Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Analog Devices? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har en extern DAC Analog Devices AD1852, er der ikke nogle som kan give mig et prej om hvad det er for en fætter i kvalitet og pris, samt hvad jeg skal samligne den med af andre DAC`s.

Jeg er nemlig på 100% bar bund og vil egenlig gerne prøve nogle andre op mod den, men det er sku egenligt lidt svært da jeg intet kender til den og egenligt heller ikke kan finde noget om den på nettet. Det er jo ikke noget problem at prøve andre op mod den, men ikke helt fair da jeg ikke kender dens kvaliteter og pris

Kan egenligt godt lide dens lyd, men den har et KÆMPE problem og det er at en cd bare skal have en mikro ridse og det kan høres i form af små tik lyde i højtaleren  Så derfor vil jeg gerne prøve andre externe DAC. Jeg har en rent drev cdafspiller fra C.E.C.

Håber at der er nogle som kan hjælpe.

Jan JGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Det skyldes ikke selve konverteren. Den oversætter jo bare de 0er og 1ere den får til et analogt signal. Fejlen kan ligge ved løbeværket, der sporer for dårligt. Der kan muligvis også være et eller andet, der korigerer for eventuelle fejl, som ikke virker tilstrækkeligt.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Jan JGP skrev:
Det skyldes ikke selve konverteren. Den oversætter jo bare de 0er og 1ere den får til et analogt signal. Fejlen kan ligge ved løbeværket, der sporer for dårligt. Der kan muligvis også være et eller andet, der korigerer for eventuelle fejl, som ikke virker tilstrækkeligt.

Der er jeg ikke enig

I mit tilfælde ligger det i DAC`n for jeg har prøvet snart mange forskellige cdafspillere og det er det samme hver gang jeg bruger cd`ens dac er der ikke noget problem, men lige så snart jeg bruger min externe så kommer tik lyden.

Nå men mit egenlige spørgsmål var jo også hvad jeg kan samligne min DAC med af andre DAC´s, bare lige så tråden ikke kommer til at omhandle om det er min dac som fejler eller ej

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Pierre]

Jeg har en extern DAC Analog Devices AD1852, er der ikke nogle som kan give mig et prej om hvad det er for en fætter i kvalitet og pris, samt hvad jeg skal samligne den med af andre DAC`s.

Det er sgu svært at rådgive i denne situation. Du har en løs DAC og kender ikke dens potientale i forhold til andre DAC !! For det første har du ikke hørt hvad din DAC kan ,før du har fundet et rigtig godt drev. Jeg har lige testet en kammaerats EV board med AD1955 DAC fra Ananlog Devices.
Med en Sony XA5ES og en Cambridge Azur 640C som drev var der næsten ingen forskel og det lød ikke lige så godt som de nævnte cd afspillere. Med en Copland CDA 289 som drev lød det klasser bedre. Så konklusionen må vel være, at hvis ikke man har et drev der er optimalt sammen med AD1852 DAC, så kan man ikke rigtig sammenligne med andre konvertere !

Det skal så lige understreges at Copland CDA 289 lyder bedre , end CDA 289 drev og AD1852 løsningen !

Den bedste DAC jeg har hørt, som er til at betale er Stello DA 220, som nu er kommet i en endnu bedre mk II udgave med USB !

MVH Allan Goth
Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:
[QUOTE=Pierre]

Det er sgu svært at rådgive i denne situation. Du har en løs DAC og kender ikke dens potientale i forhold til andre DAC !! For det første har du ikke hørt hvad din DAC kan ,før du har fundet et rigtig godt drev. Jeg har lige testet en kammaerats EV board med AD1955 DAC fra Ananlog Devices.
Med en Sony XA5ES og en Cambridge Azur 640C som drev var der næsten ingen forskel og det lød ikke lige så godt som de nævnte cd afspillere. Med en Copland CDA 289 som drev lød det klasser bedre. Så konklusionen må vel være, at hvis ikke man har et drev der er optimalt sammen med AD1852 DAC, så kan man ikke rigtig sammenligne med andre konvertere !

Det skal så lige understreges at Copland CDA 289 lyder bedre , end CDA 289 drev og AD1852 løsningen !

Den bedste DAC jeg har hørt, som er til at betale er Stello DA 220, som nu er kommet i en endnu bedre mk II udgave med USB !

MVH Allan Goth

Jeg vil da mene at C.E.C. har et rigtigt godt drev, eller tager jeg fejl

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Gonz skrev:
[QUOTE=Pierre]

MVH Allan Goth

Jeg vil da mene at C.E.C. har et rigtigt godt drev, eller tager jeg fejl

Du har sikkert ret, men drevet i Sony XA5ES skulle jo også være et af de bedste. Sammelignet med f.eks det Sony drev som sidder i Copland CDA 289. Ikke destomindre lyder drevet i Copland bedre i dette tilfælde. Det er nok et spørsmål om synergy mellem de forskellige DAC og drev.

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg har selv en CECTL51XR har da stødt på flere af mine skiver den ikke vil læse ordentlig, og der kan godt komme lidt tik tik/fnidder i lyden, men det er på meget ridsede cd'er, som de fleste andre cd afspillere ligeledes vil ha svært ved at aftaste..

At dac'en skulle være så dårlig til at hitte rede i det digitale signal kan jo bare være en svaghed for denne...

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Jan JGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke helt med når du skriver "DAC Analog Devices AD1852"? Hvad er det? Som jeg forstår er det er evaluation board. Men spørgsmåler er om den er er bygget til hifi?

Jeg kan også se jeg ikke udtrykte mig klart: "Der kan muligvis også være et eller andet, der korigerer for eventuelle fejl, som ikke virker tilstrækkeligt.Der kan muligvis også være et eller andet, der korigerer for eventuelle fejl, som ikke virker tilstrækkeligt." Der er jo kredsløb, der sørger for at bitstrømmen kommer som den skal, modvirker jitter osv.. Og de sidder sandsynligvis i Dac'en. Men først læste jeg det som en DAC, med en AD1852 chip...

qweqqe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

er ked af jeg blander mig men definer venligst et "drev"??

Jeg har en denon dcds10, er det korrekt jeg kan sende et digitalt signal ind og få et analogt ud?

kan jeg evt benytte en dvd afspiller som "drev" og bruge denonen som dac?

sorry men er total novice

Til top Vis qweqqe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af qweqqe

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

qweqqe skrev:

er ked af jeg blander mig men definer venligst et "drev"??

Jeg har en denon dcds10, er det korrekt jeg kan sende et digitalt signal ind og få et analogt ud?

kan jeg evt benytte en dvd afspiller som "drev" og bruge denonen som dac?

sorry men er total novice

Drev = løbeværk, den mekaniske del af en CD-afspiller

Det er helt korrekt ja, det er en af de store fordele ved lige den model at den har digital indgang

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes