| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg er på udkig efter en surround receiver/forstærker, samt et par højtallere der til. Har tænkt mig at starte ud med 2 højtalere, men vil gerne have en surround reciever, da jeg formentlig kommer til at købe et par højtalere mere for at få surround indenfor en fornuftig fremtid, og derfor gider jeg ikke at skulle til at skifte reciever til den tid.
Det skal bruges til at være tilsluttet fjernsynet, som lyd til film, tilsluttes pc samt ps3 og naturligvis til at høre musik på. Af musik hører jeg hovedsageligt techno, dance, trance og til tider kommer der lidt ældre 80 rock som queen frem, men det er nu ikke så tit.
Designmæssigt vil jeg foretrække noget der ikke ser alt for kedeligt ud, man samtidigt må det gerne passe ind med en ps3 og sort fjernsyn. har kigget lidt på harman kardon, designmæssigt ser det jo meget godt ud på trods af det ikke er helt sort, ved bare ikke om det er noget der duer.
Højtalere har jeg hørt ikke absolut bliver bedre jo større de er, så behøver ikke nogle enorme gulvhøjtalere, da de kun skal kunne spille et rum på 20-25kvm op uden større problemer.
for at opsummere; Reciever: 5.1 surround understøttelse, gerne sort (resten må i gerne hjælpe med) højtalere: skal kunne spille et rum på 20-25kvm op.
Som i kan se har jeg ikke de store krav eftersom jeg ikke ved voldsomt meget om det, og derfor spørger jeg jer til råds.
Prismæssigt har jeg ikke helt besluttet mig om endnu, eftersom jeg er i tvivl om om jeg kan høre forskel på en reciever til 2500 eller 5000. Havde regnet med 5-7000kr, ved ikke om det er muligt at finde noget indenfor den prisklasse der giver en fornuftig lyd, men ellers må i jo sige til.
Hvis i mangler informationer eller skal have noget forklaret må i sige til. Håber i kan bruge det til noget. På forhånd tak.
Edit: glemte at nævne at jeg ikke har noget imod forstærkeren er brugt for at spare penge der, hvis den bare ikke er alt for gammel. mvh. Christian
|