Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 08:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Denon DVD-A11...Denon i stereo? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Hejsa alles ...  Jeg er meget i tvivl mht. Denons nye multiafspiller Denon DVD-A11 ...  Det lyder til ifoelge forskellige test's af den at det skulle vaere en helt kanon afspiller, baade til DVD men ogsaa CD, og hvis dette passer, saa er der vel ingen tvivl om at det er saadan en man skal have!

MEN: Ville man kunne faa bedre stereolyd ud af en decideret CD-afspiller fra Denon (Skal vaere Denon, da min reciever er en Denon AVR3802, og det skal jo passe sammen ), og saa koebe en decideret Denon DVD-afspiller...  altsaa helt sloejfe multiafspilleren...

Ifoelge hvad Hifiklubben skriver om audiodelen lyder det jo godt:

"Audiodelen
Denon har altid været et firma med fokus på lydkvalitet, og det ser du tydeligt på denne afspiller. Til at de gøre digitale lydsignaler analoge bruges der Burr-Brown DSD1790 24-bit/192-kHz D/A-konvertere i alle kanaler. Denne konverter regnes for én af de absolut bedste på markedet, og betegnelsen "DSD1790" indikerer, at der er tale om specielt udvalgte komponenter med endnu bedre tolerancer end normalt. Disse chips - sammen med Denon´s egen AL24 signalbehandling - sikrer en særdeles god lydgengivelse, som kan måle sig med lyden fra rene CD-afspillere i meget høje prisklasser.
DVD-A11 har indbygget dekoder for Dolby Digital, DTS, DVD-Audio og SACD, og lydsignalerne leveres af de analoge 5.1-kanal udgange på bagsiden."

Jeg har taenkt mig at spaende det hele for et par B&W Nautilus 803 (front som bruges til stereo vd CD-afspilning)...lyder dette som en god plan, eller ville min reciever gaa i knae?

Musik fra CD'er vil jeg komme til at hoere hele tiden, og DVD film vil jeg komme til at se, nok et par stykker i ugen...saa stereolyden fra CD er det der betyder klart mest for mig...  ville jeg vaere bedre tjaent med at koebe en anden surround-reciever (og gaa over til et helt andet maerke end Denon?), eller klarer Denon AVR3802 sig lige saa godt i stereo som de andre surroundrecievere i denne prisklasse ?

Hvilken maerke skulle dette evt. vaere ...   det skal vaere god kvalli grej ... ikke H/K som er alt for meget "plastic agtigt" til min smag...og her snakker vi en surroundforstaerker (7.1) til stereo, der er B&W Nautilus 803 (evt NT802) vaerdig! til ca 12000-25000

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

jeg har selv en A11'er og jeg er rigtigt godt tilfreds!  Billedet er fantastisk!  Sindssygt skarpt og detaljeret og Faroudja kredsløbet klarer progressive scan til topkarakter!  Billedmæssigt får du ikke en bedre afspiller uden at punge meget, meget mere ud.  2900'eren er virkeligt "bagud" på dette punkt.

Mht. cd-lyden så er denne også rigtig god.  A11'eren er klart lysår foran min gamle 2800.  Selvfølgelig, hvis du bruger de 17.000,- på en dedikeret cd-afspiller vil denne lyde bedre.  Men jeg tror du alligevel skal langt op i pris for at finde noget der lyder bedre end A11'eren.

DVD-A og SACD lyder også lækkert!

Jeg har også selv haft 3802'eren.  Den er hæderlig i stereo, men der findes bedre alternativer.  HK 8500 kunne være et bud, men den er du jo ikke interesseret i .  Du skriver at du vil bruge 15-25.000,- og til den pris vil du uden tvivl kunne få fingre i en brugt AVC-A1SR.  Den er rigtig god i stereo; på dette punkt nok den bedste surround-forstærker på markedet i øjeblikket.  Den er et KÆMPE spring fra 3802'eren.  Og i surround er den fremragende.  Plus, hvis du køber både A11'eren og A1SR'eren kan du jo bruge Denon linket og undgå kabelrodet .

Skriv endelig, hvis der er noget du gerne vil ha' uddybet!  Håber det hjalp lidt.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Efter min mening lyder den største Denon CD (DCD1450) kun marginalt bedre end DVD2900, så hvis DVD A11 er bedre end DVD2900 så tror jeg ikke du kan få bedre CD lyd fra Denon end med A11'eren. Hvis du gerne vil have endnu bedre CD-lyd kan du senere investere i en DA konverter.

Mht. surroundforstærker skal du nok op i nærheden og gerne over 20.000 kr. for at finde noget der er godt nok.

Kig evt. efter Holfi, tror desværre kun det er 5.1.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

ok...det er jeg glad for at hoere ...   saa er det jo DVD-A11 der staar paa mit vaerelse snart

I mener godt at AVR3802 kan traekke  B&W NT803 eller evt NT802 ? 

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Ellers kan du jo gå alternative veje og udforske brugtmarkedet. Kig efter Denon DCD-S10 som kan findes til fornuftige penge. Den er klasser bedre end DCD-1450.

Personligt mener jeg at Nautilus-højttalerne er lige en smule overkill til en AVR-3802. 803´erne skal have en "seriøs" forstærker i røven for virkelig at levere varen. Så en udskiftning af 3802´eren ville nok være at foretrække hvis der skal så fine nogle højttalere ind i setuppet! 

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Eller find en effektblok til fronthøjttalerne, jeg tror det er den eneste løsning der kan give 803'erne kamp til stregen indenfor budgettet.

Du skal iøvrigt bruge A11'eren indbyggede dekoder, den sparker røv.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Jeg ville bestemt ikke smide en 3802 til at trække en Naut. 803/802. Denon er en ok surround reicever, men den er klart underdimensioneret til at trække de højttalere, men så kan du jo evt. købe en separat effekt og smide på til fronthøjttalerne, medmindre du selvfølgelig skal have 7 styk 802 til surround ;-)

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

3802 kan overhovedet ikke levere hverken den strøm eller lydkvalitet som en Nautilus fortjener.

Det er lidt ligesom, at sætte Pirelli dæk på din 2CV.....

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

ja det vil bestemt være synd at fodre dine nautiluser med en 3802!

Som jeg skrev tidligere, vil en AVC-A1SR være et rigtigt godt match, specielt til A11'eren.  Du burde kunne finde den brugt til ca. 20.000,- 

Finn (en anden bruger) har AVC-A1SR'eren sammen med et par 802'ere og det skulle fungere fint. 

Han har dog siden hen smidt et Classé effekttrin på, men Finn holder sig heller ikke tilbage

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Mjaa, jeg vil faktisk stadig have min tvivl om en A1SR yder Naut. retfærdighed.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

korrekt, en monster power amp og en super dekoder ville da være bedre, men hvor finder du det til maks. 25.000,- ?

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 603&zoneid=3

Jeg er meget enig med Ronin i, at 3802'eren vil være en "underdog" i et setup med DVD-A11 og 803'erne. Jeg er lige så enig i, at et kraftigt stereotrin til fronten vil være vejen frem sammen med 803'erne, så 3802'eren kun benyttes som dekoder og muskelmand til de sekundære kanaler.

Det gode er, at du kan starte præcis dér, hvor du og din tegnebog blive enige om at starte. Der er jo ikke noget i vejen for at opnå målet over en periode.

Personligt er A11 på min ønskeliste, men der er lige det der med at få overbevist resten af familien om, at en A11 er meget vigtigere end juniors kommende konfirmation....

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2004 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Hehe...det kunne godt vaere at junior ville vaere ked af at blive afskrevet pga. en dvd afspiller

Hvis nu jeg koeber effektforstaerkere og spaender for NT802'erne (evt 803'erne), og saenere hen (laes: et par aars tid) udskifter AVR3802'eren (til evt AVC-A1SR), ville setup'et saa ikke kunne holde ? (altsaa AVR3802 og et par effektblokke til 802'erne, og hvilke effektblokke skulle det evt vaere...til rimelige penge)?...(maaske Denon POA-S10 ?)

Juul jeg havde taenkt mig 7 NT802 i surround, men det synes min bank ikke var en god ide, saa jeg tror jeg noejes med et par stykker i front

Hvilken surroundforstaerker (evt i forbindelse med et paar effektblokke) ville saa kunne yde NT802 retfaerdighed, hvis ikke Denon's flagskib kan  ? (hvis nu vi siger at penge ikke er noget problem )...

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

som jeg har skrevet tidligere, så er 3802'eren rimelig i stereo, men ikke god!  Selvom du sætter en effektforstærker, vil der rent kvalitetsmæssigt være stor forskel!

En AVC-A1SR er udemærket til de højtalere, specielt sammen med en effektforstærker.  Spørg selv Finn   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=147&PN= 2

Hvis du skal ha' noget der er bedre end Denonen, skal du nok op i noget Krell eller Parasound, men så snakker vi helt andre priser!

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Dvs at en AVC-A1SR og et par POA-S10 monoblokke ville passe rigtig godt til NT802...  ikke nogen underdog eller overkill eller noget ?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Jeps, det lyder rigtigt fint.  Det er ikke 100 % optimalt (måske kun 95 % ), men man skal jo starte et sted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Du kunne også kigge efter noget brugt Sirius de plejer at være ret stærke samtidigt med at de lyder godt.

Spørgsmålet er bare om en 3802 med separat effekt lyder bedre end en A1SR alene i stereo ?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

det gør den absolut ikke!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes