| Sendt: 27 Januar 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for kort tid siden valgt at sælge min Cayin CD252 til fordel for computerbaseret afspilning (SU'en tillader ikke at have en dyr cdafspiller til at stå, hvis man ikke bruger den nok ). Grundet eksamner har der ikke været tid til at kigge på DACs og er efterhånden ved at være blevet træt af lyden fra min Trends UD 10.
Well - en lille historie: Da jeg i morges var ude med skrald, stod der en pæn lille antrasitgrå kasse ude i skralderummet og kiggede på mig. Dens tidligere ejer havde forladt den og naturligvis skulle den da ikke stå derude og fryse - derfor kom den med mig hjem . Det viste sig at være en gammel NAD 514 cdafspiller i fuld funktionel stand (efter lidt cd-skuffe-gymnastik). Den spiller ganske hæderligt og fungerer fint som midlertidig afspiller (nogen, der ved, hvad den i fordums tid har kostet?).
Nu til sagen: Jeg er ganske ferm med lodkolbe og diverse værktøjer, men mangler desværre lidt elektronikindsigt. Derfor: Er det muligt med nogle simple lodninger at lave, så man kan føre et digitalt signal ind i cdspilleren og derved bruge den som DAC, eller er det mere kompliceret end som så?
Det er som sådan ikke noget seriøst projekt, blot en tanke og måske lidt tidsfordriv til de sene vinteraftener
|