Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: problem med Denon 3520 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Min ellers så fine Denon DCD3520 er begyndt at få problemer.

Mine cd'er får en eller anden ukendt væske ude ved kanten, og når det er der kan cd'en ikke afspilles. I hvert fald er afspilningen perfekt igen når cd'en bliver tørret af.

Det giver to spørgsmål:

Hvor kommer væsken fra, og hvad kan der gøres ved det...?

Ville en ny eller i det mindste nyrenset laser gøre nogen forskel? (og kan jeg selv rense laseren på denne maskine?)

Har overvejet at få fat i Hifiklubben og høre om de kan tjekke hele maskinen igennem, og skifte laseren. Hvis den afspiller kunne holde 10 år mere ville det jo være fantastisk, og alle pengene værd...

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 01 November 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

Min ellers så fine Denon DCD3520 er begyndt at få problemer.

Mine cd'er får en eller anden ukendt væske ude ved kanten, og når det er der kan cd'en ikke afspilles. I hvert fald er afspilningen perfekt igen når cd'en bliver tørret af.

Det giver to spørgsmål:

Hvor kommer væsken fra, og hvad kan der gøres ved det...?

Ville en ny eller i det mindste nyrenset laser gøre nogen forskel? (og kan jeg selv rense laseren på denne maskine?)

Har overvejet at få fat i Hifiklubben og høre om de kan tjekke hele maskinen igennem, og skifte laseren. Hvis den afspiller kunne holde 10 år mere ville det jo være fantastisk, og alle pengene værd...

Hej...

Det må være vandtanken til kølesystemet der er sprunget læk. Placér straks maskinen på et stort badehåndklæde!

Det' gas!

Mon ikke det er lidt olie der bliver afsat på cd'erne? Har du selv smurt maskinen for nylig? Hvis ja, kunne det tænkes at du har været lidt large med oliemængden...

Skift laseren når den er brændt ud. Ikke før. Og den har ikke noget med den 'ukendte' væske at gøre.

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 01 November 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke smurt noget, og har aldrig haft den åben... (men kan selvfølgelig ikke sige noget om hvorvidt den tidligere ejer har smurt den inden salg.)

Men kunne være jeg skulle prøve at åbne den i weekenden, og så lige tørre af hvis der er et sted der virker fedtet/vådt...

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 01 November 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

Jeg har ikke smurt noget, og har aldrig haft den åben... (men kan selvfølgelig ikke sige noget om hvorvidt den tidligere ejer har smurt den inden salg.)

Men kunne være jeg skulle prøve at åbne den i weekenden, og så lige tørre af hvis der er et sted der virker fedtet/vådt...

Hvis der bare er noget der fedtet indeni, skal du bare lade det være. Hvor det våde skulle komme fra, kan jeg godt nok ikke regne ud! Kan du/nogle andre have væltet en smule vand el.lign? Derved kan der måske være krøbet en smule væske ind på overpladen (gennem en sprække) - hvorfra det så drypper en anelse?

Har du (små) kæledyr i husstanden?? 

Find lige ud af om det er olie eller "vand"...

 

Mvh.

Niels

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 01 November 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Ingen dyr, umiddelbart kan jeg ikke forstå hvis der skulle være noget vand nogen steder.

Det eneste jeg kan sige er at det er klart, og det virker tykkere end vand... første gang jeg så det troede jeg faktisk lidt at det var spyt, og at jeg bare havde fumlet med skiven, eller et eller andet. Slog det i hvert fald hen. Igår hørte jeg Eagles, og pludselig begyndte den at spole, så jeg tog cd'en ud, fjernede væsken og puttede den i igen... - et par numre efter skete det igen, så er sikker på at det må ske inde i afspilleren.

Hvordan får jeg den overhovedet åbnet...? man kan vel ikke bare fjerne et låg, og kigge ned i den?

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng
 
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 03 November 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

åbnede den og kiggede... Skuffen var fedtet (guderne må vide hvordan jeg kunne overse det, det var helt vildt, og den kunne jo ligeså godt renses uden at åbne kassen) og en plade under var ligesåfedtet. Tørede lige pladen over og tørrede skuffen ret grundigt med køkkenrulle.

Har ikke hørt så meget, men har ikke oplevet problemet bagefter, så det var ret sikkert bare det.
Lyder rigtignok som om en har været lidt ivrig da tingene skulle smøres.

Var godt nok imponeret da jeg åbnede den. - udover at at alt er godt adskilt og der åbsolut ikke er noget rod, så var der heller ikke tegn på hverken støv eller 15 års brug indvendigt. (har ingen forstand på indmaden, men ved da hvordan elektronik ser ud når det er nyt, og hvis jeg vil se når det er slidt, støvet og ligner l**t kan jeg bare åbne min computer)

Jeg er vist bare en glad ejer, nu håber jeg bare den holder i mange år... (har kun haft den et par måneder)

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes