| Forfatter |
|
kab60 Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Jeg håber i kan hjælpe mig lidt. Mit setup er som følgende: PC > Silverstone EB1 USB Lydkort > Rotel RB890 Effekt > ATC SCM11 Anlægget lyder fantastisk og mere end lever op til mine forventninger.
Men, der er et lille men. Når jeg hører musik (som altid er FLAC, afspillet i FOOBAR via PC) og jeg eksempelvis scroller i word eller firefox, så kan jeg høre "digital støj" i mine højtalere. Det er som regel en sitren. Jeg troede egentlig det problem var løst når lydkortet var eksternt. Har så hørt FW skulle være bedre end USB ifh. til digital støj, men jeg mener, kan det virkelig passe, at en dyr USB DAC som f.eks Benchmark laver samme nummer, hvis man bruger PC'en under afspilning? Som i kan se, har jeg ingen forforstærker og heller ingen brug for en, men det kan da på ingen måde spille ind eller hvad?
Har i andre, der bruger PC'en som afspiller, samme problem? Det er sådan set ikke noget kæmpe problem, men trods alt en smule irriterende.
Og så lige et helt andet spørgsmål. Når jeg vælger output i foobar, kan jeg vælge mellem DS: Burrbrown, KS: Burrbrown samt ASIO4ALL. Jeg kan ikke umiddelbart høre forskel, og det spiller heller ikke ind på den digitale støj, men er der nogen der ved, hvilken der skulle give den bedste ydelse under Windows Vista?
Det var en længere omgang. Håber i kan hjælpe. Mange tak og god ferie. :)
MVH. Kasper Andersen
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft et tilsvarende problem med støj, det viste sig at komme fra WLAN-kortet i min bærbare, og efter en driveropdatering forsvandt støjen. Så lige umiddelbart vil jeg tro det er et driverproblem, men hvilke enheden det skyldes kan jeg ikke lige gætte. Mit lydkort er forøvrigt forbundet med 5 m. USB. Synes jeg har set problemet før, så prøv at søge herinde og evt. på google.
Har du prøvet at tilslutte lydkortet til en anden computer?
Ved ikke så meget om Vista, men hvis du har Kernel Streaming-pluginet til foobar (går jeg ud fra "KS: Burrbrown" er?) og det virker, så burde det være nok. __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kab60 Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har opdaterede drivere og synes heller ikke nogen af forslagene i den anden tråd rigtig hjælper. Mærkeligt. Men tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
HP bärbar (XP + WMA) > Silverstone EB01 > MingDa MC66AE > Grado SR125 / Edison 12 > Mission 732.
No problems, what so ever!
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kab60 skrev:
| Jeg har opdaterede drivere og synes heller ikke nogen af forslagene i den anden tråd rigtig hjælper. Mærkeligt. Men tak for hjælpen. |
|
|
- jeg har med det samme lydkort 24FW, med samme drivere (til lydkort)oplevet meget forskel på de brugte motherboards, fra ingen støj, til en meget irriterende periodisk knitren som også kom når musen blev benyttet. Jeg prøvede også med et PCI-FW kort for at se om det kunne ændre noget, men på nogle bundkort kunne jeg ikke slippe helt af med støj.
Men høj prioritet på Foobar var det der hjalp mest!
Så hvis det stdig driller, så prøv en anden maskine 
|
| Til top |
|
| |
Jan Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: København
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Casper.
Hvis "mislyden" kun opstår, når du benytter pc´en til andre ting, tror jeg årsagen er "resource begrænsning" i maskinen.
Har selv oplevet lignede problemer med et eksternt FW M-Audio kort, hvis CPU forbruget lå over ca 10%.
Men en tuning af pc´en efter opskriften i dette link hjalp: http://www.audioforums.com/windows-vista-optimization.php
Og en disapling af det trådløse netværkskort var helt fantastiskt effektivt!
Der findes andre tunings-guides på nettet; søg f.eks. på "DAW" og "Vista"
Mht. drivere er min erfaring, at ASIO bare er bedre til Foobar (i mit set up).
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fimpe skrev:
|
Så hvis det stdig driller, så prøv en anden maskine 
|
|
|
OK - måske et lidt for drastisk forslag
Det jeg selv prøvede var at disable ALT hvad der kunne disables i Bios, netværk og porte etc. for at se om det hjalp. Pille alt udstyr der ikke SKAL bruges fra, PCI kort og usb ting. Jeg prøvede også en frisk installation. Det bundkort/drivere kunne jeg bare ikke få til at spille uden støj.
Jeg bruger nu det bundkort på kontoret, hvor jeg har et gammelt Terratec PCI kort i, og det spiller stort set uden støj.
|
| Til top |
|
| |