Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 01:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Zero DAC vs. Beresford TC-7510 vs. ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at købe en DAC til min pc, så jeg ikke skal trækkes med kedelig lyd når jeg afspiller musik fra denne. Jeg har set rosende omtaler af både Zero DAC'en og Beresford TC-7510. Er der nogen der har hørt begge og har pros/cons?

Andre forslag er selvfølgelig meget velkomne. Det ville være meget fint hvis prisen kunne holdes under 1500kr. Der skal helst være mindst 2 digitale indgange på eventuelle kandidater så jeg også kan slutte cd-afspilleren til såfremt DAC'en spiller bedre end denne.

Er der nogle interne/eksterne 7.1 lydkort der kan være med i denne prisklasse hvis jeg nu også gerne vil have surround lyd ud af computeren?

Håber der sidder nogen derude med de vise sten
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt nogle af de nævnte DAC'er, så kommer bare med lidt andre muligheder for at gøre valget endnu sværer

7.1 PCI: Audiotrak Prodigy 7.1 HiFi

Lydkort: EMU 0404 USB - virker også som standalone DAC med både optisk og coax indgang.
Terratec Phase 24 FW - virker som standalone DAC med coax indgang.

DAC: Firestone Fubar II DAC - har dog kun USB indgang. Firestone DAC'en fra samme sted har både optisk og coax.

spaleur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder i øjeblikket med mere eller mindre samme valgmuligheder. For mig at se (mest baseret på debatten på head-fi.org), er zeroen et mulehår foran (folk hyper den i hvert fald helt vildt). Problemet  for mig er at jeg ikke er helt sikker på det der med at bestille varer hjem fra Hong Kong. Har du truffet din beslutning?
Til top Vis spaleur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spaleur

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

spaleur skrev:
Jeg sidder i øjeblikket med mere eller mindre samme valgmuligheder. For mig at se (mest baseret på debatten på head-fi.org), er zeroen et mulehår foran (folk hyper den i hvert fald helt vildt). Problemet  for mig er at jeg ikke er helt sikker på det der med at bestille varer hjem fra Hong Kong. Har du truffet din beslutning?

Efter at have læst et par tråde på head-fi virker det som om at selve hovedtelefon-forstærker delen er bedst i Zero DAC'en, imens selve DAC-delen skulle være nogenlunde jævnbyrdig i de to. Beresford'en har dog flere indgange hvilket måske gør at jeg vælger den.

Jeg er dog ikke helt afklaret med om jeg i fremtiden udelukkende vil benytte min PC til at afspille film fra. Den er lige blevet opgraderet så den også kan spille HD-materiale, og jeg har ved samme lejlighed fået et grafikkort med HDMI, men jeg mangler stadig at få det bestilte HDMI-kabel så jeg kan tjekke om det kan komme til at se lige så godt ud på projektoren som min OPPO dvd-afspiller.

I så fald har jeg kun brug for 2 indgange (cd+pc) og vil så nok vælge Zero DAC'en. Den er vist også en anelse billigere end Beresford'en? Hvis man nu bare kunne få den i sort så den passede hjem på hylden (grrr..!).

Det var vist et meget langt indlæg om ingenting. Jeg har ikke besluttet mig endeligt endnu. Hvis der er nogen der har en mening om de nævnte DACs i denne tråd så er I mere end velkomne til at komme med den
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at købe en Beresford. Syntes den er mest alsidig. God ting at man kan køre den direkte i effekten, skulle man få lyst til det.

Btw, så lige denne gamle test http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/1/290370.html

Det er ikke ligefrem ukendte og billige DAC`s han sammenligner med, og den er meget bedre i dag. Bare min ydmyge mening

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har Zeroen. Og den er fin til mit brug. Dog ville jeg godt have haft en coax indgang mere. Derfor synes jeg at Beresford vinder på det felt. Hovedamp. på Zeroen er også fremragende, men kan ikke sammenligne den med Beresford.

Havde jeg været bekendt med Beresford modellen da jeg købte Zeroen, havde jeg købt den, da den netop har de flere digital indgange som Zeroen mangler. (jeg savner min gamle AA DDE 2.0 med 3 coax og 1 optisk indgang)

spaleur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv super meget i tvivl (som kan læses længere oppe). TC-7510 ser rigtigt godt ud og lader til at klare sig godt hos dem der rent faktisk har hørt den.

Eet af mine store spørgsmålstegn er dog at den bliver "flamet" rigtigt meget i nogle tråde på head-fi (ikke så meget for selve produktet, men for tvivlsom forretnings praksis, deriblandt at betale folk penge for at poste positive indlæg på forskellige fora, for at få hans produkt til at se godt ud (såkaldte shills/fanboys)). Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene om det, for det virker også som om nogle medlemmer kun er ude på at svine ham til. En lille note er dog at i det review der henvises til, siges det at TC-7510 "was a significant upgrade from my Benchmark DAC1"; jeg ved sq ikke rigtigt om det virker pålideligt?!?

Når det er sagt, overvejer jeg bestemt stadig dem begge, men jeg syntes bare det var på sin plads med et lille "heads-up" til Tweaker.

fandt i øvrigt et par links:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64755&P N=1
http://www.head-fi.org/forums/f7/review-beresford-tc-7510-mk iii-dac-56k-warning-230745/
http://www.head-fi.org/forums/f7/about-pull-trigger-beresfor d-tc-7510-a-333695/
http://www.head-fi.org/forums/f5/beresford-tc-7510-zero-dac- 322997/

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

spaleur skrev:
Jeg er selv super meget i tvivl (som kan læses længere oppe). TC-7510 ser rigtigt godt ud og lader til at klare sig godt hos dem der rent faktisk har hørt den.

Eet af mine store spørgsmålstegn er dog at den bliver "flamet" rigtigt meget i nogle tråde på head-fi (ikke så meget for selve produktet, men for tvivlsom forretnings praksis, deriblandt at betale folk penge for at poste positive indlæg på forskellige fora, for at få hans produkt til at se godt ud (såkaldte shills/fanboys)). Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene om det, for det virker også som om nogle medlemmer kun er ude på at svine ham til. En lille note er dog at i det review der henvises til, siges det at TC-7510 "was a significant upgrade from my Benchmark DAC1"; jeg ved sq ikke rigtigt om det virker pålideligt?!?

Når det er sagt, overvejer jeg bestemt stadig dem begge, men jeg syntes bare det var på sin plads med et lille "heads-up" til Tweaker.

http://www.head-fi.org/forums/f7/review-beresford-tc-7510-mk iii-dac-56k-warning-230745/
http://www.head-fi.org/forums/f7/about-pull-trigger-beresfor d-tc-7510-a-333695/

Tak for heads up

Jeg tror personligt ikke på, at et lille firma har råd til at betale folk for at hype et produkt. Jeg tror mere på, som der også bliver nævnt, at nogle af de store er inde og svine de små til. Men det er jo svært at sige. Sådan noget snak foregår jo over alt, om alt muligt. Jeg tager det ikke højtideligt. Er konverteren god, og prisen i orden, hvad er så problemet ?

Nu har jeg ihvertfald bestililt en Beresford, efter en hyggelig dialog med Mr. Stanley Beresford. han ville sende den afsted i morgen. Jeg skal nok vende tilbage med lytteindtryk af den

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

spaleur skrev:

Har vært inde på samme tanke ang head-fi medlemer med et vist tilhørigheds forhold til enkelte produsenter (feks Penchum vs Zero Dac og Little Dot)
dog så godtroende som jeg er så har jeg købt en Zero.. og er faktisk meget tilfreds med den. (har som scatcat også oppgradert opamps), dog syntes den mangler lidt på headamp delen så har bestilt mig en LD MKV som skal spille sammen med DAC'n.

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

har beresford dac'en og synes den er fremragende til prisen og så er servicen i top hos hr Stanley Beresford, men forstærkeren til hørebøfferne kan godt fås bedre andre steder og overvejer selv at købe little tube som forstærker og så bruger beresforden som dac

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Jeg er også på udkig efter en Dac i 1000 kroners klassen. Jeg synes mange af disse DAC's ligner noget til hovedtelefoner? Når de er lavet til hovedtelefoner, betyder det så bare at de har en forstærket udgang til hovedtelefonerne UD over en signaludgang til en effektforstærker, eller at de udelukkende er til dette formål?

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2008 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Beresford er lavet som en Highend DAC, der skal lyde så meget som vinyl, som muligt. Hovedtelefon delen er der åbenbart ikke gjort så meget ud af.

Min ligger i lufthavnen nu. Den må godt snart komme

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Beresford er lavet som en Highend DAC, der skal lyde så meget som vinyl, som muligt. Hovedtelefon delen er der åbenbart ikke gjort så meget ud af.

Ok. Glæder mig til at høre mere. Dvs. at det er en DAC der kan erstatte en væsentlig dyrer dac?

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Tweaker skrev:

Ok. Glæder mig til at høre mere. Dvs. at det er en DAC der kan erstatte en væsentlig dyrer dac?

Uha, det tør jeg slet ikke udtale mig om . Jeg har efterhånden set så mange meninger om den, lige fra det sublime, til det middelmådige. Men nu skulle den prøves, og xiuxiu`s mening om den, beroliger mig da en del  

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Modtog den i går eftermiddags, og nu har den stået tændt natten over. Jeg er bestemt ikke imponeret . Den skal bedre sig en del ved tilspilning, for at leve op til alt det positive der er sagt om den.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Juli 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Modtog den i går eftermiddags, og nu har den stået tændt natten over. Jeg er bestemt ikke imponeret . Den skal bedre sig en del ved tilspilning, for at leve op til alt det positive der er sagt om den.

Hvad mangler den i følge dig? Jeg tvivler på, at den vil komme til at lyde anderledes, når den allerede har stået tændt natten over...

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Tweaker skrev:

Hvad mangler den i følge dig? Jeg tvivler på, at den vil komme til at lyde anderledes, når den allerede har stået tændt natten over...

Du har da ret i, at den ikke bliver grundlæggende anderledes. Kold umusikalsk klang, og en uren grumset diskant, så er jeg stået af. At den kan være ok på andre områder, redder den ikke IMHO.

At den skulle kunne måle sig med selv meget dyrt grej, kan jeg slet ikke forstå.

imac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2007
Sendt: 02 Juli 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
AM-E skrev:
Tweaker skrev:

Modtog den i går eftermiddags, og nu har den stået tændt natten over. Jeg er bestemt ikke imponeret . Den skal bedre sig en del ved
tilspilning, for at leve op til alt det positive der er sagt om den.

Hvad mangler den i følge dig? Jeg tvivler på, at den vil komme til at lyde anderledes, når den allerede har stået tændt natten
over...

Du har da ret i, at den ikke bliver grundlæggende anderledes. Kold umusikalsk klang, og en uren grumset diskant, så er jeg stået af. At den
kan være ok på andre områder, redder den ikke IMHO.

At den skulle kunne måle sig med selv meget dyrt grej, kan jeg slet ikke forstå.

Hej

Mon den er defekt ?

Jeg kan ikke genkende den karakterisering som du giver den. Hvad har du koblet den sammen med og hvordan ?

MVH

Tommy

Anlæg: Thule IA150B, Squeezebox V3, Beresford 7510 og Jamo Concert 8

Til top Vis imac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af imac

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

imac skrev:
Tweaker skrev:
AM-E skrev:
Tweaker skrev:

Modtog den i går eftermiddags, og nu har den stået tændt natten over. Jeg er bestemt ikke imponeret . Den skal bedre sig en del ved
tilspilning, for at leve op til alt det positive der er sagt om den.

Hvad mangler den i følge dig? Jeg tvivler på, at den vil komme til at lyde anderledes, når den allerede har stået tændt natten
over...

Du har da ret i, at den ikke bliver grundlæggende anderledes. Kold umusikalsk klang, og en uren grumset diskant, så er jeg stået af. At den
kan være ok på andre områder, redder den ikke IMHO.

Hej

Mon den er defekt ?

Jeg kan ikke genkende den karakterisering som du giver den. Hvad har du koblet den sammen med og hvordan ?

MVH

Tommy

Anlæg: Thule IA150B, Squeezebox V3, Beresford 7510 og Jamo Concert 8

Min Accuphase som drev, koblet med hans eget coax. Har også prøvet med Supra toslink.

Jeg vil næsten håbe den er defekt  

spaleur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

jaja, det er nu ikke fordi jeg er en ekspert, og jeg ved godt at "burn-in" er et omdiskuteret emne, men i den oprindelige zero tråd på head-fi beskrives nogenlunde lignende symptomer på den, inden burn-in. Endvidere beskrives 100+ timers burn-in som tilstrækkeligt, dermed kan det jo være at din beresford også forbedrer sig...

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes