| Forfatter |
|
BowieCool Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et hurtigt spørgsmål: Blir lyden fra almindelige cd´er bedre på en SACD afspiller ?
__________________ BenQ W5000
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heller en god CD afspille end en ringe SACD afspille, de beste at begge, køb en af hver.
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Audio Aero Prestige SACD SE afspiller mestrer på bedste vis begge medier.
Ingen grund til at købe 2 maskiner her!
Happy
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Sony SCD-9000 ES mester også begge formater til UG, så hvorfor dog have 2 *S*
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
BowieCool skrev:
| Lige et hurtigt spørgsmål: Blir lyden fra almindelige cd´er bedre på en SACD afspiller ? |
|
|
du skal bruge det format som passer sammen, ellers er der ingen gevinst. Bortset fra det, så har jeg hørt nogle pokkers dyre sacd maskiner spille både sacd og alm. red book, og jeg fatter stadig ikke, hvorfor nogle tager sacd mediet alvorligt...
vh
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
tadman skrev:
BowieCool skrev:
| Lige et hurtigt spørgsmål: Blir lyden fra almindelige cd´er bedre på en SACD afspiller ? |
|
|
du skal bruge det format som passer sammen, ellers er der ingen gevinst. Bortset fra det, så har jeg hørt nogle pokkers dyre sacd maskiner spille både sacd og alm. red book, og jeg fatter stadig ikke, hvorfor nogle tager sacd mediet alvorligt...
vh
|
|
|
Ja tak, jeg har også hørt forhandlere få orgasme over nogle pokkers dyre rene cd-maskiner selvom jeg havde meget svært ved at høre hvor fantastisk det var, synes tit maskinerne blot tilføjer en kunstig luftighed eller ligefrem udstiller cd-mediets begrænsninger mest muligt.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
tadman skrev:
BowieCool skrev:
|
|
vh
|
|
|
Ja tak, jeg har også hørt forhandlere få orgasme over nogle pokkers dyre rene cd-maskiner selvom jeg havde meget svært ved at høre hvor fantastisk det var, synes tit maskinerne blot tilføjer en kunstig luftighed eller ligefrem udstiller cd-mediets begrænsninger mest muligt.
|
|
|
SACD mediet har da klare potentielle fordele, frem for CD mediet…! Det bare ikke rigtigt blevet bevist endnu pga. manglende opbakning fra software producenterne.
Og ja de få indspilninger som der er udgivet, over eksponerer hvad mediet evner af luft..! vel lidt som da man i sin tid ville promoverer stereo, og placerede musikere i hver sin højttaler..? Eller hvor meget der forgår i bagkanalerne i en film..??
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
| Og ja de få indspilninger som der er udgivet, over eksponerer hvad mediet evner af luft..! vel lidt som da man i sin tid ville promoverer stereo, og placerede musikere i hver sin højttaler..? Eller hvor meget der forgår i bagkanalerne i en film..?? |
|
|
Du har ret! Og de, der sidder ved mixerpulten har stadig noget at lære, for at udnytte mediet fuldtud. Der er en del genindspilninger ... og jeg håber ikke det bliver for meget OT ... der bærer på arven fra tiden med quadrophoni, hvor det var typisk at placere et instrument i hver sit hjørne. Bla. Deep Purple Machine Head, hvor dette gentages på SACD-versionen. Moody Blues har dog kælet for netop den rumlige fornemmelse på SACD-genudgivelsen af hele bagkataloget. Den bedst kendte SACD, der også har disse kvaliteter er nok Pink Floyd Dark Side Of The Moon. Af nutidens bands, der forstår at udnytte de 4-5 kanaler er Porcupine Tree et godt eksempel på (dts/dvd-a, men ok).
Men for at blive ved tråden ... så er det vel så banalt som at gengivelsen ikke bliver bedre end kildematerialet - uanset du afspiller den på en cd-maskine til en million ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |