| Forfatter |
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har pt. en AA DDE 1.0 DAC som spiller med en SB3 på en Denon AVC1-SRA og gør det ganske ok. Sidst på ugen her skulle der gerne lande en Pass INT-150 som igen kan få mine VA BCG til at synge som da jeg sidst have en Audio Flight ONE  . Er allerede igang med at tænke på ny DAC, men måske den lille AA stadig gør det godt når der kommer mere styring bag. Har kigget på standard DAC'en fra OnTech, nogle der har sammenlignet den med en en gammel AA DDE 1.0?
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at have hørt AA men tidligere selv været ejer af en Ontech standard dac. Ontech'en spiller med meget kraft og bund uden at være specielt detaljeret eller "åben". Den spiller det som nogle vil kalde "musikalsk", men som andre måske vil kalde "farvet". Lidt varm faktisk... Men den er absolut en fin dac uden den store lyttetræthed.
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at sende HMHansgaard en PM. Ved at han har haft en DDE 1.0, og at han nu spiller med en OnTech, men ved ikke hvilken..
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil virkelig synd at bruge en AA DDE 1.0 med en Pass INT-150! AA'en er forældet for mange år siden, og jeg fatter ikke at den i nyere tid at fået positiv anmeldelse her på siden. Jeg prøvede den op mod en Pioneer CD afspiller for ca. 15 år siden og den røg retur!
Ontech standard har jeg også prøvet og jeg enig i mirland beskrivelse ovenfor. Jeg ville kigge på en større ontech, eller en Benchmark, der samtidig er stort set ligeglad med hvilket drev/kilde der anvendes. Prøv evt. at kontakte Hificable, de vil sikkert gerne lade dig låne en på prøve. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
DDE 1.0 er bestemt en god DAC, med dens dyder og forcer. Skal den yde det bedste, må den have en stærkere PSU end den medfølgende standard-PSU. Mange bygger selv, og det kan anbefales. Jeg har en PS1 til min, og det giver lidt ekstra. Skal lige sige at min primære DAC er en Ontech Monster DAC3 (den store, i ubalanceret). Bassen fra Ontech'en har jeg endnu ikke hørt en AA gøre efter, men der er også en prisforskel af de større, skal man lige huske. De billigste brugtpriser den store Ontech går til, for tiden, er vist omkring 7-8k.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
Det vil virkelig synd at bruge en AA DDE 1.0 med en Pass INT-150! AA'en er forældet for mange år siden, og jeg fatter ikke at den i nyere tid at fået positiv anmeldelse her på siden. Jeg prøvede den op mod en Pioneer CD afspiller for ca. 15 år siden og den røg retur!
Ontech standard har jeg også prøvet og jeg enig i mirland beskrivelse ovenfor. Jeg ville kigge på en større ontech, eller en Benchmark, der samtidig er stort set ligeglad med hvilket drev/kilde der anvendes. Prøv evt. at kontakte Hificable, de vil sikkert gerne lade dig låne en på prøve. |
|
|
Ja måske du har ret, men jeg skal jo starte et sted  . Hører meget forskelligt om Benchmark, nogle siger den er god andre at den er kedelig og flad.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor i østjylland befinder du dig ? Du skal da være velkommen til at lytte til min Monarchy dac - det er den bedste dac jeg har haft indtil nu.
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
| Hvor i østjylland befinder du dig ? Du skal da være velkommen til at lytte til min Monarchy dac - det er den bedste dac jeg har haft indtil nu.
|
|
|
I Horsens - kunne være spændende!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Rasmus S Hvis du vil lave en reel sammenligning med Ontech standard DAC vs DDE 1.0, så byg en PSU til DDE 1.0 med en EI trafo i samme vægtklasse, som den der sidder i Ontech DAC'en.  Den PSU der følger med som standard til DDE 1.0, lægger du bagerst i en skuffe, og gemmer som reserve.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
mirland skrev:
| Hvor i østjylland befinder du dig ? Du skal da være velkommen til at lytte til min Monarchy dac - det er den bedste dac jeg har haft indtil nu.
|
|
|
I Horsens - kunne være spændende!
|
|
|
Jeg sidder i Langå, så det er ikke så langt såmænd... __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monarchy'en ser spændende ud, så jeg ville da tage et lyt på den.
Der er ovenikøbet en "promotion price" hos Microwise: http://www.microwisesystems.com/
Og med den nuværende dollar kurs ligner den et godt køb. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville så være en smule tilbageholdende over for de nye Monarchy. De gamle er håndbygget i San Fransisco og de nye er bygget i Kina. Kald mig bare en snob  De gamle er 20bit og de nye upsampler. Jeg er personligt mest til det første.
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg købt en brugt Standard ONTech dac, den bliver spændende at ligge øre til.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
| Nu har jeg købt en brugt Standard ONTech dac, den bliver spændende at ligge øre til.
|
|
|
Den skal du nok blive glad for. Den er virkelig god i det rette setup. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |