Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD afspiller til dali grand/vincent 995 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 08 August 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

HIFI feberen har greb i mig igen, det er blevet tid til en større udskiftning.

Jeg har for nyligt erhvervet mig et sæt Dali Grand sammen med Vincent 995 forstærkersæt. Min CD afspiller begynder at virke lidt malplaceret i denne samling - Denon 1450AR.

Der ryger primært rock/metal/grunge osv i den dur igennem anlægget, jeg er ikke ude efter en "farvet" cd afspiller, men gerne en der falder lidt i hak med musik/udstyr.

Afspillere med metallisk/overdimensioneret diskant og/eller afstumpet bas er jeg ikke interreseret i, jeg regner med at gå på jagt efter noget brugt i 4000-8000 kr. klassen.

Smid meget gerne nogle forslag af du må sidde med, også selv om det afviger lidt fra prisen jeg har tænkt mig at ofre på det.

Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 08 August 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000phaTs2XQ?ProductID=cf XD4QFHV0gAAAEQKYNxezR7&CatalogCategoryID =

Normalt ville jeg også gå efter brugt, men den her syntes alligevel er være så interessant selvom den er ny at den burde overvejes. At den kan købes hos discountkæden El-Giganten skal man ikke lade sig snyde af, det er blot et noget malplaceret sted at sælge hifi af den kaliber!

Kanonkøb til prisen! Har dog ikke hørt den, men ved den har fået rigtig god kritik og bare opbygningen viser der er tale om kvalitetgrej, meget ala Electrocompagniet som den er nært beslægtet med (samme konstruktør). Skulle iøvrigt være nedsat til halv pris!

En væsentlig forbedring i forhold til din DCD 1450 som jeg husker som værende meget lidt imponerende lydsmæssigt

Bemærk: Den har balanceret opbygning!!

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2008 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige jeg har mine forbehold med at købe nyt udstyr fra el giganten, men den ser da rent faktisk spændende ud. Kiggede lidt på abrahamsens hjemmeside, der var ikke meget information omkring hvordan den er opbygget. Hvis nogle af jer kender til en online test hvor de har flået låget af dyret vile det være fint med et link.

Prøvede at se om den lokale el gigant havde afpsilleren på lager. Ikke meget held med det, de havde den heller ikke udstillet - ser ud til det primært er en webshop ting.

Og ja, der skal ikke meget til at få en opgradering i forhold til 1450'eren. Den har været brugt som en nødløsning i et års tid.

** Fandt selv noget her på siden, syntes den ser lidt tvivlsom ud. Specielt CD skuffen ser meget meget billig ud, indmaden lignede heller ikke noget at råbe hurra for. Ærgeligt man ikke kan få en lytter til den, billeder fortæller trods alt ikke hele historien.

Prøvede for nogle år siden at smide noget electrocompagniet udstyr op i stuen, umiddelbart fik jeg virkelig kanon lyd med live indspilninger, studio cd'er var til gengæld ikke helt i min smag. Fortsætter abrahamsen med samme lydbillede som det "gamle" selskab?

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 12 August 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Helt enig med forbehold omkring Hifi i den butik men man jo se på produktet og så blæse være med deres manglende viden. De Elgiganter jeg har været i har haft Abrahamsen modellerne udstillet, så nej det er ikke kun en webshopting... måske du bare har været uheldig med den butik du har besøgt.

De har en rigtig god returordning Elgiganten så det er vel bare at prøve den af, kan ikke forestille mig man kan opdrive noget mere high end'et til 5000 kr i dag fra nyt af!

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Det er billigt hvis lyden er god, skal man tro de norske anmeldere er der guld for pengene. Men jeg har min skepsis i forhold til abrahamsen efter at have gravet lidt rundt i diverse forum.

Jeg er istedet hoppet på en audio analogue maestro 192/24 fra brugtmarkedet her på siden, den har en opbygning jeg er nødt til at høre, om ikke andet så bare for at mætte min nysgerrighed. Har ikke fået den endnu, så jeg kan ikke sige så meget om den.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes