| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har netop fået ny pc, et stk. HP med et Intel® High Definition Audio 7.1 lydkort installeret. Til min gamle pc havde jeg købt et eksternt lydkort Sound Blaster Audigy 2 NX som var koblet op via USB og herefter koblet op mod min surroundforforstærker digitalt via optisk kabel. Grunden til jeg i tidernes morgen valgte det eksterne lydkort var helt klart at få bedst mulig lydkvalitet, da jeg kunne undgå støjen fra pc'en, desuden valgte jeg at bruge optisk kabel, hvor jeg ellers normalt vælger coax, for også her at undgå elektrisk støj fra pc'en. Nu er spørgsmålet så, hvilket lydkort er det bedste af de 2? Skal jeg bruge mit gamle lydkort og undgå at købe en adapter da Intel-kortet kun har COAX digital udgang eller skal jeg satse på mit gamle kort og afinstallere Intel-kortet? Det skal lige siges at jeg har en high end dvd-afspiller, så normalt bruger jeg ikke pc'en til at afspille dvd'ere fra, men jeg overvejer dog at bruge den som tv-tuner. Jeg kommer heller ikke til at bruge pc'en som musikafspiller, da jeg er lige på grænsen til at anskaffe et Sonos-anlæg. Så nogle gode råd vedr. hvilket lydkort jeg skal vælge at bruge? __________________ ...markus
"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
|