| Forfatter |
|
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal til at købe et crossover rj45 kabel og spekulerer på om der findes kvalitets (ekstra skærmede) rj45 crossover kabler og evt hvor de kan købes?
/ Nicoleif
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mest skærmede du kan få fat i er så vidt jeg ved Cat7E, der er de 4 par individuel skærmede og stikkene er af en helt anden kaliber end hvad man normalt ser :) De koster bare en arm. Her er lige lidt billeder:

Hvorfor har du brug for ekstra god skærm? Husk med netværksgrej, hvis du skal køre skærmet så skal begge ender køre på jordet strøm, altså både din switch og din pc, ellers virker skærmen ikke ligefrem som tiltænkt. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
| Må man spørge hvorfor det skal være "ekstra" skærmet? |
|
|
Nu skal jeg bruge det til at forbinde min squeezeboks til et nyt mediacenter hvor jeg skal have al min musik (i flac) liggende på. Når man samtidig tænker hvor de dyre kabler der videre transportere lyden fra squeezebox til forstærker så er jeg blot bange for at rj45 vil udgøre "det svage led"!
/ Nicoleif
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
En helt anden ting er at stikkene til Cat7 vidst ikke lige er bagudkompatible med alm RJ45. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
| En helt anden ting er at stikkene til Cat7 vidst ikke lige er bagudkompatible med alm RJ45. |
|
|
Jeg har ikke mulighed for at køre med jordet strøm!
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well... Du kan jo starte med at se om du kan høre forskel på et helt almindeligt UTP kabel og et STP kabel. Jeg tvivler på at man kan det, altså øree forskel. Her snakker vi jo overførsel af digitale data på en helt anden måde end mellem f.eks. squeezeboks og DAC. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
|
Det mest skærmede du kan få fat i er så vidt jeg ved Cat7E, der er de 4 par individuel skærmede og stikkene er af en helt anden kaliber end hvad man normalt ser :) De koster bare en arm. Her er lige lidt billeder:

Hvorfor har du brug for ekstra god skærm? Husk med netværksgrej, hvis du skal køre skærmet så skal begge ender køre på jordet strøm, altså både din switch og din pc, ellers virker skærmen ikke ligefrem som tiltænkt.
|
|
|
Det med betydningen af jordet strøm og funktionen af en afskærmning er vel kun gældende for netværkskabler ikke sandt? Ellers har jeg samme problem med afskærmningen på mine højttaler-kabler, hvor strømmen ejheller er jordet!
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skærmede højtalerkabler vil jeg ikke udtale mig om, kun skærmede netværk :) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal købe det billigste krydsede UTP kabkel ( unshielded twistet pair ) du kan finde, og være glad :-) . STP kabel er som sagt kun tilrådeligt hvis du har helt styr på dit stel plan, og dette gælder fakstisk også til dels analog kabling ! Hvis din skærm skaber jord loops, eller virker som antenne, skader den mere end den gavner.....
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bare ha et Cat5 UTP kabel - eller også køre din Squeezebox trådløst.
|
| Til top |
|
| |