Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 05:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: iPod Dock - generelle spørgsmål (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 April 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Hey Folkens

Jeg står for at skulle købe en iPod dock og har et par generelle spørgsmål (måske ender det også med et par konkrete men vil forsøge at holde det generelt så andre også kan have nytte af det).

Minijack vs. Phono. Flere docks har lineout via minijack (herunder Apples egen universal). Giver dette en forskel i lydkvalitet i forhold til udgang via phono?

Generationsproblem. Er der et generelt problem i forhold til hvilken generation iPod man har? Kan det være et problem at bruge en ny iPod til en ældre model?

Forskelle i lydkvalitet. Hvor stor er forskellen mellem de forskellige docks? Folk nævner at Apples egen dock er mindre god. Kilden (altså iPod'en) er jo den samme, så det er vel samme diskussion som forskellen på signalkabler?

Det var tre konkrete spørgsmål. Anbefalinger af en konkrete docks i forskellige prisklasser er velkomne og yderligere betragtninger vil også blive modtaget med kyshånd

Håber nogen har nogle guldkorn...

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 April 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hvis du har en ipod af nyeste model er det (stort set) kun Apple's egen dock der kan spytte videosignaler ud fra ipod'en. De fleste andre docks er
ikke opdateret efter Apple ændrede videospecifikationen (da den nyeste generation kom ud). Ud over dette kender jeg ikke til nogen problemer ifht.
dit pkt. 2.

/U.

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 April 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Ok. Jeg har ikke tænkt så meget over om video er vigtigt, da jeg mest vil bruge den til musik. Men det kan måske også bruges til at se displayet via tv når man bruger remoten?

Nogen, der har bidrag til de andre 2?

mads20
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 April 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger ikke lineout signalet, da det er alt for svagt. Signalet er noget kraftigere på phono udgangene. Tilgængæld kan jeg så ikke bruge remoten, hvilket man godt kan savne nogen gange. Jeg kan ikke rigtig forestille mig at der er den store lydforskel på diverse docks.
Til top Vis mads20's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mads20

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 April 2008 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Generationsproblemer skulle der ikke være noget af, med mindre enten iPod eller Dock er så sindsygt gammelt at der ikke er det standard smalle
32 pin stik på - så længe vi kun taler om lyden.

Lydkvaliteten på min Apple dock er jeg godt tilfreds med, men det er heller ikke min primære lydkilde, så jeg er mere eftergivende. Bassen er ikke
stram nok og ja, signalet er lavt - ikke at det forsvinder i støj (overhovedet!), man skal bare skrue mere op.

Har ikke kendskab til andre docks desværre
Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes