| Forfatter |
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej H4L Jeg har lige erhvervet mig en Luxman D-103u med rør til billig penge og den lyder lækkert, men den har desværre nogle downsides. For det første kan den ikke afspille alle min cd'er. Langfra. Den spiser gladeligt min 15 år gamle Police men ikke min en uge gamle Burial! Hvad kan det skyldes. Er laseren kaput eller skal afspilleren renses? Er det ligetil at rense en afspiller eller er det forbundet med en masse besvær? For det andet er der et problem med skuffen. Ved tryk på open/close kan jeg høre hele mekanismen går i gang, men skuffen kommer ikke ud før jeg med min finger giver den et venligt lille tap. Hvis der ligger en skive i kommer den ud hver gang. Jeg har tidligere haft en afspiller som fungerede fint med tap-tilføjelsen i flere år, men ved ikke om det er noget der kan laves? Jeg håber meget på jeres hjælp da lyden er fantastisk. Her er lige et billede af den, så i kan se hvad jeg snakker om   
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Hvis det er kun de nye cd den ikke ville afspille,kan det være kopisikringen på pladerne der driller
ang skuffen:Hvis ikke en ordentlig gang rengøring hjælper,er den sikkert slidt.
Jeg har lige skiftet skuffen i min Sugden pris 1700.-.
Jeg tror Luxmanden er svær at få stumper til __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den afspiller nogen nye, nogen gamle, men der er ikke et mønster i det og det er vist ret få CD'er der har kopisikring. Jeg er enig med dig i at den nok er svær at få reservedele til. Jeg tror jeg returnerer den til sælger, da han ikke solgte den som defekt.
Bare ærgeligt. Den lyder p***egodt med det den kan afspille. Troede lige jeg havde skudt papegøjen..
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være at laserenheden er slidt, men du kan også være heldig så en rensning løser problemet. Den anden fejl skyldes sansynligvis en lille drivrem (loadingrem) der trækker skuffen som er blevet for slap.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man selv rense sådan en laser eller skal der lidt ekspertise ti jobbet? Hvordan skal det gøres?
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke huske hvilken laserenhed der sidder i din Luxman, men i nogle modeller har de brugt en der ligner denne :

Det er "glasøjet" i midten der skal renses. Hvis det er støv, der er skyld i problemerne, kan du fjerne det forsigtigt med en tør vatpind. Hvis det er tobaksrøg el. lign. kan det være nødvendigt at fugte vatpinden i lidt isopropylalkohol. Brug kun ganske lidt og tør efter med den tørre ende af vatpinden.
Når du er igang med at rense, kan du jo også prøve at rense drivrem og mellemhjul ved skuffemekanismen i isopropylalkohol.
Det er dog langtfra sikkert at rensning løser dine problemer, så du skal måske også overveje om du kan lade handelen gå tilbage hvis du har haft apparatet skilt ad.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Den afspiller nogen nye, nogen gamle, men der er ikke et mønster i det og det er vist ret få CD'er der har kopisikring. Jeg er enig med dig i at den nok er svær at få reservedele til. Jeg tror jeg returnerer den til sælger, da han ikke solgte den som defekt.
Bare ærgeligt. Den lyder p***egodt med det den kan afspille. Troede lige jeg havde skudt papegøjen..
|
|
|
Hvor meget har du givet for den??
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
den beskedne sum af 250 kr. så det er næsten værd at eksperimentere. Hvis den bliver ved med at have små børnesygdomme, så ved jeg at jeg aldrig bliver tilfreds med den.
Jeg har ikke lyst til at åbne for låget hvis jeg skal levere den tilbage. Deter ikke fair overfor sælger.
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv en D-107u som endnu ikke har mødt en skive den ikke kunne læse 7,9,13
Har dog en enkelt skavank med at skuffen selv kører ind igen.... så man skal være parat når der skal skiftes 
Jeg syntes at huske at der tidligere har været en tråd ang. knas med Luxman CD hvor vedkommende blev rådet til at kontakte en i Vejle/Fredericia som vistnok havde opkøbt reservedels lageret fra den gamle Luxman importør.... hmm det var frit fra hukommelsen og ikke videre brugbart, så prøv at søg
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gav op. Jeg tror ikke jeg ville være istand til at lave den, så jeg leverede den retur. Har istedet købt en denon dcd-1550, somm også lyder ok men ikke er på niveau med d-103. Den afspiller tiolgengæld alt jeg smider i den og mekanikken fungerer upåklageligt.
|
| Til top |
|
| |