Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 16:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Asus Xonar D2 vs Auzentech X-plosion (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hej.

Er for tiden ved at overveje at opgradere mit eksisterende setup, og overvejer derfor nu min lydkortløsning da jeg kører al min musik analogt over computeren.

Min hiditige konfiguration er en Marantz PM-15S1 ingt. forstærker, koblet til et Auzentech HDA X-plosion 7.1 lydkort analogt via minijack-RCA kabler fra Jenving (Supra). Mine højtalere er et par Dali Evidence 870'ere koblet til forstærkeren med Supra Ply kabler.

Overvejer for tiden at skifte PM-15S1'eren ud med storebroderen PM-11S1 idet jeg ikke føler 15S1'eren har kræfter nok til højtalerne, omend jeg er vild med marantz lyden. Modsat PM-15S1 har 11S1'eren XLR indgange og overvejer derfor et nyt lydkort til det aldrende X-plosion.

Her har valget hidtil stået på Asus Xonar D2 kortet der samtidig leveres med en konverteret XLR udgang (http://techreport.com/articles.x/13874/2)

Spørgsmålet er så om det kan betale sig at købe et nyt lydkort i forhold til X-plosion kortet, og om hvis dette er tilfældet, det så også kan betale sig at skrotte mit ret dyre supra minijack-rca stik til fordel for den lidt konverterede XLR løsning.

Alle meninger modtages idet jeg selv langt fra er ekspert på området.

Mvh.
Sort.
Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

sortiarius51 skrev:
Her har valget hidtil stået på Asus Xonar D2 kortet der samtidig leveres med en konverteret XLR udgang (http://techreport.com/articles.x/13874/2)

Det er MIDI og ikke XLR-stik der bliver vist som tilbehør på side 2

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Ja for pokker det er det da også 

Synes også bare jeg havde læst den blev leveret med balanceret udgang, men det er nok bare mig så - nå men pyt - det skal ikke være en eventuel balanceret udgang der skal afgøre om der bør komme et nyt lydkort til fadet i forhold til x-plosion.
Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Nåeh der er vidst ikke helt så megen aktivitet i tråden som jeg måske havde håbet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes