| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Som sådan regner jeg ikke med i kan løse mig reelle problem herinde, men håbede i kunne komme med en alternativ løsning. Dog vil jeg lige kort beskrive problemet.
Jeg har et Creative X-fi Extreme Music. Dette kort har et flexijack, som faktisk kan sende et digitalt signal ud. Dette kræver dog man køber en lille box, man kan plugge ind i den (Digital I/O device) som så har Coax og toslink out/input. Jeg har plugget det hele til, slået det over til Digital signal, valgt det rigtige playback device og all that jazz - det virker ikke.
Faktum er at min receiver med sikkerhed virker. Smider jeg kablet i min vens optiske onboard udgang, virker det med det samme. Der kommer desuden også lys ud af min optisk port, så man skulle tro det virkede.
THE POINT:
Nu vil jeg købe mig et lydkort der har en indbygget optisk udgang. Hvilket skal jeg så anskaffe mig? Jeg ved i ikke er eksperter på lydkort måske, men..
Jeg har ladet mig forstå at det faktisk er fuldstændig ligegyldigt hvilket, idet jeg skal bruge min receiver til at dekode DTS og DD alligevel, hvilket den godt kan. Er det sandt?
Man kan nemlig få sådan nogle Asus modules som giver en optisk udgang, til 130 kroner. Det ville jo være lige til.
Tak på forhånd..hvis det hele gav nogen mening.
|