Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SlimServer irriterer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Har lige sat min Squeezebox til, det gik rimelig nemt...men er skuffet over SlimServeren, måske er det fordi jeg har været vant til at bruge Winamp. Der står al mulig information for hvert nummer jeg ikke kan bruge til andet end at forvirre og det ødelægger overskueligheden.

Syntes ikke rigtigt der er nogle indstillinger at se, så man f.eks kunne nøjes med kun artist og track i playlisten...er det muligt? Desuden er playlisten delt op i delsider, irriterende, kan man ikke få én lang istedet?

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:
Har lige sat min Squeezebox til, det gik rimelig nemt...men er skuffet over SlimServeren, måske er det fordi jeg har været vant til at bruge Winamp. Der står al mulig information for hvert nummer jeg ikke kan bruge til andet end at forvirre og det ødelægger overskueligheden.

Du kan selv bestemme formatet under Home / Server Settings / Formatting.

Citér:

Syntes ikke rigtigt der er nogle indstillinger at se, så man f.eks kunne nøjes med kun artist og track i playlisten...er det muligt? Desuden er playlisten delt op i delsider, irriterende, kan man ikke få én lang istedet?

Jo. Du kan sætte det under Home / Server Settings / Interface i punktet ITEMS PER PAGE. Hvis din server er en halvsløv NAS-box vil jeg tro det kan få interfacet til at hænge ganske længe. Du må prøve dig frem.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:

Hehe .... brokke brokke  Tillykke med den, er sikker på at du bare lige skal lære den at kende

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Det hjalp da lidt på overskueligheden at jeg kunne vælge artist og track og kun det, samt øge "Items per page"

"Web interfaces" var jeg også inde og ændre for sjov nogle gange, men det skulle jeg aldrig ha gjort da det gik helt i kludder og ikke kunne komme tilbage til det oprindelige interface. Måtte afinstallere Slimserveren og lægge det ind på ny...er der andre der har oplevet det og kan det virkelig være rigtigt? 

Ja syntes nu stadig winamp og mediaplayer er noget bedre, men måske bare tilvænning ...f.eks kan jeg ikke se nogen counter i slimserver på computeren, underligt det kun står i displayet på selve squeezeboxen....medmindre man da også kan slå det til et sted?

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 05:52 | IP-adresse registreret  

Hvis du alligevel kun vil bruge din computer til afspilning, er der da ingen grund til at have brugt penge på en SB, men istedet for have købt et godt lydkort.

Du kan inde på slimdevices hjemmeside, hente en masse plugins så du kan tilpasse den efter din smag, med playlister osv.

Men mon ikke det bliver mahogni med tiden for dig

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:

Det hjalp da lidt på overskueligheden at jeg kunne vælge artist og track og kun det, samt øge "Items per page"

"Web interfaces" var jeg også inde og ændre for sjov nogle gange, men det skulle jeg aldrig ha gjort da det gik helt i kludder og ikke kunne komme tilbage til det oprindelige interface. Måtte afinstallere Slimserveren og lægge det ind på ny...er der andre der har oplevet det og kan det virkelig være rigtigt?

Nej. Selvfølgelig ikke. Du skal bare tilføje default til URL'en.
Min slimserver ligger på en maskine der hedder gate.vilmann.net. Hvis det valgte interface er helt umuligt peger jeg bare webrowseren på http://gate.vilmann.net:9000/default/ og vælger noget andet.
Men i Slimserver 6.5.4 er der ingen interfaces der ikke fungerer.
Jeg havde problemet med 6.3.

Citér:

Ja syntes nu stadig winamp og mediaplayer er noget bedre, men måske bare tilvænning ...f.eks kan jeg ikke se nogen counter i slimserver på computeren, underligt det kun står i displayet på selve squeezeboxen....medmindre man da også kan slå det til et sted?

Det leder jeg også efter. Det var der i Slimserver 6.3, men er forsvunder i 6.5.

Generelt: Brug lidt tid på at bladre rund på slimdevices' forum og wiki. Det kan betale sig

/vilmann

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Nu hvor vi er ved Slimserver:

Er der nogle som har prøvet 7.0 beta? Jeg tænker selv på at installere den, men orker ikke at sætte 6.5 op én gang til, hvis 7.0 skulle bryde helt sammen.

Fredrik97
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

7.0 beta er super, og kører stabilt.
Til top Vis Fredrik97's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fredrik97

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Hvis du alligevel kun vil bruge din computer til afspilning, er der da ingen grund til at have brugt penge på en SB, men istedet for have købt et godt lydkort.

