Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 16:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Q5™ Upsampling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 September 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at købe en ny cd afspiller, og er hooked på Cambridge 740c (eller 840c).

Skal primært bruge den som digital kilde til min Lyngdorf, så analogdelen er næsten underordnet. Jeg har hørt begge i analog og kan ikke rigtig bedømme hvilken der er bedst, men ingen af dem er ligefrem ringe... ;-) (DAC'en i dem er helt forskellige, så de lyder ikke ens.) Så hvis jeg kan spare 3000kr. ved at gå efter 740'eren, så er det jo også værd at tage med.

Det skal også lige siges i den sammenhæng, at maskinerne er stort set identiske, hvis man ser bort fra kabinettet og analog delen. (og lidt bedre plads omkring filteret i strømforsyningen, så modstandene bedre kan komme af med varmen... Men det er vist en bagatel )

Billeder af 740c og 840c.

Men det egentlige spørgsmål, det går på software delen som køre i deres DSP. På 840'eren går de højt op i at den er udstyret med en teknologi der hedder Q5 upsampling, samt noget ATF. Begge fra Anagram Technologies. Men selvom maskinerne på papiret ser ud til at fungere på præcis samme måde, så vil Cambridge altså kun skrive om 740'eren, at den er udstyret med ATF teknologien.

Jeg kan dog ikke høre nogen forskel på dem på digital siden, og det undre mig lidt, hvis den smarte Q5 upsampling kun findes i 840'eren?

Og jeg kan ikke, lige gyldigt hvor meget jeg googler osv. finde noget info på det. Men jeg har tilgengæld fundet en illustration af bagsiden, i manualen til 740'eren, hvor der er et lille bitte logo der siger "Incorporating Q5from: ANAGRAM TECHNOLOGIES"

Jeg undre mig bare over at Cambridge går så stille med døren omkring netop dette, da det jo burde være et godt salgs argument... (Hvis man ser bort fra at købs fordelen på 840'eren blev mindre)

Eller har 740'eren bare ikke Q5 upsampling, og billedet er forkert?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes