Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Denon 3560..puk problem?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en fin umodificeret 3560 for noget tid siden.Da jeg havde låget af for at se dyret indeni (wow) fik jeg øje på pukken.Dens magnet sidder helt skævt limet på plastikken.Samtidigt er den spids der skal "falde" ned og låse cden fast mindre end det hul den skal centreres i.

Det hele betyder at der sker det ind imellem at den ikke centrerer ordentligt samtidig med at det sker at magneten sidder skævt til samme side, hvilket resulterer i rystelser i drevet der kan mærkes med fingerspidserneDen kører jo temmelig hurtigt rundt

Jeg har haft mulighed for at se dens lillebror indeni og med samme syn.Jeg har talt med en elektronikfyr om problemet der fortæller at han har skiftet lejer i drevet på flere 3560ere men han havde ikke lagt mærke til pukken og undrer sig også om hunden ligger begravet der???

Da jeg ikke kan finde nogen på nettet med samme problem kunne det være fedt hvis du som har en lignende model kunne tage et kig på pukken i din spiller, og konstatere om dette er et overset megaproblem.Jeg agter at få en ven til at dreje en ny puk og få den afbalanceret, så jeg ikke ødelægger lejet og optimalt kan det da langt fra være med sådan en lowbudget puk i en ellers fremragende maskine.

Glæder mig til feedback.

Mvh

Til top Vis dibbedut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dibbedut

dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Der må være andre med en af topmodellerne fra halvfemserne.Det kræver kun at du løsner 6 skruer og bruger øjnene til resten....skævt limet magnet i pukken er det vi skal opklare.

Hvis du slet ikke aner hvad pukken er, så er det den hvide "spindetop" der holder cd'en fast når den spiller.I midten af den sidder magneten der er udformet som en ring med hul i midten.

Mvh

Neustadt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Har lige haft låget af min 3560er, og du har ret, den centrerer ikke 100%, men jeg kan ikke mærke rystelser i drevet. Min puck varierer ca +- 1 mm. den låser dog cden fast hvergang. Mener dog ikke at det burde være et problem da pucken ikke vejer det store, og at ubalancen er meget tæt på center.
Til top Vis Neustadt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neustadt

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hej dibbedut

Har aldrig bemærket vibration fra min 3560, ejheller når den spiller med åbent låg. Mekanismen er helt tyst.

To andre fejl har jeg derimod konstateret. Jeg beskriver dem, hvis du skulle få problemerne hen ad vejen:

1) på min egen 3560 (og på en bekendts) var der opstået en kold lodning svt. digitaludgangene. Man skal da kigge på undersiden af printet hvor phonobøsningerne er loddet fast. Den kolde lodning viser sig som en mat grå linje rundt omkring halsen på en ellers sølvskinnende lodning. Den forårsager en nærmest hvidlig fornemmelse til musikken. Måske en slags digital støj? Løses med at varme lodningen op igen. Den skyldes formentlig langvarig let vibration/bevægelse mellem print og rca bøsninger (der sidder på bagvæggen af afspilleren).

2) skuffeproblemer: Den vil ikke helt ind (skuffen altså). Løst ved at fiske den lille O-ring ud, der virker som rem i skuffemekanismen, lægge den i ufortyndet ajax vinduespuds 10 minutter fulgt af aftørring og remontering. Problemet skyldes snavs/fedt på remmen. Ajaxen vinduespuds fjerner dette og indeholder lidt silikone, som remmen godt kan lide. Efter rensning har jeg ikke haft problemet i foreløbig 2 år. Tipset duer vistnok også på remme til pladespillere...
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

For øvrigt vil jeg foreslå dig at holde maskinen så umodificeret som mulig. En overgang var det på mode at fjerne pulstrafoerne i digitaludgangene. Bla. KvK gjorde det (følg evt. hans spændende og undertiden hysterisk morsomme tråd). Sidst jeg talte med kubikken, fandt han dog lyden via pulstrafoerne bedst.

Mvh Ulrikmm
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Godt at høre fra jer.

Er det hullet der gør at at der er 1mm slup, eller er det limningen af magneten? Jeg skal prøve at finde en skydelære og måle min limning+foto.Hvis det er 1mm i din limning giver det nok ikke de store rystelser men den kører jo ganske hurtigt og magneten vejer jo alligevel noget.

Ulrikmm:kan du se om magneten er limet skævt på?

Skuffe problem har jeg haft..og løst:)

Lodningen skal da lige tjekkes og måske have en præventiv opvarmning

Mht. ombyg osv er jeg så heldig at min maskine er urørt af omrørerere og det bliver den ved med, måske lige med undtagelse af pukken.

Håber på flere opservationer...

dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har nu haft min puk skilt HELT ad.Delene  har jeg renset for lim og limet dem korrekt og lige sammen igen.Nu er der kun den meget lille variation tilbage som kan tilskrives den lille pind som skal ned i hullet på drevet.

For at være helt sikker på balance har jeg drejet pukken som en spinnetop adskillige gange på en plade i vatter og det er helt tilfældigt hvordan den hviler.

Jeg har forsøgt at tage billeder af den skæve puk inden adskillelse men det blev noget crap. 

Nu spiller maskinen igen og den er et kvantespring fra den Denon 1290 der har spillet imens 3560 var syg. 

Mvh Jakob  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes