Emne: At føde en cd-afspiller med andet signal ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum-brugere,
Jeg står i den situation, at jeg har en (i mine ører) glimrende cd-afspiller. Denne afspiller indeholder den eneste gode D/A converter i mit setup, da jeg har en nle11/12 forforstærker og en gainclone effektforstærker. Men jeg vil gerne bruge min computer som anden lydkilde, og trække et digitalt signal fra den (jeg vil ikke bruge den til noget analogt). Jeg har tænkt mig at købe en trends UD til det formål. Jeg vil så høre, om jeg i kabelføringen indeni min cd-afspiller kan sætte en omskifter til inden det digitale print? Denne omskifter skal så kunne skifte mellem drevets digitale signal, og det koaxiale signal fra trend'en. Trend'en sender et 16-bit 48khz signal. Dac'en er en 1541 fra phillips, og afspilleren er en modificeret arcam 5+. Kan dette lade sig gøre, for dac'en kan jo godt behandle et 16 bit 48khz signal. Men bliver der problemer med det der clock der, eller hvordan?
Håber på lidt guidance from above
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan da nok lade sig gøre, men det bliver helt sikker noget fnidr værk... ;-)
Men du kan lave et receiver kredsløb med en CS8416 eller hvad de nu hedder nu om dage? Og så lave en switch med en AND kreds e.lign., som du kan styre med kontakt et eller andet sted.
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en nem USB-løsning. "Xitel Hifi Pro". er ikke i prod. længere, men findes af og til på ebay. Anbefales.
COnverterer USB til coax
|
Til top |
|
|
Mighty-boy Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18: fnidr er vel ikke nødvendigvis skidt, så længe der er system i rodet, hvis du forstår. Jeg mener også den nyeste receiver kreds hedder 8416. Denne er nødvendig, jeg kan ikke bruge den receiver der sidder i cd-afspilleren? For i så fald, kan jeg godt se, at det bliver noget bøvl, at lave en hel kreds omkring den, og føde den med strøm fra cd-afspilleren osv.
Juspur: jeg er godt klar over, at der findes mange billige ( og sikkert også fortrinlige) usb dacs. Men jeg kan godt lide, at holde mit setup så funktionalistisk (og minimalistisk ) som muligt, dvs. jeg synes det er dumt at bruge penge, plads og tid på to ting der i grunden gør en og samme ting - i dette tilfælde at konvertere det digitale signal til analog. Derfor vælger jeg, "best man to the job" og Jeg har en dac kreds i min cd-afspiller jeg synes der lyder fortrinlig, (har hørt denne dac chip i andre kredsløb i andre konstruktioner, og den er lige mig) hvorfor jeg helst ikke vil investere i andre små maskiner der gør det samme. Man vil nok mene, at jeg bare burde købe en ekstern dac, der både kan modtage signalet fra min cd-afspiller og min computer, men så er vi lidt ude i samme glidebane igen i følge mig - kald det bare omsonst :P
|
Til top |
|
|
Mighty-boy Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bl.a. har den sidste harman kardon cd-afspiller vist en digital indgang til eksterne digitale kilder, så helt umuligt, må det da ikke være? Så: hvordan/ kan det overhovedet lade sig gøre, at lave en kæde som jeg beskriver den i mit første indlæg, og hvordan? :)
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
micma18: fnidr er vel ikke nødvendigvis skidt, så længe der er system i rodet, hvis du forstår. Jeg mener også den nyeste receiver kreds hedder 8416. Denne er nødvendig, jeg kan ikke bruge den receiver der sidder i cd-afspilleren? For i så fald, kan jeg godt se, at det bliver noget bøvl, at lave en hel kreds omkring den, og føde den med strøm fra cd-afspilleren osv.
Juspur: jeg er godt klar over, at der findes mange billige ( og sikkert også fortrinlige) usb dacs. Men jeg kan godt lide, at holde mit setup så funktionalistisk (og minimalistisk ) som muligt, dvs. jeg synes det er dumt at bruge penge, plads og tid på to ting der i grunden gør en og samme ting - i dette tilfælde at konvertere det digitale signal til analog. Derfor vælger jeg, "best man to the job" og Jeg har en dac kreds i min cd-afspiller jeg synes der lyder fortrinlig, (har hørt denne dac chip i andre kredsløb i andre konstruktioner, og den er lige mig) hvorfor jeg helst ikke vil investere i andre små maskiner der gør det samme. Man vil nok mene, at jeg bare burde købe en ekstern dac, der både kan modtage signalet fra min cd-afspiller og min computer, men så er vi lidt ude i samme glidebane igen i følge mig - kald det bare omsonst :P
|
|
|
Din cd afspiller skal netop have en digital indgang, hvis du skal undgå en digital interface receiver som CS8416'eren. Så hvis den ikke har det, så er der nok ingen vej uden om, hvis du skal fodre den med et S/PDIF signal.
|
Til top |
|
|
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|