony XA333 ES modificeret i Tyskland af Swoboda audio. Pragtfuld maskine. Alene lyden af skuffen. (lidt som når man smækker døren på en Mercedes). Lydmæssigt er den udenfor konkurrence.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Alene lyden af skuffen. (lidt som når man smækker døren på en Mercedes). Lydmæssigt er den udenfor konkurrence. |
|
|
Altså lyden af skuffen når den lukker er uden konkurrence 
Det er også en utrolig vigtig del af et godt HiFi setup, hvordan skuffen lyder på cdafspilleren
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Batman skrev:
Alene lyden af skuffen. (lidt som når man smækker døren på en Mercedes). Lydmæssigt er den udenfor
konkurrence. |
|
|
Det er også en utrolig vigtig del af et godt HiFi setup, hvordan skuffen lyder på cdafspilleren |
|
|
Ja, det er aergeligt at det er det det skal komme an paa. Men faktum er, at mange "high-end" cd-afspillere
har nogle billige plastikdrev af vaerste skuffe (har har), og hvis man betaler rigtige penge for en cd spille,
saa vil man gerne have at den ogsaa virker om et par aar...
Lyden af doeren i en Mercedes har heller ikke noget at sige for koereegenskaberne, men det bidrager til det samlede indtryk.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt XA9000ES spille sammen med et sæt B&W 802D.....og lyden?.....sublim
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Batman skrev:
| Alene lyden af skuffen. (lidt som når man smækker døren på en Mercedes). Lydmæssigt er den udenfor konkurrence. |
|
|
Det er også en utrolig vigtig del af et godt HiFi setup, hvordan skuffen lyder på cdafspilleren
|
|
|
Det jeg egentlig ville sige var at Sony's ES serie som regel har virkelig god byggekvaliet. Bl.a. dette er årsagen tl at Swoboda bruger disse maskiner som udgangspunkt for sine modifikationer med henblik på optimal lydgengivelse.
(Som kuriosum kan nævnes at Sony har stor respekt for Swobodas modifikationer)
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så de nye ES'ere kan kan godt indgå i overvejelser om en ny spille? Skal siges at jeg nok ikke ville bruge SuperAudio er særlig stor udstrækning, og uden at have et helt specificeret budget endnu, får man så ikke mere ren cd-afspiller for pengene ved (gennem prislagene): Rega Apollo, Lyngdorf CD-1,, Raysonic 128, Rega Saturn, Bladelius Freja osv..?? Ved godt at I med det samme vil sige at f.eks. CD-1 har et legetøjsdrev, men hvis nu lyden er bedre.?? Er blevet lidt varm på CD-1 efter den er sat 4k ned til 12k!! @Bradman: Er lidt enig i at der gået romantik i de gamle ES'er, men måske er jeg bare ærgelig over at jeg ikke selv har haft fingre i een  ..
__________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget muligt der går "romantik" i disse gamle maskiner, men de slår nu alligevel alt jeg har hørt nyt under 10k - sådan er det  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så samtlige gamle ES modeller, uanset pris model og apparattype, slår altså alt nyt under til 10.000 og sådan er det bare...hmmm javel ja!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke sådan at Sonys's ny ES serie, kun bliver soldt i japan og USA ?
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| Er det ikke sådan at Sonys's ny ES serie, kun bliver soldt i japan og USA ? |
|
|
Næ de står da på www.Sony.dk så man må da formode at de kan købes her i lille Danmark også. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Batman skrev:
|
|
|
|
|
Ser godt din smiley men syntes faktisk det er rigtigt.
For mig betyder lyden af skuffen faktisk noget. Lytter altid efter det når jeg er ude at kigge på afspiller. Min nuværende er dog ikke noget at snakke om. 
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
|
|
Har set XA3000ES flere steder, men ikke 9000'eren.. __________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taurus skrev:
Så samtlige gamle ES modeller, uanset pris model og apparattype, slår altså alt nyt under til 10.000 og sådan er det bare...hmmm javel ja!  |
|
|
He he, måske en lidt for kontant udmelding og lad os moderere den til, at ES-topmodellerne følger med det meste op til 10k i dag ....
Jeg syntes så tilgengæld, at når man op i 20k-klassen så bliver de sat til vægs på detaljer, rum og perspektiv hvor de gamle ES'ere ikke kan være med. Men så alligevel måske med en god DAC på...... __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krimi skrev:
StarTrek skrev:
|
|
Har set XA3000ES flere steder, men ikke 9000'eren..
|
|
|
Der var vist lige en demomodel af XA9000ES her på siden i går (under tilbud). Jeg har en XA3000ES, som jeg er meget tilfreds med, men jeg vil ikke kloge mig på, hvordan den er i forhold til de gamle ES-modeller.
|
| Til top |
|
| |
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har hørt Sony SCD-XA 1200 ES?
__________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
Det er til salg for bare et minimum af initiativ" tv-2
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Pierre skrev:
Batman skrev:
|
|
|
|
|
Ser godt din smiley men syntes faktisk det er rigtigt.
For mig betyder lyden af skuffen faktisk noget. Lytter altid efter det når jeg er ude at kigge på afspiller. Min nuværende er dog ikke noget at snakke om. 
|
|
|
Jeg gør det samme, men egentligt er det jo noget pjat . Men helhedsindtrykket skæmmes jo af et billigt cd-rom skuffedrev der straks henleder tankerne på noget medion bilka-ting af en slags  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syndes at alt nyr udstyr skal havde den billigt cd-rom skuffedrev, og man ikke gør noget ud af cd-skuffen som Sony en gang gjor med deres ES
serien, selv på dyrt udstyre er der en billigt cd-rom skuffedrev.
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, så synes jeg lige der skal følges op på den med de cd-skuffer.. Vil folk hellere nøjes med en dårligere spille for at den har en god skuffe?? Tror faktisk ikke der er mange ES spiller der slår Lyngdorf CD-1 hvis man bare lytter..? Ret mig hvis jeg tager fejl!! MEN, der er åbentbart et eller andet forhold til lyden af cd-skuffen der kan over-rule resten, og bare 'teach me' for jeg måler mest på den lyd der lander ved mine ører! Håber ikke jeg sparker over for mange skinneben  ... __________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
|
| Til top |
|
| |