Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SoundMax S/PDIF udgang ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 23 December 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hjælp, her er et område som jeg absolut intet aner noget om, derfor søger jeg assistance hos jer.

Jeg har indtil nu leget med tanken om at skifte over til et Audiotrak Prodigy Hifi lydkort med analog udgang som så skulle spytte noget lyd ind i min analoge DIY amp. Men jeg har nu siddet og kigget lidt rundt på hifi4all digitalsektionen og blevet endnu mere forvirret end jeg var i forvejen, da der nogle steder står noget om at man udmærket kan bruge S/PDIF fra selv et onboard lydkort.

....kan jeg bruge min S/PDIF udgang ( gul phonobøsning ) og sætte et mellemled ( en DAC gætter jeg på ? ) imellem min PC og min DIY amp. ? hvilket mellemled skal jeg købe ?, må gerne være både godt og billigt. 

I ASUS manualen står der om S/PDIF porten følgende:

S/PDIF out port: this port connects to external audio output devices.

Onboard lyd er SoundMax og indtil videre har jeg brugt den analoge udgang som til sammenligning med meget andet onboard lyd er det rimeligt godt.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 December 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

....kan jeg bruge min S/PDIF udgang ( gul phonobøsning ) og sætte et mellemled ( en DAC gætter jeg på ? ) imellem min PC og min DIY amp. ? hvilket mellemled skal jeg købe ?, må gerne være både godt og billigt. 

Yeps... Det er en DAC af en art du skal have fat i. Der findes for øvrigt også DVD/CD-afspillere med indgang, således at man kan anvende deres DAC.

Hvor langt et kabeltræk skal du lave? Hvis det er langt, bør du måske købe en DAC og placere ved din forstærker, men ellers er de kort fra xs-sound.dk ingen dårlig investering.

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

KimHRasmussen skrev:
Hvor langt et kabeltræk skal du lave? Hvis det er langt, bør du måske købe en DAC og placere ved din forstærker, men ellers er de kort fra xs-sound.dk ingen dårlig investering.

Det hele står samlet, så vi snakker sikkert 1 m, max. 3 m kabel, afhængig af om forstærkeren fortsat skal stå ved pc'en eller om både DAC og forstærker skal hen i nærheden af højttalerne.

Nysgerrigheden stiger mht. sådan en DAC, hvor køber man sådan en og hvad bør jeg foretrække ? kan man justere lydniveau på den ? skal man bygge noget selv ? pris ?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41503&g et=last   eller

http://www.nisbeth.dk/uffe/pages/gallery/dac.html

Jeg afviser ej heller at enden på det hele kunne blive et godt lydkort fra XS-sound, da jeg derved fortsat kan styre lydniveau fra pc'en !

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som har fået et AUDIOTRAK Prodigy HD2 i julegave så vil jeg hellere end gerne høre positiv/negativ kritik om det.

Prodigy HD2 vs. Prodigy PRODIGY 7.1 HIFI, hvem vinder mht. bedste lyd, ibrugtagning og installation af de to ? 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes