| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slår mig at være et meget interessant effekttrin.
Men hvilken forforstærker er god at matche med?
Nogen forslag? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
jacob steen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja da...
Men ville heller have en delt løsning. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe Brian. Du for da kørt lidt rundt i manegen efter grej. Først eftersøges en del denon på brugtmarkedet og nu er lyngdorf . Hvad har du pt af højttalere som de skal spille sammen med eller skal de også først købes?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
hehe Brian. Du for da kørt lidt rundt i manegen efter grej. Først eftersøges en del denon på brugtmarkedet og nu er lyngdorf . Hvad har du pt af højttalere som de skal spille sammen med eller skal de også først købes?
MVH WRONG
|
|
|
Ja. Jeg kan ikke helt bestemme mig.
Jeg har et sæt Evidence 470 SE. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok. Den er faktisk ret god SE modellen. Jef har rent faktisk ikke noget bud på hvad der passer bedst. Så held og lykke med jagten.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Boegedal Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Hej Brian...
Nu er jeg selv til rent analoge forstærkere, jeg har dog købt en Lyngdorf CD-1, og byggekvaliteten er fremragende...
mvh. Jan |
|
| __________________ Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boegedal skrev:
|
Hej Brian...
Nu er jeg selv til rent analoge forstærkere, jeg har dog købt en Lyngdorf CD-1, og byggekvaliteten er fremragende...
mvh. Jan |
|
|
|
|
|
Du skulle vel ikke føle trang til at skille dig af med din forforstærker? For i så tilfælde må du godt lige sige til.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
hifinørd Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian Har selv en SDA2175 og brugte før en SDAI som forforstærker - dvs at jeg bi-ampede. Det fungerede rigtig godt. I øjeblikket bruger jeg en Tact RCS2.0 forforstærker/rumkorrektion og det kører perfekt og det er sjovt at lege med. Jeg har købt mig et sonos system og har derfor ikke rigtig brug for en forforstærker, så den er til salg i øjeblikket
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Du skulle vel ikke føle trang til at skille dig af med din forforstærker? For i så tilfælde må du godt lige sige til.... |
|
|
Piiiist reglerne! ... hvis så fremt i fald der skal handles, så nap den lige i PB's gutter  (og nu hurtig tilbage til mit otium igen) Iøvirgt (det var jo derfor jeg lige kiggede forbi tråden) så har jeg hørt SDA2175 hjemme i privaten, og hvis jeg skal komme med en anbefaling så spænd noget for der kan give den ligt gang i mellem tonen. Jeg syntes den var lige en tand for pæn. Især på musik med lidt gang i blev den lidt kedelig og manglede aggressivitet. Mht. byggekvalitet, ja så er den meget flot! og den er helt iskold under hård drift, så der får man virkeligt af det gode. Jeg syntes også prisen taget i betragtning at den leverer mange watt + en god overall performance. Bare kig efter noget med lidt dynamik og spræl til at smide på den som forforstærker. Det hele kommer jo an på hvor mange penge du vil kaste efter det jo, men til under 10k så syntes jeg at den Gryphon Tabu/Pre One jeg havde dengang var et rigtig godt match.
|
| Til top |
|
| |
Boegedal Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian...
Nej Brian, min forforstærker står ikke lige til udskiftning, den ville blive for dyr at skifte ud.... så skulle effekttrinet også skiftes... o.s.v....
mvh. Jan
__________________ Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Nogen forslag?
|
|
|
Goddag Brian
Har hørt SDAI2175 (integeret). Vil tro at oplevelsen med effekten er den samme medmindre at du kobler en rigtig god pre på den for at den kan live op.
Jeg ville ikke bruge en krone på denne forstærker. Den spiller efter min mening kønsløst og uden nerve i musikken. Var dybt skuffet efter mødet med denne forstærker. Bevares den er flot, har masser og muskler og ingen støj grundet digitale kredsløb. Hvad gør det når den musikalske oplevelse udebliver. Forøvrigt Brian synes at du bevæger dig meget rundt. Har du ikke snart støvsuget hele alfabetet for produkter som alle skal give en kommentar til .
Glæder mig til at se hvad du ender ud med af grej når du nu har samlet alle dine tråde og gjort op med hvor mange positive kommentarer der er til hvert produkt . Men husk at Lytte og bedøm selv. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Brian7500 skrev:
|
Nogen forslag?
|
|
|
Goddag Brian
Har hørt SDAI2175 (integeret). Vil tro at oplevelsen med effekten er den samme medmindre at du kobler en rigtig god pre på den for at den kan live op.
Jeg ville ikke bruge en krone på denne forstærker. Den spiller efter min mening kønsløst og uden nerve i musikken. Var dybt skuffet efter mødet med denne forstærker. Bevares den er flot, har masser og muskler og ingen støj grundet digitale kredsløb. Hvad gør det når den musikalske oplevelse udebliver. Forøvrigt Brian synes at du bevæger dig meget rundt. Har du ikke snart støvsuget hele alfabetet for produkter som alle skal give en kommentar til .
Glæder mig til at se hvad du ender ud med af grej når du nu har samlet alle dine tråde og gjort op med hvor mange positive kommentarer der er til hvert produkt . Men husk at Lytte og bedøm selv.
|
|
|
Ja, ja, ja....
Man skal da undersøge alle muligheder. ikke!!!! __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej brian
hvis du skal undersøge hele markede er du først færdig om 20 år, og du er højst sansynligt ikke belevet klogere af det.
Den sda er en udemærked forstærker , den er billig og du kan sælge den igen hvis det ikke lige er sagen, det er sådan man får erfaring med hifi.
Den eneste totalitære sandhed jeg har lært igennem disse hifi forums er at du ikke kan bruge andres menning til en huende fis, i og med du får
lige så mange modstridende svar.
FKs hifi NØRDER kan ikke lide linn hifi og rabler altid op om det her inden , men da jeg selv hørte det fandt jeg ud af det lød bedre end alt
andet jeg har stødt på i min søgen og er nu en lykkelig audiophil.
Køb den sda måske er det lige dig.
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
yep,Linn er super,overvejer det selv.....men ta ud og lyt...
|
| Til top |
|
| |