| Forfatter |
|
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige hørt Ontech SuperDAC til de 22.000 kr. og den spiller næsten så englene falder ned !! Nu er mit spørgsmål så ; en rigtig rigtig god musikalsk DAC , pris næsten fuldstændig ligegyldig , men den skal dælme spille op til dens pris , hvis du forstår ! Har du et bud ? Vil jo gerne lige prøve et par DAC`s inden jeg bestemmer mig..I det prislag er det skisme dyrt at lave et fejlkøb :-) Skal høres hjemme i min stue et par dages tid , så en forhandler der er villig til udlån kræves og fordres. Du køber vel heller ikke bare en DAC eller andet musikudstyr uden at have prøvet det hjemme et par dage , vel ? :-)
Jeg har Unico 200 , Unico CD , Unico Tuner , HT. Opera Divina , alt i Jorma Superpower + Van D. Hul Inspiration HT kabel + VDH Orchid XLR .
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du ellers hørt af DACs?
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah , har hørt næsten alt i DAC hvad jeg kunne finde til under de 25 kgkr.
Men jeg er ude efter den AHA oplevelse som en rigtig god ( megadyr ??? ) DAC måske kan give ? Lidt som i gamle dage da jeg hørte naboens grammofon ( Luxman med sug ) og det sagde pow waw ! Ikke at prisen spiller den store rolle , dyrere er bedre , tror jeg nu ikke på , men den sjældne AHA oplevelse betales næsten altid dyrt !
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 02:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
|
Tjah , har hørt næsten alt i DAC hvad jeg kunne finde til under de 25 kgkr.
Men jeg er ude efter den AHA oplevelse som en rigtig god ( megadyr ??? ) DAC måske kan give ? Lidt som i gamle dage da jeg hørte naboens grammofon ( Luxman med sug ) og det sagde pow waw ! Ikke at prisen spiller den store rolle , dyrere er bedre , tror jeg nu ikke på , men den sjældne AHA oplevelse betales næsten altid dyrt !
|
|
|
Hej...
Jeg vil bare sige: Prøv en af de bedre DACs fra Audio Note. Du er garanteret hurtigt over Ontech-niveau, når vi snakker lyd...! :-)
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Du søger en DAC, men en bedre løsning kunne være en komplet CD. Har du hørt en GamuT CD3. Personligt synes jeg den spiller fantastisk....flot udtrakt bund, rigtig 3d. Prisen er godt nok også høj, men mon ikke man kan slå en handel af med et af deres outlets??
Ellers ville jeg besøge Rene Jensen og se hvad han har i skuffen.
Mvh
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
Har lige hørt Ontech SuperDAC til de 22.000 kr. og den spiller næsten så englene falder ned !! Nu er mit spørgsmål så ; en rigtig rigtig god musikalsk DAC , pris næsten fuldstændig ligegyldig , men den skal dælme spille op til dens pris , hvis du forstår ! Har du et bud ? Vil jo gerne lige prøve et par DAC`s inden jeg bestemmer mig..I det prislag er det skisme dyrt at lave et fejlkøb :-) Skal høres hjemme i min stue et par dages tid , så en forhandler der er villig til udlån kræves og fordres. Du køber vel heller ikke bare en DAC eller andet musikudstyr uden at have prøvet det hjemme et par dage , vel ? :-)
Jeg har Unico 200 , Unico CD , Unico Tuner , HT. Opera Divina , alt i Jorma Superpower + Van D. Hul Inspiration HT kabel + VDH Orchid XLR .
|
|
|
Det har meget med dit setup at gøre, og hvor godt du kan udnytte DAC'en. Jeg har den samme Ontech Monster DAC3, og har ikke fundet noget bedre, når der skal lyttes kritisk, og ruminformationer skal gengives realistisk, samtidig med at bassen er kælderdyb. Bassen er et problem på alle de andre DAC's jeg har hørt, incl. Audio Alchemy, der dog kommer tæt på. På nogle setups vil en DAC der smører ekstra farvelade på, kunne give det der skal til. En Cambridge DAC3 f.eks. som vil give liv til overkomprimerede optagelser, og også bas i meget høj klasse, uden dog at nå Ontech'en i den dybeste oktav. Manglerne i den dybeste oktav, på Cambridgen, samt det fnidder der er i diskanten, kan ikke afsløres på middelmådige setups, eller superdyre setups, hvor lytterummet er dårligt. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Thomas P Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hitachi
Musical Fidelity Trivista 21 fik fremragende anmeldelser da den kom frem for et par år siden. De er ofte at finde på Ebay i UK. Herhjemme har jeg kun set én til salg i 3 år. Ellers er der jo altid Audio Note som tidligere nævnt, og i liebhaver klassen japanske Zanden Audio model 5000. Sidstnævnte er i 350.000 kr klassen for et drev/dac system hvis det skulle have interesse.
mvh.
Thomas P
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg benytter en RME ADI-2 på mit system. Det er en kombineret AD/DA, hvor den i mit tilfælde benyttes til AD konvertering. Den lyder rigtig godt og er ikke så dyr. ca. 5000,-
Den er lavet til studie-brug, så den er ikke så pæn :-) Min er gemt væk bag anlægget.
Men ihvertfald en bombe til prisen!

|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
chubbz skrev:
Hej
Jeg benytter en RME ADI-2 på mit system. Det er en kombineret AD/DA, hvor den i mit tilfælde benyttes til AD konvertering. Den lyder rigtig godt og er ikke så dyr. ca. 5000,-
Den er lavet til studie-brug, så den er ikke så pæn :-) Min er gemt væk bag anlægget.
Men ihvertfald en bombe til prisen!

|
|
|
Er den bedre end den fra Benchmark ? Link__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Er den bedre end den fra Benchmark ? "
Det skal jeg ikke kunne sige...jeg har ikke prøvet dem mod hinanden.
Benchmark ADC kom i mit tilfælde slet ikke på tale, da den koster det tredobbelte af RME'en
Benchmark DAC er lidt billigere, men dog stadig ca. dobbelt så dyr som RME'en.
|
| Til top |
|
| |
Sjokoz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benchmark DAC'er er måske ikke den du ønsker hvis du vil ha din lyd "farvet" eller på anden måde ændret bort fra det originale. Dog er jeg selv yderst tilfreds med min Benchmark DAC1 USB da jeg ønsker min lyd så tæt på det originale som min (begrænsede) pengepung kan overkomme.
Med DAC1'en får du også en fortrinlig hovedtelefon amp og en fin forforstærker.
Men om du ville kunne li den er selvfølgelig en smagssag.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Er den bedre end den fra Benchmark ? Link
|
|
|
Nej, den er efter min mening langt værre end en Benchmark!
Havde lejlighed til at lytte til sådan en ADI forleden, og det var ikke nogen rar oplevelse. Meget grovkornet og ubehagelig. Så, den er sikkert udmærket til den (halv)professionelle verden... ;-)
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
|
Nu er mit spørgsmål så ; en rigtig rigtig god musikalsk DAC , pris næsten fuldstændig ligegyldig , men den skal dælme spille op til dens pris , hvis du forstår ! Har du et bud ?
|
|
|
Jeg tror ikke det er forslag til budgetklasse D/A konvertere der søges.....
Hilsner,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Aero laver vist en dac osse...
Mvh.
EDIT: Næh åbenbart ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
hitachi skrev:
Nu er mit spørgsmål så ; en rigtig rigtig god musikalsk DAC , pris næsten fuldstændig ligegyldig , men den skal dælme spille op til dens
pris , hvis du forstår ! Har du et bud ?
|
|
|
Jeg tror ikke det er forslag til budgetklasse D/A konvertere der søges..... |
|
|
Med fare for at lyde som en fanboy vil jeg proeve at foreslaa Wadia. F.eks. den nye model 521 DAC,
eller maaske en gammel model 25 hvis det skal vaere billigere... Jeg har ikke hoert de konkrete
modeller, men mon ikke de spiller som deres cd afspillere goer -- altsaa robust (god bund og
grundtone), hurtigt, musikalsk og hoejoploest?
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Audio Aero laver vist en dac osse...
Mvh.
EDIT: Næh åbenbart ikke mere. |
|
|
AA Prima DAC'en kan findes brugt til en rimelig pris.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder ikke til at nogen har et ret meget bedre bud end den Ontech Super DAC . ? Designet på min Unico CD , passer til resten af udstyret , så derfor søges DAC og ikke CDafspiller. Så er spørgsmålet igen hvor meget / lidt forskel i lydkvalitet der kan hentes fra en DAC der er dyrere / meget dyrere end Ontech Super DAC ? Så nærmer vi vel os lidt en religionskrig ? Lydforskelle på en AA DAC / ONtech DAC / Wadia DAC er vel minimalistiske i det prislag ?. Problemet her er osse at finde nogen der har lyttet til / ejet de DAC`s. Grundet prisen er de ikke så udbredte. Kan ikke lige spadsere ned i den lokale Expert og høre dem .. 
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
|
Lyder ikke til at nogen har et ret meget bedre bud end den Ontech Super DAC . ? Designet på min Unico CD , passer til resten af udstyret , så derfor søges DAC og ikke CDafspiller. Så er spørgsmålet igen hvor meget / lidt forskel i lydkvalitet der kan hentes fra en DAC der er dyrere / meget dyrere end Ontech Super DAC ? Så nærmer vi vel os lidt en religionskrig ? Lydforskelle på en AA DAC / ONtech DAC / Wadia DAC er vel minimalistiske i det prislag ?. Problemet her er osse at finde nogen der har lyttet til / ejet de DAC`s. Grundet prisen er de ikke så udbredte. Kan ikke lige spadsere ned i den lokale Expert og høre dem .. 
|
|
|
Ja, jeg synes stadig du skal overveje en Audio Note. De laver også én (DAC 5) til omkring kr. 450.000, hvis prisen er helt underordnet. Men det er den jo sjældent, og jeg har da også selv måttet nøjes med en DAC 3.1x Sig....! ;-)
Hvis du er seriøs nok omkring dét at finde en virkelig god DAC - ja, så finder du også ud af dét med at få lyttet til nogle kandidater...
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|

En DAC til 450.000 kr ? DET synes selv jeg er pervest dyrt. 
|
| Til top |
|
| |
blackfrancis Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan kun anbefale et lyt på en audionote dac. havde selv en audio aero capitole mk 2, men kom desværre til at høre et audio note sæt (drev/dac) i ca. samme prisklasse. jeg troede faktisk ikke at forskellen kunne være så stor oppe i det prisleje....men pludeslig lød audio aeroen kunstig, flad, kedelig og tung....og meget "cd-agtig". audio note sættet lyder til gengæld åbent, naturligt og dynamisk til sammenligning. MEGET større lyd!
|
| Til top |
|
| |