Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 23:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Squeezebox Duet: Vedr. CD-covers (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amarone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 August 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Har "fundet" nogle CD-covers til mange af de CD`ere/fil-mapper, som jeg allerede har oprettet via et ikke alt for "finish-sikkert" CD-ripnings-program. Selve filerne tror jeg dog er gode nok. Det drillede dog b.la tit med at få den "automatiske" tekst ind. Og der var heller ingen mulighed for CD-covers. Nu bruger jeg så DbPoweramp. Det er klart meget bedre. Men når jeg lægger et billede i en mappe og døber det "folder.jpg" og der efter lægger det over i mappen med CD-filerne, dukker coveret ikke op (har re-scannet Squeezecenter og genstartet computer og Squeezebox).

Nogen der ligger inde med RÅDET, for det burde da næsten ku` la` sig gøre. Spørgsmålet fra mig er altså blot lige: Hvordan?  

Til top Vis amarone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amarone

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Hej igen :)

For mig fremgår det ikke helt klart af din tekst om folder.jpg ligger i en mappe som igen ligger i den mappe hvor dine lydfiler ligger. folder.jpg skal ligge i samme mappe som fx flac filerne, så indeholdet af mappen vil være noget i retning af "fil1.flac,fil2.flac,...,folder.jpg" Hvordan er din filstruktur? Det bør i hvert fald være en mappe for hvert album (cd).

B.
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 August 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Cover-art skal tagges med i selve filerne.

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Juri skrev:
Cover-art skal tagges med i selve filerne.

Erstat "skal" med "kan" så er vi enige ;)

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Til top Vis degofedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af degofedal

amarone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Tak for svar til jer.

Ja, jeg har også gemt "folder.jpg" i samme mapper som Flac-filerne. Men af en eller anden grund har der været det problem, at filerne tit er havnet i en mappe, som igen er havnet i en mappe. - Det har jeg nu været ved at rydde op i. - Pyh ha da. Den Squeezebox æder tiden  - Men midt i al den elendighed, der ind i mellem har været, har jeg da også lært noget. Ikke minds takket være jer her på siden

Men hvordan gør I hvis I f.eks har en dobbelt CD (eller størrer)?. F.eks har fylder min Parsifal 4 CD`er. Og når jeg ser på mit Squeezebox-display, så er der jo også 4 CD-covers (1 cover pr. CD). Er det måden at gøre det på, eller er det så`n lidt utjekket? Hva`/Hvordan ville I gøre det?

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Så blev jeg også klogere :o)

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 03 August 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Til top Vis degofedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af degofedal

amarone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

- Jep, den tror jeg, at jeg er med på. Det må vist næsten være den samme måde, som jeg har gjort tingene på. Men det bevirker jo også, at du så netop får flere "covers" vist på Squeezebox-displayet, så vidt jeg lige kan regne ud . Tænkte bare om der var en "smartere" måde, så man kun så 1 cover på displayet og derefter "går ind" til de andre covers (jeg har f.eks også en 6-dobbelt CD. Det kan jo hurtigt bliver til en "hel stribe". - Men i virkeligheden er vi måske nok nede i "baggatellerne"

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Sendt: 03 August 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Hej amarone

Ja, tiden flyver hurtigt når man roder med SB og SC .

Du kan faktisk få det lige som du vil med dine covers og filer. Som nævnt længere oppe KAN du "tagge" dine covers ind i filerne, således at du kan få vist lige præcis det cover du ønsker til en givent nummer (fil).

Denne operation kan du foretage med DBPowerAmp, når du ripper dine cd'er. Nede i højre hjørne af rippe vinduet kan du indsætte dine covers, som så bliver "tagget" ind i filerne. Og som du sikkert har regnet ud, så bestemmer du selv hvilket cover du vil benytte når du ripper.

Har du rippet din musik, kan et program som MP3Tag benyttes i stedet.

alexmj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 August 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Jeg lægger et billede (folder.jpg) i mappen med albummet.

Søger i Google (billeder) og benytter 300*300 billeder.

At albums er fordelt på flere CD'er er vel kun historisk pga. CD'ens begrænsede kapacitet.

Jeg lægger albums med flere CD'er i samme mappe og nummerer fortløbende (01 - sangtitel osv.), derefter ændrer jeg i FLAC filernes tags med MP3Tag, således at alle numrene kommer fortløbende og med samme albumtitel, f.eks. kan der sagtens være 44 titler på et album.

Herved fremkommer der kun ét cover pr. album på Duet'en, i SqueezeCenter og man kan høre hele albummet i en lang køre bare ved at trykke på play.

Det er vel sådan kunstnerne havde ønsket at udgive dem, men pga. CD'ens begrænsede kapacitet har man af nød delt albummet på flere CD'er

Derudover genbruger jeg mine covers og tags og konverterer via FLAC2MP3 til mp3 til min Ipod Touch 32. (Touch'en skal også tilsluttes en Parrot IT bilradio (kommer til september), der også kan afspille og vise covers direkte fra Touch'en).

Og så fandt jeg også ud af, at Ipod Touch'en via WLAN kan benyttes som grafisk fjernbetjening (Ipeng) inklusiv cover a'la Duet til SqueezeCenter, så nu er der virkelig tale om mediekonvergens og genbrug af mediefiler)

Ja jeg kan tilslutte mig, der går utrolig meget tid med SB og SC, men det er sjovt og utroligt hvad der er muligt, når tingene bliver digtitalt og netværksbaseret

Til top Vis alexmj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alexmj

amarone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Så er der STOF til afprøvning og forhåbentlig til "implementering". SUPER.

Takker

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

alexmj skrev:

Herved fremkommer der kun ét cover pr. album på Duet'en, i SqueezeCenter og man kan høre hele albummet i en lang køre bare ved at trykke på play.

Såvidt jeg husker kan samme effekt opnås ved at gå ind i Indstillinger -> Musik Bibliotek, og sætte Album med flere CD'er til at Behandle set med flere CD'er som et album. For at det skal virke skal alle CD'er være tagget med samme albumtittel, og jeg tror også at det kan være en fordel at have sat DISCNUM tagget i sine filer.

amarone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

- Så fik jeg læsset alle CD`er ind og ordnet dem i mapper  - Og lige nu snurrer back-up-harddisken (man si`r vist, at "rigtige mænd ikke græder", hvis det går galt. - Så er jeg nok bare ikke en "rigtig mand". Jeg ska` ikk` nyde noget  ).

I det store hele ser det hele pænt og nydeligt ud (det ser altså noget pænere ud med billeder på - man får meget mere lyst til at bruge Sueez`eren ). Jeg skal måske ha` fundet en måde at overskue CD`erne lidt smarter, når jeg f.eks går ind under "albums", men det kommer vel - Rom blev jo ikke bygget på 1 dag .

Men der er dog nogle af dobbelt-CD`erne, der ikke ligger rigtigt (altså først cover 1/CD1 og så cover 2/CD2). Nogle ligger omvendt. Det er rundt regnet halvdelen, det er galt med. Jeg har gjort det, at jeg har lagt dem pænt og nydeligt i mapper og som degofedal forklarer højere oppe: Noteret 1-2 ved første dobbelt CD & 2-2 ved anden CD. Men det er åbenbart ikke helt nok.

Jeg har også kigget lidt på MP3Tag, men jeg føler mig dog endnu ikke helt du`s med det. Men det er måske "eneste" måde at løse det på? Eller....?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes