Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 22:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD-afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Skyan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 02:49 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er på udkig efter en god, brugt cd-afspiller. Mit anlæg: Dali 850 ht, Nad 319 forstæker der er biamp  med Harman Kardon 24. Nad'en trækker bassen og HK de øvre enheder. Min nuværende cd-afspiller er en Denon dcd 920 fra 1992.

Jeg håber at finde en cd-afspiller til ca. 2000. Er det realistisk? Er det for risikabelt at købe brugt?

Ser frem til at høre forslag.

MVh

Skyan.
Til top Vis Skyan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyan

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Det er meget realistisk, prøv at finde en nyere Denon som f.eks model 1450 eller 1500AE, den første skulle kunne fåes til 1000 - 1400, den anden til godt 2000. Det er solide modeller der spiller musikalsk og som altid virker perfekt. Model 1450 blev afløst af model 1500AE for et par år siden.

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du skal gå efter en Denon DCD-S10 de er normalt til salg til ca 2000kr
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf

Skyan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Tak for forslagene. Hvordan spiller de Denonmodeller, I taler om? Min gamle Denon har en tendens til at gengive høje toner noget metallisk. For digitalt. Er det andeledes med de nyere? Har fået anbefalet en af Sonys ES modeller eller en Pioneermodel, jeg ikke ved hvad hedder, men man lægger cd'en i på hovedet. Kender i de afspillere?

På forhånd tak

MVH

Jakob

Skyan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Denon DCD-1550AR? Har læst i reviews at den er god, men med tendens til digital diskant.

HADSEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

Jeg foreslår en Harman Kardon HD 970. Den kostede ca. 3.000 kr. som ny. Den spiller næsten op til min CDfix til ca. 16.000 kr.

Version II af HD 970 er på tilbud lige nu. Gi' den et lyt.

Til top Vis HADSEL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HADSEL

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Skyan skrev:
Tak for forslagene. Hvordan spiller de Denonmodeller, I taler om? Min gamle Denon har en tendens til at gengive høje toner noget metallisk. For digitalt. Er det andeledes med de nyere? Har fået anbefalet en af Sonys ES modeller eller en Pioneermodel, jeg ikke ved hvad hedder, men man lægger cd'en i på hovedet. Kender i de afspillere?

På forhånd tak

MVH

Jakob

Jeg kan huske da jeg købte min tidligere denon 1290 i 1992, da lyttede jeg på flere denon modeller og der var ved nærlytning klar forskel i lyden, de dyrere var klart mere musikalske og mindre hårde i lyden. Jeg har haft 1290eren i 15 år inden jeg solgte den. Inden da købte jeg 1450eren, som jeg mener er identisk med 1550eren, den har bare ikke varialbel udgang og pitch control hvor hastigheden på cden kan ændres. Jeg havde også pitch control på 1290eren men brugte det aldrig. Min manual til 1450eren omfatter også 1550eren.

Skyan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak.

Hadsel: Hvordan spiller den HK, du nævner?

Man kan i HiFi klubben få afspillere til 2000, er de afspillere I nævner bedre?

VH

Jakob

Skyan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Kender I en DENSEN BEAT B-400? Det er vist en ældre sag, ikke? Er den god?

VH

Skyan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Har købt en Atoll CD 100 i dag. Fik den hjem, sætter den til og den spiller fantastisk. I starten. Efter et par numre takker den over. Jeg sætter en anden, mindre slidt, CD på - den takker over - dog i mindre grad. Pludselig hører jeg en summen, når der ikke er musik. Det kommer fra cd afspilleren, da lyden forsvinder, når jeg tager strømmen fra afspilleren. Det er i første omgang en næsten uhørlig summen, men senere ekskalerer den til en brummen, der også høres hvis der er stille musik.

Det er ikke godt. Jeg har vel, i henhold til købeloven, 14 dages returret ikke? Der er stadig garanti på afspilleren, men jeg skal så fragte den 100 km, vente på den bliver repareret osv.

Skal jeg ikke bare returnere den til sælger eller vil det være smart at få den repareret? Den spiller jo ellers godt.

På forhånd tak.

VH

Jakob

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Den bør under alle omstændigheder repareres, hvilket selvfølgelig skal dækkes af garantien. Jeg går ud fra, at du har købt den af en privatperson, men uanset om det er en privat eller en forretning, har du ikke 14 dages returret. Man har kun 14 dages returret ved postordrekøb og køb på nettet, vel at mærke internethandel og ikke handel mellem privatpersoner som på ksb eller gennem den blå avis.

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 August 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Skyan skrev:
HejHar købt en Atoll CD 100 i dag. Fik den hjem, sætter den til og den spiller fantastisk. I starten. Efter et par numre takker den over. Jeg sætter en anden, mindre slidt, CD på - den takker over - dog i mindre grad. Pludselig hører jeg en summen, når der ikke er musik. Det kommer fra cd afspilleren, da lyden forsvinder, når jeg tager strømmen fra afspilleren. Det er i første omgang en næsten uhørlig summen, men senere ekskalerer den til en brummen, der også høres hvis der er stille musik. Det er ikke godt. Jeg har vel, i henhold til købeloven, 14 dages returret ikke? Der er stadig garanti på afspilleren, men jeg skal så fragte den 100 km, vente på den bliver repareret osv. Skal jeg ikke bare returnere den til sælger eller vil det være smart at få den repareret? Den spiller jo ellers godt.På forhånd tak.VHJakob

Har du købt den af en privatperson eller en forretning og i så fald er den købt via fjernhandel/internettet?

Skyan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for svar.

Jeg mener købeloven, som noget relativt nyt, giver mulighed for at en vare købt privat (som tilfældet er her) kan returneres, hvis der er åbenlyse mangler. Problemet er, at der ikke er et forbrugerklagenævn eller lign. Jeg skal faktisk sagsøge sælger...det kan vist ikke betale sig...Den er købt ved Sunaudio i Aalborg i 2005. Den daværende køber tegnede heldigvis 3 års ekstra garanti oven i de 2, der er standard. Sunsudio forhandler vist ikke Atoll mere, men det bør vel ikke være et problem?

Hvor er det p....frustrerende at få et apparat hjem, der først spiller fantastisk og så viser sig at være i stykker!!!

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 August 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du får mindst besvær ud af at få den repareret på garantien. Alternativt skal du til at bevise, at manglen var til stede da du modtog den - og det har du selv bekræftet herinde, at den ikke var. I øvrigt er det vel også besværet værd, hvis du synes, den spiller fantastisk...

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

Skyan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Hej alle

A happy ending! Jeg indleverer CD afspilleren hos Sunaudio i Ålborg og har lige læst en mail fra dem. Der er ikke garanti på CD - afspilleren (sælger sagde, der var tegnet ekstra forsikring - det kan man ikke hos Sunaudio!). Firmaet har så alligevel valgt at reparere apparatet uden beregning! Det kan man da kalde kundepleje (helt ud i 3. led - det er 2. gang den sælges brugt). Så Sunaudio har reddet dét, jeg troede var en god handel.

Tak til alle, der har bidraget med indlæg. Fedt at have mulighed for at sparre med entusiaster!

MVH

Jakob

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes