| Forfatter |
|
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har noget godt/skidt at sige om Pioneer VSX-LX70 reciever, da jeg kraftigt overvejer at bytte min Sony STR-DA5300 reciever ud med denne.
Fordelene på papiret er tydeligvis nok flere watt end sony'en, men hvad med lyden? Er den mere varm i lyden end Sony'en, der godt kunne tåle en anelse mere netop på det punkt? Og hvad med menuen, er den til at finde ud af kontra Sony der er super nem at gå til.
Skiftet er egentlig kommet i tankerne da jeg også skifter Blu-ray'en ud til Pioneer grundet DTS-HD Master Audio decodningen på den, og det skal jo passe sammen Har i mange år altid haft Sony så et skift til Pioneer er hvidt område på mit kort.
Hvad siger i? Bliver jeg skuffet med en Pioneer reciever? Eller er den mindst lige så god som Sony'en?
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå det var ikke mange der havde nogen meninger/erfaringer om det???
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej strong.
De par gange jeg har haft Pioneer eller Sony ( har pt. Sony ) har det været min opfattelse at Pioneer's watt er lidt opreklamerede sammenlignet med Sony's - vil gætte på, at for hver 100 Pioneer watt for du det samme for 70 af Sony's
Udover dette tror jeg Pioneer'eren er lidt lysere i klangen....
Har du ikke mulighed for hjemlån af Pio'en?
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
|
Hej strong.
De par gange jeg har haft Pioneer eller Sony ( har pt. Sony ) har det været min opfattelse at Pioneer's watt er lidt opreklamerede sammenlignet med Sony's - vil gætte på, at for hver 100 Pioneer watt for du det samme for 70 af Sony's
Mvh Tim
|
|
|
Tak for svaret Troede ellers det typisk var Sony's watt der var mest opreklamerede, men savner da heller ikke power i min nuværende 5300. Hvis bare jeg kunne få den på prøve ja, men desværre er det ikke muligt, da den ikke er i fast sortiment og skal bestilles hjem specielt til mig...
Pioneer'en har bare så mange andre spændende detaljer at det er svært at lade være at prøve
Hmm... Ved jo hvad jeg har med Sony'en og den er super nem at finde rundt i, men hvad med Pioneers menuer er de ikke generelt lidt mere kringlet? Nu tænker tænker jeg også på remote overskuelighed osv...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
Batemandk skrev:
|
Hej strong.
Mvh Tim
|
|
|
Tak for svaret Troede ellers det typisk var Sony's watt der var mest opreklamerede, men savner da heller ikke power i min nuværende 5300. Hvis bare jeg kunne få den på prøve ja, men desværre er det ikke muligt, da den ikke er i fast sortiment og skal bestilles hjem specielt til mig...
Pioneer'en har bare så mange andre spændende detaljer at det er svært at lade være at prøve
Hmm... Ved jo hvad jeg har med Sony'en og den er super nem at finde rundt i, men hvad med Pioneers menuer er de ikke generelt lidt mere kringlet? Nu tænker tænker jeg også på remote overskuelighed osv...
M.v.h. Strong
|
|
|
Hmm. Altså den VSX-A10 jeg havde var ret kompliceret. Den havde ufatteligt mange indstillingsmuligheder - Så mange, at jeg bare valgte en auto kal. og "levede" med det.. Om de er blevet mere brugervenlige med tiden kan man da kun håbe..
Men ja, kender godt den kløe Selvom det man har er godt og virker tilfredsstillende, er der altid noget spændende der lokker 
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er altid spændende med noget nyt Skal, skal ikke? Heldigvis er det søndag og jeg må tygge på det lidt endnu
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
sslarsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Fik du bestemt dig? Ser først denne tråd nu. Jeg har en Pio VSX-LX70, og jeg er fuldt ud tilfreds. Dog kunne de godt arbejde lidt med den GUI der er med, det kan godt gøres bedre. Ellers kanon lyd.
__________________ Søren
Pioneer PDP-LX508D (ISF kalibreret)
Pioneer DVR-LX60D
Pioneer VSX-LX70
KEF KHT-3005
Playstation 3
DM800S HD
DM7000S
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ja jeg bestemte mig for at køre videre med min Sony  Den kan jeg på rygraden og baglæns i søvne da jeg næsten altid har haft Sony
Lidt doven er man vel, men kommer lysten til Pioneer igen så er det godt at høre du er tilfreds med lyden. Kan jo se du har samme højtalere som
mig, de gør det bare super godt.
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
sslarsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ikke nok med at jeg har samme højtalere som dig. Det har faktisk været dine.. Det var mig der købte dem af dig sidste år, da du solgte ud. Hvilket du selvfølgelig nok har fortrudt du gjorde, idet jeg kan se i din Bio II tråd at du er gået tilbage til KEF 3005, og 2 stk HTB2 subs. Off topic. Er det et specielt kabel du bruger til at splitte sub signalet ud til de HTB2, og vil du anbefale at købe en HTB2 mere? (Måske jeg skal spørge i din Bio II tråd) __________________ Søren
Pioneer PDP-LX508D (ISF kalibreret)
Pioneer DVR-LX60D
Pioneer VSX-LX70
KEF KHT-3005
Playstation 3
DM800S HD
DM7000S
|
| Til top |
|
| |