Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 16:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Firestone DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
John Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 08 August 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hej.

Som mange andre er jeg også ved at se lyset i at afspille musiksamlingen fra harddisk. Jeg mangler dog noget at den kvalitet, som jeg havde fra en god CD-afspiller, hvorfor jeg er på udkig efter en DAC, der også skal bruges til DVD-afspilleren.
Jeg har ikke råd til en Benchmark DAC-1 USB, men har i stedet fundet frem til Firestone's DAC's som er overkommelige i pris (og som må være bedre end tudsegamle AA, Parasound og andre DAC?). Desværre er der ikke meget info at hente på nettet, så jeg håber at nogen af Jer kender mærket og produkterne:

Firestone Audio Fubar II USB DAC (Skulle have den "rigtige" konverter - PCM2702)

Firestone Audio Spitfire DAC

Mvh. Christian
Til top Vis John Doe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John Doe

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 August 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Tror da du til enhver tid ville foretrække AA frem for en 1000 kroners DAC... Nu har jeg ikke hørt det pågældende eksemplar du linker til, men AA plejer da at være noget ud over det sædvanlige (også selvom de er gamle)
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

John Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Ja, det er ikke umuligt, men der der være sket en smule udvikling siden AA stoppede... Kan ikke lavede være med at synes, at det er lidt komisk at alle løber rundt efter de samme, gamle konvertere.

Mvh. Christian

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 August 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

En ekstern fra PC til anlæg kunne være Silverstone EB01. Udover et flot design og gedign kvalitet, lyder den også godt. Har nogle af de samme features som Firestone Audio Fubar USB DAC. Bla. Burr Brown 2702 & 16bit 44,1Khz) Men stømmen trækkes gennem USB porten.

Og så er det billigere end Firestone. "Sølle" 750,- Kan bla. fås hos www.pc-netto.dk

Og flere brugere på dette forum har dette kort og er enige i dens kvaliteter kontra pris. Bevares, der findes bedre kort, men ikke til prisen IMO.

Jeg skifter det ikke foreløbigt

John Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hej Skatcat.

Interessant, desværre har det jo som du siger kun én indgang og jeg er lidt betænkelig ved at strømmen skal trækkes over USB-porten...

Mvh. Christian

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Nååå, du vil også gerne kunne bruge det uden om USB´en (Toslink/coax)

Ja, det er jo en anden sag. Det ene kan jo bruges med toslink og coax, men ingen USB. Og omvendt, såååå

Den dvd du har. Har den kun Coax? Uanset hvordan du vender og drejer det, vil det koste nogle knapper, end et "rent" kort. Men som du siger; Benchmark er nok i overkanten, prismæssigt

Strøm via USB. Hmm, har aldrig oplevet problemer med det

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

En anden løsning kunne være et PCI kort så som ESI MAYA44. Ud ovar JACK udgange har den også Coax og Toslink udgang. (700,- svjh) Kanon lydkort.

Og så evt. sådan en fætter som denne: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=51406

Så er alt forbundet for relativt få penge Og en masse fleksible løsninger.

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 August 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Prøv trends UD 10!
Kan ikke sige mange gange hvor smart den er! Den er virkelig billig! og udover at være en nem måde at få en digital udgang til en computer, er den er utrolig udemærket dac indbygget! Den koster ca 700 kroner. Den ser en anelse billig ud, men det er den jo også:-) Den trækker, som du er inde på gerne strøm fra usb stikket, men det er ikke nær så godt som med den medfølgende batteristrømforsyning. Så kommer der helt styr på tingene, og især bassen bliver strammere og lækker. Det er ikke småting!
mine varmeste anbefalinger (Og så er jeg i øvrigt også med AA vognen, som har fået lov at overtage... Men ved sgu ikke om jeg er mest til trends ud med batteri, eller AA 1.0, med den "dårlige" almindelige strømforsyning.) De spiller begge to rigtig godt! AA er jo nok bedst, men har du ikke digital udgang på din computer, er trends forrygende!
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Bojsenbord skrev:
Prøv trends UD 10!
Kan ikke sige mange gange hvor smart den er! Den er virkelig billig! og udover at være en nem måde at få en digital udgang til en computer, er den er utrolig udemærket dac indbygget! Den koster ca 700 kroner. Den ser en anelse billig ud, men det er den jo også:-) Den trækker, som du er inde på gerne strøm fra usb stikket, men det er ikke nær så godt som med den medfølgende batteristrømforsyning. Så kommer der helt styr på tingene, og især bassen bliver strammere og lækker. Det er ikke småting!
mine varmeste anbefalinger (Og så er jeg i øvrigt også med AA vognen, som har fået lov at overtage... Men ved sgu ikke om jeg er mest til trends ud med batteri, eller AA 1.0, med den "dårlige" almindelige strømforsyning.) De spiller begge to rigtig godt! AA er jo nok bedst, men har du ikke digital udgang på din computer, er trends forrygende!

Det er også et smart og billigt kort. Men analogudgangen er jo en 3,5mm minijack. Så det er vel så som så med kvalien eller hur?

Men smart, det er den

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 August 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Har kigget med på denne tråd med stor interesse. LIge et hurtig spørgsmål håber det er ok. Kan tilslutte sine Hørebøffer direkte til den der Firestone bandit, få sine lyd fra pcen der uden noget ekstra tilslutning af forst.?
Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Rockmoroe skrev:
Har kigget med på denne tråd med stor interesse. LIge et hurtig spørgsmål håber det er ok. Kan tilslutte sine Hørebøffer direkte til den der Firestone bandit, få sine lyd fra pcen der uden noget ekstra tilslutning af forst.?

Nej Der skal du bruge denne: http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=105240&am p;itemGroupGuid=3561 Det ville også være rart med en head amp. med volumekontrol

Men Trends er stadig billigere og ret god

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes