Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Køb af ny (brugt) DVD-afspiller! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen!

Eftersom min gamle Sony DVP-S715 bogstaveligt talt er ved at falde fra hinanden, vil jeg gerne have nogle gode råd om, hvad jeg skal købe.

Min surround-reciever er en guldfarvet Denon AVR 3300, og derfor skulle DVD-afspilleren også meget gerne være guldfarvet. Ydermere skal den koste ca. 2000 kroner. MAX 2500, hvis det er det der skal til. Da jeg kun bruger coixal-ud og aldrig skal bruge den som cd-afspiller, er den analoge lyd-del underordnet. Til gengæld vil jeg gerne have et godt billede og frem for alt en slidstærk afspiller der ikke skal have skiftet laser hele tiden. Min gamle Sony kørte godt 5 år uden at få skiftet laser, og den har altså spillet RIGTIG mange film. Bl.a. derfor har jeg overvejet at købe en brugt Sony DVP-S7700 da den ser alt for lækker ud, og har de features jeg behøver (DTS). Men er det hul i hovedet at købe en DVD-afspiller med den alder, eller kan det godt betale sig i forhold til at købe mindre men nyere modeller?

En anden mulighed jeg har kigget meget på er Denon 2800. Hvad mener i om den idag? Er den bedre eller dårligere end Sony'en og kan den klare sig imod nyere afspillere til ca. 2000 kroner?

Har i andre forslag til brugte såvel som nye DVD-afspillere der kan opfylde mine krav, vil jeg meget gerne høre om det også!

En ting der generer mig ved nyere DVD-afspillere er deres slim-line design. Kun hvis man køber de helt store modeller får man lov at få en ordentlig kasse med, men hvis de nyere er meget bedre end de gamle topmodeller, må jeg jo lære at leve med designet.

Håber på at få noget god respons. På forhånd tak for hjælpen!

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Jeg ville have store betænkligheder ved at købe en brugt S7700 eller lignende afspiller. Ok, du får den (i de fleste tilfælde) billigt, men mange af dem har været brugt meget og med de priser der er på reparationer og reservedele til disse apparater, så kan det lynhurtigt blive en dårlig forretning. Problemet er egentlig mest at selvom den virker fint nu, så kan den også beslutte sig for at stå af i næste uge og så er du lige vidt. Jeg ville personligt tænke mig om længe og grundigt før jeg gav eks. 2000 kr eller mere for en ny laser (hvilket ikke er en urealistisk pris) til eks. en S7700. Mit råd er at kigge meget grundigt om du kan strække budgettet til en ny afspiller i cirka samme kvalitet.

/U.

Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Nu nævner du selv, at din SONY har kørt 5 år uden at få skiftet laser, og det virker som om du er ganske tilfreds med det (hvorfor skulle man ikke være det??). Derfor skal du nok holde dig fra at købe en Denon afspiller. Jeg ved ikke om du har bemærket det, men er står MEGET tit i brugtannoncer for Denon, at der er skiftet laser. De er simpelthen for ringe.

Desuden er det efterhånden ved at være et kendt fænomen, at mange af Denons DVD/CD-afspillere er bygget for dårligt. Ofte minder indmaden om lavprismaskiner.

Du nævner selv SONY DVD-S7700 som et alternativ. Og hvilket et... Den maskine er klart det bedste jeg nogensinde har set. For det første, så har den et rigtig lækkert design, for det andet er den bygget som en kampvogn og for det tredje er indmaden i absolut topklasse!

Mange teknik-nørder vil rynke på næsen, da den jo hverken understøtter 192kHz samplerate til audio, eller har 108MHz billedconvertere (nøjes med den gode gamle 27MHz).

Til gengæld er ALT i denne maskine udført uden nogen form for kompromis. Og på trods af de lidt ældre billedconvertere, så præsterer den et bedre (og meget mere behageligt) billede, end mange af de nyere maskiner med hurtige lavprisconvertere. Den analoge lyddel er ligeledes i top (selvom du ikke har brug for dette). Faktisk et stykke foran mange fine CD-maskiner, og langt foran de fleste DVD-maskiner.

Alternativet, nu da du ikke har brug for at den analoge audio del er i top, er at købe en billig lavpris Bilka afspiller. Jeg har selv en TELETECH, og jeg må tilstå, at billedet er meget tæt på den gamle SONY DVD-S7700 (som jeg desværre solgte for et års tid siden). Denne TELETECH til 479,- har ikke alle de smarte nye convertere som Denon, Pioneer og hvad de ellers hedder. Men til gengæld er biledet meget mere behageligt. Gad vide hvad det er de store giganter gør forkert?? Måske er de for ivrige efter gode data, så de helt glemmer at kigge på billedet!!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

hvad med panasonic s-75? Skulle (har ingen personlig erfaring med
den) være rigtig god til pengene (omkring 1500-1600 kodefri), har
også progressiv scan nstc
Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Mange tak for de foreløbige svar. Jeg er stadig i syv sind om hvad der vil være bedst at købe, men at høre andres kommentarer hjælper helt klart.

MHT. panasonicen, passer den ikke rigtigt ind i resten af mit setup. Det er måske en meget uvidenskabelig grund til at udelukke et apparat, men i mit tilfælde har det altså noget at sige. Ellers mange tak for forslaget.

Jeg modtager stadig meget gerne flere kommentarer!

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes efterhånden jeg har set så mange grumme tilfælde af selv helt nye Denon DVD-afspillere der skal til rep., at jeg efterhånden har opgivet at købe en brugt DVD af dette mærke. Jeg er bange for at der kommer for mange udgifter efterfølgende.

I stedet har jeg meget overvejet en Pioneer 717. Er der nogen der har noget at sige om denne maskine i forhold til en Sony DVP-S7700 kontra en helt ny maskine til ca. 2500?

Er der nogen der har et bud på, om en Pioneer 717 er en slidstærk afspiller?

Alle kommentarer er fortsat velkommne

Mit Hifi

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

De plejer at være ret slidstærke, jeg har ikke haft nogen som helst problemer med min.

Rathgen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Er det kunne ny Denon Dvd/Cd afspiller der har problem med Laseren, eller...?

For jeg har da en denon cd afspiller med et par år på bagen

Til top Vis Rathgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rathgen

hedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Sikke en gang vrøvl

Jeg tror ikke man skal dømme denon for hårdt. Jeg har selv en Denon DCD 1520 CD-afspiller en dejlig maskine på 15 kg den er bygget som en kampvogn ( den næststørste model den gang). Den er fra 1988 der er aldrig skiftet laser på den, jeg har renset den måske 8 gange i hele dens levetid. Den fungerer upåklageligt, og spiller stadig væsentligt bedre end men Sony DVD som er mange år nyere DVP S525. Prøv lige at åbne op for de 2 maskiner og gæt hvilken der ser billig ud inden i.   

Heldigvis eller måske desværre nægter den at give op, men når den gør, hedder min nye maskine Denon igen. Så vil det blive en brugt topmodel denon CD-afspiller eller en DVD.

Yderligere får Denon mange gange top anmeldelser i de forskellige hifi-blade det være sig DVD og CD.

Alternativt kunne man også kikke efter en NAD men farven er jo også forkert.

MVH

Henrik

Til top Vis hedi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hedi

Rathgen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Det var lige det jeg stikkede til for jeg har også en ældre denon (Dcd1290 fra 1993) for den har heller ikke fejlet i nu, og spiller som en drøm.

Men det kan da godt være at er et problem nu, men håber det ikke for jeg tænker da på at købe en denon dvdafspiller.
Til top Vis Rathgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rathgen

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Der bliver solgt alt for mange brugte som enten er DVD-afspillere defekte eller meget slidte. Der er ikke meget ved at købe et apparat til flere tusinde kroner hvor efter man finder ud af, at laseren hopper hvert andet minut! Hvis du endelig vil købe en brugt så prøv om du kan få en demonstration inden du køber.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

For god ordens skyld, vil jeg da lige sige til alle der hjalp til herinde, at valget faldt på en Pioneer DV-717 som jeg netop har fået ind ad døren. Jeg må sige den virker utrolig lækker, og jeg mener jeg har fået rigtig meget DVD for mine penge. Nu må vi så se hvor længe den bliver ved med at køre. Forhåbentligt er der mange gode timer tilbage i den.

Endnu engang tak for hjælpen!

Ps. Jeg syntes der er en tendens til at folk herinde glemmer at skrive havd de endte ud med at købe i sidste ende. Det er lidt synd for dem der har hjulpet med valget, syntes jeg. Bare en lille opfordring, da jeg selv syntes det er sjovt at se hvad folk ender ud med at vælge

Mit Hifi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes