| Forfatter |
|
hifistud Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg SKAL have udskiftet min gode gamle Marantz CD-72, der efterhånden har +15 år på bagen. Den bedagede "dame" har i åernes løb gennemgået et par kiruriske indgreb hos Lars Clausen og har således hidtil budt på en ok lydkvalitet. Nu er skuffen simpelthen slidt ned, så der er tid til en nyinvestering!
Jeg søger en afspiller med en behagelig, letflydende og varm spillestil, da mit øvrige gears (Bladelius Thor MKII, Revel Performa F32, MIT) spillestil i forvejen er meget forward og dynamisk. Jeg priorterer musikoplevelsen højere end 3D i lydbilledet, men kan selvfølgelig sagtens leve med gode hi-fi egenskaber også! 
Budgettet ligger fra 5.000-10.000.
Ser frem til gode konstruktive - og ikke mindst kvalificerede forslag!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifistud skrev:
|
Jeg SKAL have udskiftet min gode gamle Marantz CD-72, der efterhånden har +15 år på bagen. Den bedagede "dame" har i åernes løb gennemgået et par kiruriske indgreb hos Lars Clausen og har således hidtil budt på en ok lydkvalitet. Nu er skuffen simpelthen slidt ned, så der er tid til en nyinvestering!
Jeg søger en afspiller med en behagelig, letflydende og varm spillestil, da mit øvrige gears (Bladelius Thor MKII, Revel Performa F32, MIT) spillestil i forvejen er meget forward og dynamisk. Jeg priorterer musikoplevelsen højere end 3D i lydbilledet, men kan selvfølgelig sagtens leve gode hi-fi egenskaber også! 
Budgettet ligger fra 5.000-10.000.
Ser frem til gode konstruktive - og ikke mindst kvalificerede forslag!
Mvh
|
|
|
cec 5100, 51 serier, parasound 2000 serie
vh
|
| Til top |
|
| |
hifistud Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
cec 5100, 51 serier, parasound 2000 serie
Hej tadman, tak for dit svar! Har du haft ovennævnte afspillere selv? Jeg kunne godt tænke mig en mere uddybende beskrivelse af de enkelte afspilleres basale lydmæssige karistika?
OPRÅB! Der MÅ da være andre her på forummet det kan bidrage med erfaringer!??
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
tør man nævne Rega Apollo? Den er der jo en uhyre lang tråd om. Glimrende spilledåse til pengene...
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
hifistud Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mn1974, jeg har haft Rega Apollo på prøve. Jeg forstår ikke det påstyr Apollo har vagt!?? Ok, den lød da ganske udenmærket, men bare ikke nær så godt som min modificerede Marantz ...
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad så med?
http://www.vassagohifi.com/products/tilbud/eera_dl05.html
tanden over budgettet, men en i mine øjne, super spiller...
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=5495
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=4411
Måske denne, men den ser nu ud til at være væk: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=58873
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale Denon dcd 1500 AE. Jeg har selv haft en Denon 1290, fra 92 til 2007, den har spillet perfekt i alle årene, og gør det formodentlig fortsat. Den har nok spillet væsentligt over 10000 timer uden nogen form for rensning eller reparation. (der er ingen der ryger i vores hus) Jeg håber min anden afspiller klarer det lige så godt. Det er en denon dcd 1450 fra 2002. Denon dcd 1500 AE er nyeste udgave, så den får min varme anbefaling. De er også meget musikalske.
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke tage et prøvelyt på en ny Marantz afspiller, når du har gode erfaringer med det mærke?
mvh
|
| Til top |
|
| |
hifistud Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974: Accuphase'n er for lækker. Den skal vist lige tjekkes. Tak!
Hermann: Jeg har, ud over omtalte Marantz cd, også en Denon 3300 DVD, som dog primært bliver brugt i mit hjemmebio set-up. Denonen er selvfølgelig afprøvet i mit stereo set-up, og den spiller fint og er mere dynamisk og har en strammere bas end Marantz'en, som til gengæld har et større lydbillede og en mere fyldig gengivelse. Sidstnævnte egenskab er faktisk en af mine største krav, da især min højttalere (Revel Performa F32) er ret slanke (34-20000 Hz ± 0.75dB!!!).
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen tvivl for mig: Sony SCD-XA3000ES - hvis man kan skaffe den. Ellers er der Sony´s topmodel 9000ES i stedet - men til den dobbelte pris :-(
|
| Til top |
|
| |
hifistud Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte: Fordi min Marantz først kom til at lyde ordentligt efter udskifning af up-amps og Clock hos LC Audio.
|
| Til top |
|
| |
hifistud Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med den nye Audiolab 8000CD? Den fik gode ord med på vejen af High Fidelity ...
|
| Til top |
|
| |