Du kan inde på slimdevices hjemmeside, hente en masse plugins så du kan tilpasse den efter din smag, med playlister osv.

Nu er det jo den trådløse frihed der gør jeg overhovedet har brugt de par tusind på en Squeezebox, det er jo en notebook jeg har, så ved ikke hvorfor du snakker om at købe et lydkort, lydkort kan vel ikke engang skiftes og opgraderes på en bærbar?

Men er allerede nu ved at vende mig til den så kunne ikke forstille mig andet end jeg jeg bliver glad for den. Men da jeg bestemt ikke er den største computerhaj, så er forandringer ikke det jeg er mest glad for i den verden

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Fredrik97 skrev:
7.0 beta er super, og kører stabilt.

Er der mon så counter inkluderet i den?

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:

Men i Slimserver 6.5.4 er der ingen interfaces der ikke fungerer.
Jeg havde problemet med 6.3.

Min Slimserver er da den nyeste 6.5.4...

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:

Nobody skrev:

Nu er det jo den trådløse frihed der gør jeg overhovedet har brugt de par tusind på en Squeezebox, det er jo en notebook jeg har, så ved ikke hvorfor du snakker om at købe et lydkort, lydkort kan vel ikke engang skiftes og opgraderes på en bærbar? - Ved du hvad et ekstern USB lydkort er?

Men er allerede nu ved at vende mig til den så kunne ikke forstille mig andet end jeg jeg bliver glad for den. Men da jeg bestemt ikke er den største computerhaj, så er forandringer ikke det jeg er mest glad for i den verden

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Emi_one skrev:
Ved du hvad et ekstern USB lydkort er?

Nej det ved jeg ikke, jeg har jo netop fortalt jeg ikke er nogen computerhaj! Men ved jeg ikke gider have sådan et hængene i USB porten og det løser iøvrigt ikke problemet med kabler der er i vejen og man gerne vil have det trådløst istedet.

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt, kan man også gemme sine favoritradiostationer og samle dem ét sted ?

Det kan man jo sikkert men ville være rart nogle lige gad fortælle hvordan

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Det er det jeg kan lide ved mit hifi: netstik, signalkabler, tænd, spil.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:

vilmann skrev:
Men i Slimserver 6.5.4 er der ingen interfaces der ikke fungerer. Jeg havde problemet med 6.3.

Min Slimserver er da den nyeste 6.5.4...

Hvis der er interfaces der ikke virker, vil jeg tro der er noget galt.
Jeg har godt nok ikke prøvet at installere på hverken Windows eller MacOS, men webinterfacet bør være det samme overalt.

Som sidebemærkning har jeg lige fået opgraderet firmware i min telefon, så webbrowseren nu kan hitte ud af URL'er med angivelse af portnummer. (Bravo Microsoft - det burde have virket fra starten!). Så hvis min laptop undtagelsesvis ikke kører, kan jeg styre Squeezeboxen med telefonen ved at angive den sædvanlige URL med tilføjelse af /Handheld

/vilmann

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Det gør ikke så meget med de forskellige interface man kan vælge mellem, det er alligevel ikke vigtigt.

Men jeg prøver lige igen. Har ikke den store forstand på internetradio, men kan man ligesom med sine MP3'er samle sine favoritradiostationer i én mappe/folder, og dermed tilføje dem alle til playlisten med kun ét enkelt tryk?

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Du kan hente plugin´et AlienBBC, og så er der alle DR stationer, incl. deres DAB. Læs hvordan på slimdevices hjemmeside. Og det var et eksternt lydkort jeg mente tidligere. Det var nok den løsning jeg havde valgt hvis jeg var utilfreds med Slimserver, og glad for iTunes eller hvad det nu hedder.

Eller sådan en Sonos fætter fra HFK.

Du kan jo også bruge den til Podcasts, eks. de sorte spejdere, RSS feeds, fra nyheder eksempelvis, eller KSB herinde fra for den sags skyld. Når min er slukket, så har jeg en 5-døgnsprognose over KBH som screensaver.

Men prøv at læse tingene igennem på deres hjemmeside, eller i div forums. Det er ikke det hele der er lige nemt at forklare uden, man har lavet en guide til det nemlig. Der er lige lidt der skal holdes styr på med AlienBBC ihvertfald. Kopieres, skrives ind i en .txt fil, men der findes en guide til det. Følg den slavisk, og så er det il at have med at gøre. Jeg hører alligevel ikke andet en DR på min, så det er det eneste radio jeg har på min.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes