Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 19:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ny forstærker! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frede92
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hey.

Først, så må I undskylde hvis dette er det forkerte forum, men ved ikke så meget igen om HiFi, så tænkte at det måtte være her :)

Og så:

Skal have mig en ny forstærker, da den jeg har nu efterhånden er ret så gammel, og slet ikke kan levere nok kraft til mine højttalere (lyder det til ihvertfald)

Jeg bruger mest min bærbare til afspilning med, og bruger lige nu Phono-MiniJack til det formål, men er helt sikker på der findes en bedre måde, spørgsmålet er bare, hvilken?

Har ikke S/PDIF eller hvad det nu hedder i min computer, så regner med jeg skal have et eksternt lydkort for at få den gode lyd igennem?

Sidder også lige nu med en Sansui CD-afspiller, der har digital udgang, så mon ikke en digital indgang på forstærkeren til CD ville være en fordel?

Og, så til mine højttalere:

Har en JBL TLX 100 subwoofer og 2 Panasonic-højttalere der fulgte med mit gamle anlæg (De to sidstnævnte højttalere skal nok udskiftes snarest - hvad vil I anbefale?)

Men, så skal jeg bruge en forstærker til "alt" dette grej, hvilken vil I anbefale?

Skal jeg købe en ny DENON PMA-500AE til 2000 kr. eller en NAD C315BEE til 2200 kr ?

Mit budget for forstærkeren ligger deromkring, så har I andre bud, så kom med dem.

Har I en forstærker som I ikke skal bruge mere, så må I meget gerne skrive, hvis I vil sælge den.

Hvis der er noget der mangler, så skriv endelig, da jeg ikke lige ved om jeg har fået det hele med :)

Mvh.
Frederik Nielsen
Til top Vis Frede92's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede92

Frede92
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Ingen der har lidt at sige?

Det ville virkelig være skønt at få det afklaret, så jeg kan få den bestilt!

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt en Panasonic SA-XR50 brugt for 400 kr. Den har erstattet min Cambridge Azur 340A, og gør det bedre når de digitale indgange anvendes. Min kilden - en billig philips DVD - lyder noget bedre over Panasonics digitale indgange, en analogt via Cambridge. Havde jeg forsøgt med en bedre CD afspiller var udfaldet måske blevet en anden.

Jeg bruger den kun til stereo, og der er rigeligt med kræfter til selv lidt større højttalere. 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Frede92
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Forforstærker, Panasonic, Panasonic Surround forstærker SA-HE70 - 2 x 80 Watt (5 x 80 Watt) - 2 digital indgang (Opticl/Coaxial)

Ville den kunne klare jobbet?

Nu har jeg ikke så meget forstand på det, men fandt lige denne på DBA, endda fra samme by som jeg selv bor i, så der ville være rig mulighed for at få den hørt.

Eller denne http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54748203   ?

Fandt også lige denne NAD, der lyder godt med 8x inputs, lige hvad jeg kunne bruge :) http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54861023

Hvad synes I om ovenstående?

Den første og sidste har jeg mulighed for at tage ud og høre, hvis det skulle komme dertil, hvorimod den midterste ville blive lidt mere besværlig..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes