| Forfatter |
|
kaczor Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har læst dette i en anmeldelse af Squeezebox Duet af PCPro ( http://www.pcpro.co.uk/reviews/182313/logitech-squeezebox-du et.html):
"Instead of controlling the receiver box, the Controller talks to the SqueezeCenter directly (the server software hosted on your music server), an approach that has a number of advantages."
Kommunikerer Squeezebox Duet Controlleren direkte med SqueezeCenter på PC'en. Kan det virkelig passe?
Hvis ja - er der nogen af jer der ved, om man kan bruge Controlleren uden Receiveren, hvis man har forbundet sin PC med forstærkeren via kabel og har installeret SqueezeCenter på sin PC? SqueezeCenter giver jo via SoftSqueeze mulighed for at fungere som almindelig musikafspiller...
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke prøvet med softsqueeze men...
På controlleren vælger man til at starte med, en "music source" = ens SqueezeCenter eller SqueezeNetwork (man kan jo i teorien ha' flere SqueezeCentre kørende på forskellige PC'ere) - herefter kan controlleren styre de musikafspillere der er tilkoblet ens "music source".
Så umiddelbart vil jeg tro, at hvis man har SoftSqueeze kørende som en musikafspiller der er tilsluttet ens SqueezeCenter, så kan den styres fra controlleren.
Men jeg har som sagt ikke prøvet det i praksis...
/erla
|
| Til top |
|
| |
kaczor Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input! Det bekræftede i hvert fald min umiddelbare mistanke 
Måske man bare skulle købe en Controller over nettet og afprøve det? Den ser godt nok fed ud!!! Og hvis man kan spare de kr. 1.100 for Receiveren, så vil det jo ikke være dårligt! 
Synes bare, at det er underligt, at jeg ikke kan finde mere om dette på nettet... Hmm... Er det en total bizar problemstilling???
|
| Til top |
|
| |
M-dam Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har også overvejet denne mulighed, da mit mediecenter (som er i planlægningsfasen) skal placeres lige ved siden af min forstærker. Er der mon nogen, der har gjort erfaringer med brug af en controller uden receiver? Og kan de 1100 kr., som man kan spare på receiveren, gives bedre ud på lydkort/dac fra en anden producent?
MVH
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
det virker fint. Et par bemærkninger dog:
-Softsqueeze er ved at blive udfaset. Der er endel småproblemer med Softsqueeze som bedst løses ved at genstarte Softsqueeze. Hvor tit dette er nødvendigt er umuligt at forudsige. -Et gæt er at erstatningen er klar om 6-12 mdr. Ulempen er at, jeg tror/gætter på, at det ikke bliver lagt alt for meget krudt i at ordne de nuværende problemer med Softsqueeze. -Fordelen er at erstatningen faktisk bare er en pc-version af det software som kører på Controlleren. Altså kan man regne med officiel support og opdateringer. -Receiveren er helt lydløs. For mig er blot summen fra en harddisk vold irriterende når jeg hører musik. -Sættet (Duet) er billigere. Fx. Streamtech Controller+Receiver 3175,
hvor Controlleren alene koster 2395, så man giver kun 780 for
Receiveren. -Til de 780 kroner tvivler jeg meget på at man kan få en bedre eksteren dac/lydkort, Receiveren lyder spiller helt OK. Hvis man lægger flere penge i det fra starten kan man selvfølgelig få en bedre dac. Jeg vil sige det samme gælder selvom man skulle give 1100 kroner. -Med pc-versionen kommer man nok stadig til at skulle rode med asio og kernel streaming for at få bitperfect output. -Det er ingen garanti for at erstatningen vil kunne helt det samme som Receiveren. Fx. kan softsqueeze ikke anvende Rhapsody (online musiktjeneste). Hvis engang noget ala tdc play skulle blive tilgængeligt på Receiveren er det altså muligt at software afspillere ikke kan anvende dette. Men dette er getværk.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet - dobbelt post
|
| Til top |
|
| |
M-dam Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg kan godt se, at de 780 kr. så egentlig er givet godt ud; man får en god dac til prisen og muligheden for trådløs overførsel - og hvem ved, om jeg også bliver vold irriteret over harddisken efter et stykke tid :-) Så er Duet vist stadig en farbar vej for mig. En anden mulighed, som jeg må undersøge, er dog, om der findes en anden fjernbetjening med display, som har nogenlunde samme design og funktionalitet, som kan styre foobar2000 på mediecenteret, og som er noget billigere end Logitechs controller. Men det må vist blive i en anden tråd. Mange tak for svaret!
MVH
|
| Til top |
|
| |