Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 11:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Audio research dac 1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Har en Audio Research dac 1 18bit stående.
Ville gerne høre om der er nogle der ved noget om hvad den er værd(lidt brugt, pæn, uden ridser osv). bruger den sammen med en cambridge cd6 men den skulle gerne skiftes ud.

se link for info
http://www.arcdb.ws/DAC1/DAC1.html

har ingen interresse i at sælge den.
Til top Vis Holmen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmen

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Det er en fin DAC, som du jo sikkert ved, den er fra ca 1991 og i USA sælges de til mellem 2000 og 2500 kr - dvs i Danmark burde værdien være
mellem 2500 og 3500 - alt efter stand og farve (silver eller sort).
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

tak for svar, har set den i et højere prisleje på audiomarkt, ca 900 euro for en brugt, prisen er som du siger lavere i usa med de priser jeg har set derovre fra er også uden forsendelse.
 Min er grå/sølv farvet regner med at det er den "normale" farve da jeg har set flest af mærket i denne farve.Har forresten ikke set en eneste dac 1 til salg herinde og slet ingen audioresearch til 2500-3500. 

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Holmen skrev:
Har en Audio Research dac 1 18bit stående.
Ville gerne høre om der er nogle der ved noget om hvad den er værd(lidt brugt, pæn, uden ridser osv). bruger den sammen med en cambridge cd6 men den skulle gerne skiftes ud.

se link for info
http://www.arcdb.ws/DAC1/DAC1.html

har ingen interresse i at sælge den.

Hvorfor er det vigtigt for dig at prissætte den hvis du alligevel ikke vil sælge den?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

"Hvorfor er det vigtigt for dig at prissætte den hvis du alligevel ikke vil sælge den"

vil da gerne vide hvad prisleje den ligger i. Har ikke set så mange audio research konvertere til salg herinde, enten er det fordi den er elendig og ingen køber den eller fordi den ikke er almen kendt eller også fordi prisen ikke passer til kvaliteten, eller også vil folk beholde den.
 Ting som dette ville jeg gerne høre lidt om. jeg syntes ihvertfald rigtig godt om den. Og tror brugtprisen er lidt højere end 2500-3500.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Holmen skrev:
"Hvorfor er det vigtigt for dig at prissætte den hvis du alligevel ikke vil sælge den"

vil da gerne vide hvad prisleje den ligger i. Har ikke set så mange audio research konvertere til salg herinde, enten er det fordi den er elendig og ingen køber den eller fordi den ikke er almen kendt eller også fordi prisen ikke passer til kvaliteten, eller også vil folk beholde den.
 Ting som dette ville jeg gerne høre lidt om. jeg syntes ihvertfald rigtig godt om den. Og tror brugtprisen er lidt højere end 2500-3500.

Kan nu stadig ikke følge dig - hvis den er mere værd en 3500,- for dig er det jo godt. Det vigtigste er vel at du er glad for den.

Når det er sagt laver AR nu nogle fede apparater, som jeg desvære selv har ejet alt for lidt af - så jeg kan godt følge din ejerglæde. Tror du har ret i at den ikke er ret udbredt, så var det ikke en idé at fortælle lidt om dine indtryk i stedet? Det kunne da komme nogle til gode....

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

yes, lyden kommer i første række. Prisen er bare sjov at vide. Især for at se om man har gjort en god eller dårlig handel. Lydmæssigt hat jeg ikke hørt deres effektforstærkere eller andet kun denne ene konverter. jeg syntes den holder lyden meget ren og ufarvet. og så er den jo pokkers pæn.

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Mit råd:

Du skal klart beholde den, helheden er af en sådan kvalitet at mange konstruktøre af moderne convertere burde skamme sig over ydelsen fra deres 24Bit/96KHz konvertere

hvis du kan lodde så skift Op-Amps til LM4562 ..., så vil du smille noget så gevaldigt over at en bedaget vare "sparker røv" selvom den kun er på 18Bit

mht. kontant værdien ? 

så ligger den mere realistisk på en pris som der er mellem 4 og 5 K Kr.

Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Holmen skrev:
tak for svar, har set den i et højere prisleje på audiomarkt, ca 900 euro for en brugt, prisen er som du siger lavere i usa med de priser jeg har set derovre fra er også uden forsendelse.
 Min er grå/sølv farvet regner med at det er den "normale" farve da jeg har set flest af mærket i denne farve.Har forresten ikke set en eneste dac 1 til salg herinde og slet ingen audioresearch til 2500-3500. 

jeg fatter heller ikke denne tråd, hvorfor en prissættelse, hvis du alligevel ikke har planer om at sælge den. Audiomarkts priser er til tider helt hen i vejret, de er ofte urealistiske. Regn med ca. 4000 kr i tyskland, måske 3000-3500 her i DK. Det er også en gammel maskine. Har lige solgt en Proceed DAP fra slut 90'erne til 4500 kr, så...og den er formentlig IKKE dårligere end din AR...

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

En maskine inkludere. mekanik altså det vil sige bevægelige dele ..og her regnes DAC-1's vippe-afbrydere ikke med

m.h.t. prisfastsættelse ..., hvis man nu skal revudere/tegne forsikring, så er det meget rart at kende den reelle værdi af sit HiFi

Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes