Forfatter |
|
woyer Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey igen 1. Hvis jeg nu vil bruge en fx. NAD 218 som effektforstærker til min Marantz SR8500, vil det så have nogen effekt på lyden overhovedet ? 2. Hvordan kobles det sammen ? 3. Er det bedst at bruge en Maratz efferforstærker ? Tæsker på forhånd
__________________ I wouldn't go so far as to call a dog filthy but they're definitely dirty. A dog got personality. Personality goes a long way.
|
Til top |
|
|
woyer Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anyone :-]
__________________ I wouldn't go so far as to call a dog filthy but they're definitely dirty. A dog got personality. Personality goes a long way.
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug din pre out paa din Maranzt.
|
Til top |
|
|
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er også med på en lytter her.. Har selv en sr8002, der jo minder meget om sr8500.. Efter jeg har anskaffet mig mine phi7, har jeg også gået i
tanker om, om det ville være en fordel at anskaffe sig en effektforstærker?!
//Allan
|
Til top |
|
|
woyer Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 02:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Brug din pre out paa din Maranzt. |
|
|
Okay, det mente jeg oss. Men hvordan bliver lyden påvirket med en effektforstærker ? Jeg har kigget på en Emotiva. __________________ I wouldn't go so far as to call a dog filthy but they're definitely dirty. A dog got personality. Personality goes a long way.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
woyer skrev:
Men hvordan bliver lyden påvirket med en effektforstærker ?
|
|
|
Forkellige forstærkere lyder forskelligt. Derfor vil du få en anden lyd hvis du bruger en ekstern effektforstærker til fronterne istedet for den interne i receiveren. Om det bliver bedre eller dårligere kan du kun selv afgøre ved at lytte. Det afhænger jo også af hvilken forstærker du vælger og hvilken lyd du foretrækker.
Når man vælger at sætte en effektforstærker på, er det normalt for at opnå større effekt. Hvis du føler at din receiver ikke kan spille højt nok, kan det løses ved at koble en større effektforstærker på.
|
Til top |
|
|
woyer Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
woyer skrev:
Men hvordan bliver lyden påvirket med en effektforstærker ?
|
|
|
Forkellige forstærkere lyder forskelligt. Derfor vil du få en anden lyd hvis du bruger en ekstern effektforstærker til fronterne istedet for den interne i receiveren. Om det bliver bedre eller dårligere kan du kun selv afgøre ved at lytte. Det afhænger jo også af hvilken forstærker du vælger og hvilken lyd du foretrækker.
Når man vælger at sætte en effektforstærker på, er det normalt for at opnå større effekt. Hvis du føler at din receiver ikke kan spille højt nok, kan det løses ved at koble en større effektforstærker på. |
|
|
Ja, det var det der var meningen Men bliver lyden ikke reguleret af hovedforstærkeren ?
|
Til top |
|
|
malkris Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 178
|
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er stadig ting man ikke kan regulere på fronten af en Marantz forstærker ;-) Og en kraftigere forstærker gør så meget mere end blot at spille endnu højere. Den gør det også på en helt anden måde. Prøv bare :-)
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du køber en seperat effektforstærker, er du jo også på banen til engang at købe en seperat surround processor. Du nævner at du har kigget på Emotiva. Er det XPA-5'eren du kigger på?
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|
Jan v j Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også kigget på XPA-5 fra emotiva. Den ser sku lækker ud plus en super nice pris  Samt at de sender til DK. Mangler bare at få at vide fra dem hvad det vil koste at sende
__________________ Mvh jan
Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Lyd - Dali Ikon serie + sub.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt ShopUSA, til at få noget Emotiva gear til Danmark. Det har fungeret fremragend, og det er meget billigere end at få Emotiva til at sende den hele vejen. Med dagens kurs vil en XPA-5 koste dig 6.900,- alt inklusive. Dvs. porto, told og moms. Se denne tråd på Emotivas forum. Og giv også gerne dit besyv med.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|