| Forfatter |
|
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej,
jeg blev træt af min nad cd afspiller og skal til at investere i en ny. umiddelbart regner jeg med at købe noget til omkring 2-2500 kr, men jeg er lidt i tvivl om hvor vidt det måske kan betale sig at give 4-5000 kr for en afspiller i stedet for.
så mit spørgsmål er hvor meget mere vellyd man får ved at at købe noget i 4-5000 kr klassen i forhold til en afspiller i 2-2500 kr klassen.
ved godt jeg skal ud og høre dem, men det er rart med lidt guidelines inden jeg tager afsted. de mærker jeg har kigget på er hhv marantz, onkyo og rotel.
det skal være en god og solid afspiller der spiller problemfrit de næste mange år. jeg hælder mere til det musikalske end det sterile og skarpe. men man skal stadig gerne kunne høre detaljerne i musikken. jeg er blevet anbefalet en rega apollo, men den koster 7000 kr, har dog fundet en brugt til 3300 kr.
min forstærker er en amc 3100a på 2*100 watt (efter sigende á la nad) og mine højttalere er pt et sæt tannoy 637, der dog står til udskiftning eller opgradering af kabinet. __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
Deguello Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også købe brugt, men check den ordentligt igennem først....

__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har også overvejet og kiggget hvad der er af brugte afspillere. men det er svært når man ikke kender så meget til afspillerne. jeg har bare én gang været uheldig med at købe en brugt afspiller. men det er klart at man for mere for pengene, hvis afspillerne virker som den skal.
det er måske lige værd at nævne at jeg bor i kbh mht brugtsalg.
tak for den finde liste af spillere fra ksb. __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil fraråde at købe CD-afspiller brugt.
De skal jo kalibreres eller have ny laser efter 2000-3000 timer. Man ved ikke hvor meget den har spillet og prisen kan hurtig blive meget højere.
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/nad_c542 _cd-afspiller_titanium.htm
syntes denne her gør det meget godt .. og jo det kan godt betale sig at give lidt mere for en afspiller .... men det komme helt an på hvilket andet udstyr du har .. og det kan betale sig ... har du nogle billige højtaler ... så betyder det nok ikke så meget .. der i mod har du gode kvalitets højtaler betyder det meget mere
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
De skal jo kalibreres eller have ny laser efter 2000-3000 timer. Man ved ikke hvor meget den har spillet og prisen kan hurtig blive meget højere.
|
|
|
Det er noget vrøvl....
Jeg har eks. 3 Philips afspillere fra midt 80'erne....spiller fint også brændte og der er givetvis masser af timer i dem endnu.
Enkelte modeller har problemer med laseren (Denon), men bestemt ikke noget generelt...
Hvor har du dine tal fra? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
http://hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/nad_c542 _cd-afspiller_titanium.htm
syntes denne her gør det meget godt .. og jo det kan godt betale sig at give lidt mere for en afspiller .... men det komme helt an på hvilket andet udstyr du har .. og det kan betale sig ... har du nogle billige højtaler ... så betyder det nok ikke så meget .. der i mod har du gode kvalitets højtaler betyder det meget mere
|
|
|
jeg er ikke så meget til nad, ihvertfald ikke deres afspillere. har en dårlig erfaring og har hørt fra en del andre der også har dårlige erfaringer med driftsikkerheden af nad.
min tannoy højttalere spiller rigtig godt. men de skal som nævnt enten opgraderes eller byttes ud med nogle mindre. __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
|
|
|
Ha ha sikke noget fis at fyre af __________________ En gang sprutter altid sprutter
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
guffi skrev:
sshd skrev:
|
|
|
Ha ha sikke noget fis at fyre af
|
|
|
er du ikke sød at forklare hvorfor det er noget fis. ellers virker dit indlæg ret ukonstruktivt. __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
vibe skrev:
guffi skrev:
sshd skrev:
|
|
|
Ha ha sikke noget fis at fyre af
|
|
|
er du ikke sød at forklare hvorfor det er noget fis. ellers virker dit indlæg ret ukonstruktivt.
|
|
|
Jeg er heller ikke bekendt med de nævnte krav/behov om laser og kalibrering. Måske er det nødvendigt på visse afspillere, men bestemt ikke gældende for CD-afspillere generalt. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske du selv kunne komme med kilden til dine oplysninger om kalibrering eller laserskift efter 2-3000 timers brug. Det kunne være rart med nogen tal og deres oprindelse, for at vide hvad du baserer dit udsagn på.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet grundet opfordring til salg!
/Mastervol
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
|
Slettet grundet opfordring til salg!
/Mastervol
|
|
|
har ikke set hvad du skrev, men du er velkommen til at sende en privat besked. __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at finde en god model af anerkendt mærke. Jeg har 2 denon afspillere, den ene model 1290 har spillet mere end 10000 timer og virker perfekt i enhver henseende. Den har aldrig været renset eller justeret. Min anden er en model 1450 der er 5 år, den kører også lige så godt som da den var ny.
Problemet med CD afspillere er at de ikke kan tåle tobaksrygning da det sætter sig på laseren. Prøv at finde en, der er 2 - 4 år gammel og giv ikke mere end max 30 -40 % af nyprisen. Lyden er klart bedre i de lidt dyrere afspillere, men det skal være en ikke ryger model. Det sidste er nok det aller vigtigste, for tjæren på laseren gør at det bliver svært at læse pladen, og så hopper den etc. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
|
Prøv at finde en god model af anerkendt mærke. Jeg har 2 denon afspillere, den ene model 1290 har spillet mere end 10000 timer og virker perfekt i enhver henseende. Den har aldrig været renset eller justeret. Min anden er en model 1450 der er 5 år, den kører også lige så godt som da den var ny.
Problemet med CD afspillere er at de ikke kan tåle tobaksrygning da det sætter sig på laseren. Prøv at finde en, der er 2 - 4 år gammel og giv ikke mere end max 30 -40 % af nyprisen. Lyden er klart bedre i de lidt dyrere afspillere, men det skal være en ikke ryger model. Det sidste er nok det aller vigtigste, for tjæren på laseren gør at det bliver svært at læse pladen, og så hopper den etc.
|
|
|
kan man fjerne nikotin og tjære med isopropanol og en vatpind? eller "gror" det fast på pu'en? __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke overvejet en AMC CD, nu hvor du har forstærkeren. De skulle have grundlæggende den samme (gode) lydfilofi.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Jeg ville også købe brugt, men check den ordentligt igennem først....
|
|
|
Jamen så er spørgsmålet jo bare hvordan man gør det ? 
Man får jo nok ikke lov til at skille den ad før man køber den. Man kan afprøve den med flere forskellige cd´er og sikre sig at den starter rigtigt og skifter sikkert når man skifter mellem numrene. Det kan indikere at laseren er ok, men det er ingen garanti. Man kan måske også lytte efter om der er ekstra meget "arbejdsstøj" fra servoen, men det kræver nok en del øvelse, især hvis det er en model man ikke kender.
Groove skrev:
sshd skrev:
|
|
|
Det er noget vrøvl....
Jeg har eks. 3 Philips afspillere fra midt 80'erne....spiller fint også brændte og der er givetvis masser af timer i dem endnu.
|
|
|
Jeg er enig i at der findes mange ældre afspillere der stadig fungerer fejlfrit mens andre får skiftet laserenhed allerede efter et par år. Ydre omstændigheder har dog også betydning. F.eks. vil jeg gætte på at du nok ryger noget mindre end ham på det Warren Zevon cover du bruger som avatar ( glimrende opsamlingsplade forøvrigt ). Enhver laserenhed kan ødelægges af tobaksrøg, men mange afspillere har kørt meget mere end 3000 timer med samme laserenhed.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
vibe skrev:
|
kan man fjerne nikotin og tjære med isopropanol og en vatpind? eller "gror" det fast på pu'en?
|
|
|
Problemet er at du kun kan rense oversiden af optikken på laserenheden. Optikken svæver frit så den kan bevæge sig når den følger sporet på cd´en. Det betyder at tobaksrøg kan trænge ned under optikken og sætte sig hvor du ikke kan komme til at rense.
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
vibe skrev:
|
kan man fjerne nikotin og tjære med isopropanol og en vatpind? eller "gror" det fast på pu'en?
|
|
|
Problemet er at du kun kan rense oversiden af optikken på laserenheden. Optikken svæver frit så den kan bevæge sig når den følger sporet på cd´en. Det betyder at tobaksrøg kan trænge ned under optikken og sætte sig hvor du ikke kan komme til at rense.
|
|
|
se det var ny viden jeg kan bruge til noget. __________________ setup:
|
| Til top |
|
| |