Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Esoteric (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Sad og bladrede lidt i det nye Stereophile og læste testen på den nye SA-60. Til 4600$ virker de da ret begejstrede.

Jeg ved at det er TEACs Lexus men ellers er jeg ret blank på Esoteric. Er der nogen der har erfaringer med mærket? Bliver det solgt i DK?



__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

http://www.speakerscorner.dk/dk/default.asp?filnavn=/dk/teac .asp

__________________
Stue:
Accuphase E-408
Accuphase DP-67
Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander
 
Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Det er virkeligt noget lækkert hifi!! Har kigget lidt på det og det er håndværk og lyd i særklasse. Lydspecialisten i århus har haft en afspiller stående og en forstærker.
Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Rohlander skrev:
http://www.speakerscorner.dk/dk/default.asp?filnavn=/dk/teac .asp

 

Ja mange af de modeller findes ikke mere, det er flere år siden nogle af dem udgik.

 

Find en forhandler i tyskland , der er en del der har det i deres shop.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Ja det er ultra lækre - omend sjældne - sager!
Og ja den SA-60 fik en ret god anmeldelse og ikke "sindsyg" dyr.
Men mon den er landet i dk?
Ligesom Marantz SA8001 fik også en rigtig god anmeldelse - men den er vist ikke her endnu.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu ikke umiddelbart planer om at skifte CD men jeg kan ikke lade være med at blive lidt nysgerrig... jeg må holde øjnene åbne, så kan det være jeg falder over en en dag.

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Jeg har nu ikke umiddelbart planer om at skifte CD men jeg kan ikke lade være med at blive lidt nysgerrig... jeg må holde øjnene åbne, så kan det være jeg falder over en en dag.

I mellemtiden kan du jo kigge lidt hér! http://www.teac.com/esoteric/

Jeg tror ikke der findes mere gennemførte produkter nogetsteds i verden...

Tjek også den nye VRDS NEO drevmekanisme. Ikke så underligt at disse apparater hører til i den lidt dyre ende!

Læs evt. også test af Esoteric P-03 og D-03 i TAS, april/maj 2007.

Mvh.

Niels L.

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Der er ingen Esoteric i DK, har forgæves forsøgt at få lov til at forhandle men men

de sælger det i Norge, og alle andre lande undtagen DK

Købte for et par år siden 2 stk. i udlandet til en billig penge, de var væk før solen gik ned  

 

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt at denne tråd er lidt "out of date".

Men jeg har lige fundet ud af, at Esoteric nu kan købes i Danmark hos:

http://www.audiovision.dk (gå ind under prislister og find Esoteric).

Den omtalte model, SA-60 står til 36000, hvilket vel må siges at være fornuftigt for en afspiller i den kaliber.

 



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Jeg ved godt at denne tråd er lidt "out of date".

Men jeg har lige fundet ud af, at Esoteric nu kan købes i Danmark hos:

http://www.audiovision.dk (gå ind under prislister og find Esoteric).

Den omtalte model, SA-60 står til 36000, hvilket vel må siges at være fornuftigt for en afspiller i den kaliber.

 


Spændende - tak for updaten

Hvis nogle får prøvet den så husk lige at skive et par linier


__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Jeg ved godt at denne tråd er lidt "out of date".

Men jeg har lige fundet ud af, at Esoteric nu kan købes i Danmark hos:

http://www.audiovision.dk (gå ind under prislister og find Esoteric).

Den omtalte model, SA-60 står til 36000, hvilket vel må siges at være fornuftigt for en afspiller i den kaliber.

 

Ja-uhada! Det er faktisk ret fornuftige priser på det Esoteric-grej! Måske skulle man lægge vejen forbi og se på sagerne... 

Mvh.

Niels L.

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Men en pris der er knap dobbelt så dyr som hvad en amerikaner skal betale, så er den prissat ret så fornuftig af forhandleren  

Sorry for min ironi, men det fremgår vist tydeligt at prisen - for et ellers lækkert produkt - endnu en gang ikke er speciel attraktiv for en dansk køber.



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Men en pris der er knap dobbelt så dyr som hvad en amerikaner skal betale, så er den prissat ret så fornuftig af forhandleren  

Sorry for min ironi, men det fremgår vist tydeligt at prisen - for et ellers lækkert produkt - endnu en gang ikke er speciel attraktiv for en dansk køber.

Den CD kunne jeg godt tænke mig et lyt på. Byggekvaliteten er vist heller ikke så ring endda 

Men prisen . Så hellere måske SA-10 til 24995,- som dog ikke er en DVD afspiller



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Sådan et drev her ser man ikke i alle CD-afspillere! 

http://www.teac.co.jp/av/esoteric/vrds_neo/images/ux1_vrds.j pg

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Sådan et drev her ser man ikke i alle CD-afspillere! 

http://www.teac.co.jp/av/esoteric/vrds_neo/images/ux1_vrds.j pg

Nej, det er saftsuseme guf.

Bygger til at holde i en menneskealder som de gamle Sony ES topmodeller.



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

 

Er der nogen derude som har hørt de Esoteric modeller - måske SA10

Den kunne godt være interessant når og hvis der skal investeres i nyt legetøj. Den skal bare ikke have japanerlyd.....!



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1037
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

 mener der er en test i det tyske stereo fra dec.

over noget af deres grej....

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

En bekendt fra Aalborg er ved at hente en SA-60 hjem fra Canada. Til den nette sum af 23k.

At tage 40k for den herhjemme er fuldstændig latterligt. Især nu med dollarkursen.


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Chr. R. skrev:

Men en pris der er knap dobbelt så dyr som hvad en amerikaner skal betale, så er den prissat ret så fornuftig af forhandleren  

Sorry for min ironi, men det fremgår vist tydeligt at prisen - for et ellers lækkert produkt - endnu en gang ikke er speciel attraktiv for en dansk køber.

Den CD kunne jeg godt tænke mig et lyt på. Byggekvaliteten er vist heller ikke så ring endda 

Men prisen . Så hellere måske SA-10 til 24995,- som dog ikke er en DVD afspiller

SA-60eren er heller ikke en dvd-afspiller.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
hansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 520
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
En bekendt fra Aalborg er ved at hente en SA-60 hjem fra Canada. Til den nette sum af 23k.
At tage 40k for den herhjemme er fuldstændig latterligt. Især nu med dollarkursen.


Kan den rigges om til 230V eller hvordan loeser han det problem?
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes