Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: RCA virker ikke på pc lydkort (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jalle2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all!

Har brug for jeres assistance, da jeg har et lille underligt problem som endelig ikke er et problem , da jeg sagtens kan få alt til at spille, men here it goes:

Jeg har for lidt tid siden købt logitech z-5500 (fremragende sæt til 9 kvm!) OG et Creative Soundblaster audigy 2 zs.

Efter hvad jeg kan læse mig til og har afprøvet er der af digitale udgange både Optisk Toslink og Coaxial RCA.

Sættet er selvfølgelig tilsluttet bærbaren sammen med lydkortet, og med toslink spiller der bare.

Jeg har så prøvet at få Coaxial til at fungere sammen med lydkortet, men der kommer slet ikke noget lyd ud? Som der gør med toslink.

Jeg har en MInijack 3,5 mm - RCA adapter til kablet så jeg kan tilslutte det lydkortet.

Ud af lydkortets digitale udgange lyser det rødt, og der står der på av-cables følgende omkring toslink: "...Kan fx bruges til digital lyd overførelse fra din Bærbar computer (Kræver optisk digital minijack udgang) og minidisk til surround reciever.
MiniPlug - Toslink kabel typen kan bruges hvis dit udstyr har et stik der ligner et Minijack stik og sender rødt lys ud, når den digitale udgang er aktiveret..."

Og det fungere rigtig godt med toslink. Men der er bare intet lyd på Coaxial indgangen

Er det lydkortet som den er gal med eller er Coaxial bare beregnet til DVD'er/Hifi forstærkere?

Til top Vis Jalle2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jalle2

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes