| Forfatter |
|
rasmuskarlsen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Går med en lille idé, men aner ikke om produktet findes.
Kunne godt tænke mig istedet for at have så mange forskellige dvd film, så at kunne samle dem på et drev som backup, hvorefter jeg vil kunne koble dette til min reciever samt tv...
Er det muligt at få et Nas Drev, som jeg kan afspille film direkte på tv'et? (Altså uden at min com er koblet til tv'et og jeg afspiller derfra - Dog vil jeg selvfølgelig gerne have mulighed for at tilgå musik, filer mm fra min com) Eller er dette ikke muligt? Det kan ikke passe man skal tila t have et mediecenter for dette...?
Havde for 8 måneder siden ca. en: Ziova Clearstream afspiller. Som kunne afspille dvd film i iso format (mener jeg) fra en ekstern harddisk.. Dette virkede desværre ikke ret godt, da det hele hakkede utroligt meget... (Ved ikke om det er pga. en af de første firmwares, men jeg ahr dømt dette produkt, og vil ikke have en igen)
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da have dig en Popcorn Hour (eller en af de andre NMT-baserede afspillere). Ziova'en du havde (CS 505/ 510 vil jeg gætte på) har bestemt ikke det bedste ry (læs fx på www.mpcclub.com), så du kan roligt springe på en af de nyere NMT-baserede afspillere. Du kan læse meget mere om Popcorn Hour her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30909& TPN=1Jeg har kun haft min i en uges tid og er i fuld gang med at lege med den... Den virker rigtigt lovende og kun en enkelt fil var voldt problemer indtil nu. DVD ISO spiller uden problemer streamet over netværket.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay Vil jeg tjekke ud, er det det eneste der findes på markedet?
Popcourn Over... elsker det navn :D hehe
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg Kan se at man kan få en model:
A-100
Samt en nyere version som skulle komme i midten af September
A-110
Har du nogen ide om hvad forskellen er på de 2? (Udover man i den nye model kan montere en harddisk indeni afspilleren? Hvilket jeg egentlig syns er rimelig ligemeget)
Hvordan er den angående afspilning af DVD-Iso filer? Nogle problemer, outputter den fint nok 5.1 / Dts til ekstern forstærker osv, billedkvalitet, hak?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan sidde harddisk i begge modeller. A-100 har HDMI 1.1, A-110 har HDMI 1.3a og får muligvis understøttelse af overførsel af HD-lydstandarderne engang i fremtiden. A-100 har coax-digital-udgang, A-110 har optisk digital udgang. De par DVD ISO'er jeg har prøvet på min har virket helt uden problemer, og DD/ DTS passthrough virker fint. Du kan læse meget mere om PCH, de andre NMT-baserede afspillere og alle de andre produkter på http://www.mpcclub.com og specifikt om de NMT-baserede afspillere her: http://www.networkedmediatank.com
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har opgivet at finde passende Film afspiller - Køb en Notebook med HDMI udgang. Den kan spille alle format...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay hvad er forskellen helt præcist mellem HDMI 1.1 Og 1.3? (Har et Panasonic PX 80 42")
Ville selvfølgelig foretrække Toslin istedet for Coax, efter jeg har brugt det ene Coax tilslutning i min reciever jeg har, og har 2 toslink ledige... Men her kan man jo købe en Coax > Toslink omformer.
Egentlig underligt hvorfor de har valgt at skifte digital udgang?
Erdet virkelig de eneste forskelle?
Hvad med netværks funktion, hvad er understøttet der?
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
rasmuskarlsen skrev:
Okay hvad er forskellen helt præcist mellem HDMI 1.1 Og 1.3? (Har et Panasonic PX 80 42")
Ville selvfølgelig foretrække Toslin istedet for Coax, efter jeg har brugt det ene Coax tilslutning i min reciever jeg har, og har 2 toslink ledige... Men her kan man jo købe en Coax > Toslink omformer.
Egentlig underligt hvorfor de har valgt at skifte digital udgang?
Erdet virkelig de eneste forskelle?
Hvad med netværks funktion, hvad er understøttet der?
|
|
|
Ikke for at lyde uforskammet, men svarene på alle dine spørgsmål kan findes i de tråde jeg linker til. Specielt tråden på Recorere er god, læs de første par sider igennem, der bliver besvaret en masse spørgsmål på et letforståeligt dansk.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
degofedal skrev:
En Xbox 1 med XBMC (Xbox Media Center) kan lave samme nummer. Hvis man snyder den til at tro den er en NTSC maskine og har det rigtige kabel kan den også opscalere til 720p. Jeg har selv en, men den er jo rimelig forældet efterhånden 
|
|
|
Ja, en XBox med XMBC er en fin maskine, men den kan (svjv) ikke afspille andet end SD-materiale og slet ikke AVC/ H264.
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er rigtigt der står meget i dne tråd. Men kan ikke finde noget præcist om hvad den understøtter af netværk...
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad tænker du præcist på?
Interfaces eller protokoller? Begge dele står beskrevet i specifikationerne på PopCorn Hours hjemmeside og i tråden på Recordere?
Hvis det er trådløst net du tænker (hvilket du snakker om i din nye HTPC-tråd), så kan der tilkøbes en USB-dongle med Atheros chipset som kan få maskinen gjort trådløs.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var trådløst jeg tænkte på... Hmm, okay nogen ide om hvad den koster?
Er lidt i tvivl om det er dne Popcorn jeg er ude i, eller om jeg skal gå efter en HTPC tråd... Den er godtnok rimelig besværlig at have stående sådan en HTPC (Så ska dne gemmes lige evd siden af en sofa eller lignende) Men man kan jo selvfølgelig langt mere... Er lidt vild efter at kunne få vist cover og evt beskrivelse af mine film, inden jeg ser dem :) (Kan ikk find enoget om Popcorn kan det...)
Derudover er der vel ingen ide i at Købe den kommende version? Det eneste er at den ville kunne spytte nogle nyere lydformater ud igennem HDMI, men det bruger jeg jo alligevel ikke til lyd. Derudover skulle der være en power knap på den nye. Men de 2 ting syns jeg ligesom ikk er værd at give 600kr mere for? :)
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg ahr læst det, og set videon angående de covers nu... Det ser rigtig rigtig godt ud... Er bare lidt i tvivl om hvad jeg skal nu...
For PopCorn Hour (Tror jeg køber den nye model) koster ca. 2000kr Wireless USB adaptor dertil koster ca. 300kr. Og af dem jeg har fundet på det danske marked er: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=136468 http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=117273
Derudover skal jeg vel have en NAS server, som koster ca. 700kr for en rimelig en. Harddisk ca. 500kr også.
Altså et totalt Popcorn Hour setup kommer nok op i: 3500kr
Så kan det vel bedre betale sig at købe en HTPC? som fåes for samme pris, og her har jeg en del flere udvidelses muligheder?
|
| Til top |
|
| |