Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 19:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: digital lyd via selector? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kapers85
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har en selector fra yousee (sagem icd 60), der står bagpå at jeg kan få digital lyd ud via spdif kabel, men jeg kan ikke finde ud hvilket kabel det
er? Jeg synes ikke jeg kan finde nogen på nettet.. Stikket ind i boksen er nærmest et minijack stik, men har prøvet med et almindeligt lydkabel og
det virker ikke.. er der nogen der ved noget om dette?
Til top Vis kapers85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kapers85 Besøg kapers85's Websted

kapers85
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Ikke noget der ved noget? er det et almindeligt minijack til phono og bare mig der er for dum til at få det til at virke?
Til top Vis kapers85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kapers85 Besøg kapers85's Websted

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Sendt: 05 November 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Du skal bare have sådan et kabel her fra AV Connection. Købte et for et par måneder siden, og det virker bare. Var der i øvrigt ikke et kabel med til boksen?

http://www.av-connection.dk/?CPage=PView&ML1=1&ML2=1 &ML3=78&ML4=273

Citat fra www.av-connection.dk
Coaxial Digital Audio kabel specielt fremstillet til TDC's Sagem 60 Selector og Brainwave Digi2000T DVB-T modtager.

Kablet tilsluttes apparatets digitale jack udgang og forbindes til f.eks. til en digital surround reciever. Kablet er bestykket med metalstik og 75 Ohms koaxial kabel af høj kvalitet. I apparatets manual anbefales der ofte at man benytter et alm. analog lydkabel, men det er en helt forkert kabeltype at anvende til et digitalt signal, da det ikke er et 75 Ohms koax kabel.

Ved at bruge et digital audio kabel fra apparatet til anlæg for man mulighed for at udnytte digital stereo og surround; naturligvis såfremt kanalen sendes i surround. En anden stor fordel ved at benytte digital lyd overførsel er at man undgår støj (høres som susen i højttalerne når man skruer lidt op), som meget typisk opleves ved kabeltræk over 5-10 meter.

Surround receiveren skal være sat op til at både kunne modtage PCM og DolbyDigital for at dette kabel virker efter hensigten.

Såfremt surroundanlæget ikke har nogen Koaxial digital indgang, men kun optisk Toslink, kan man benytte en konverterbox (15-013).

Bemærk: Kablet afviger en smule fra billedet, da det naturligvis er monteret med et stereo jack stik, der muliggør den korrekte forbindelse for apparater det benytter digital ud på de højre (røde) ben i et stereo Phono-MiniJack kabel eller den midterste ben/ring i Jack stikket.

Hvis du har en nyere HD Selectorbox, så er det et standard Koax kabel du skal bruges. Det kan findes her.

kapers85
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Tusind tak, det var lige det jeg leder efter.. bukker og

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes