Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 04:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: digital delefilter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

hej

jeg søger er digital delefilter .. i go kvalitet ..  har i nogle forslag

tak

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

du skulle ta og tjekke DCN23 fra groundsound

http://groundsound.com/products.html

du kan evt downloade programmet som man skal bruge til delefilteret, for at se hvor nemt det er at bruge.
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

har du selv hørt det

og på hvilket udstyr

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt det - og leget med det. Spiller fremragende og er lige til at gå til, opsætningsmæssigt. Kræver selvfølgelig at man kan lodde, men det kan du vist også

Groundsound er iøvrigt tæt på at lancere flere nye digitale delefiltre, så check hjemmesiden.

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

hej

jeg har selv købt forstærker moduler ved ground sound .. men ved bare at det er svært at lave et filter som er godt .. især i diskant området ...
 men han er i gang med en forforstærker med indbygget delefilter .. jeg går bare og venter på at det kommer en pris på den...  må jo gå ud fra at lyden er den sammen som de andre filter ...

hvilke andet udstyr har i brugt sammen med de delefilte

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Et fuldt software baseret setup er efter min mening at foretrække. Så kan du altid skifte til et groundsound bagefter, når du har fundet dine indstillinger og vil have det hele i en fin lille kasse. Men hvis du går efter den ultimative lydkvalitet og funktionalitet, så kan du ved hjælp af et professionelt lydkort og det rette software få et system der tværer alt andet og du har nærmest for første gang i historien potentialet til at få et fuldstændig frekvenslinært output uden pludselige fasedrej i dit sweetspot. Jeg har dog ikke opnået det fuldstændig endnu . Waves Studio's Linear Phase EQ er min favorit - men temmelig dyr. Thuneau Frequency Allocator er ganske billig og fornuftig til prisen - svarer så vidt jeg kan se cirka til funktionaliteten i GroundSounds moduler - uden jeg dog har brugt dem (Begge anvender IIR-filtre, som ikke faselinære. Der er et par andre tricks de anvender, men 100% faselinært kan det ikke blive). Jeg har ikke anvendt noget af JuiceHiFi's software (også FIR-filtre), men det ser ud til at være ganske fornuftigt til prisen. Som 4-vejs delefilter anvender jeg Linear Phase EQ på et RME Mulitiface 8 kanals lydkort og en dedikeret QuadCore 6600 baseret PC som talknuser og musikserver (kører 8 separate instanser af EQ modulet). Da det som nævnt er FIR-filtre der bruges i Linear Phase EQ er regnekraften nødvendig og cpu-load er ca 40-60% ved normalt brug (Dette tal er naturligvis afhængigt af antallet af korrektioner og disses parametre i de enkelte bånd). Men så får du jo også den fordel frem for GroundSound at alt er faselinært i hele spektret og du er kun begrænset af din cpu's regnekraft. Men med lydkort (6k), PC (3k) og EQ plug-in (4k) løber prisen selvfølgelig op. Men hvis man i forvejen bruger en pc-baseret musikløsning, så er der for mig at se ingen grund til ikke at vælge de overlegne FIR-filtre og en del af udstyret har man så i forvejen. Du bliver så belønnet med en funktionalitet og en lyd, hvor det ikke længere er delefilterfunktionen der har indflydelse på fasedrej, men derimod forstærkerne og højttalernes generelle konstruktion. Til gengæld har Groundsound modulet nogle andre lækre features såsom indbygget buffer og digital volumenkontrol og hvad der lader til at være en generel større brugervenlighed.
Til top Vis Siankovic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Siankovic

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

hejsa...

der er mange ting i den setup du har beskrevet ...  grunden til at jeg har set på ground sound ... er at det virker nemt at gå til ..

ved ikke hvor meget jeg kommer til at bøvle med facen... har du selv prøvet ground sound

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke prøvet GroundSound, men deres ting ser lækre ud, og deres implementering af DIY DSP baserede filtre er meget innovativ. Jeg henholder mig bare til den naturlige begrænsning i deres filtre, da deres moduler ikke har alverden af regnekraft. Det er for mig at se en fremragende løsning og har alle de fordele aktive filtre har - bortset fra fasen.
Men har man en PC-baseret afspilning løsning med et godt lydkort, så vil det bare være smartere at udnytte dens regnekraft og fleksibilitet. Med eksempelvis JuiceHiFi XO til omkring 300 euro får man en langt overlegen filterteknologi end GroundSound (28DAV) har, men jeg har som sagt ikke prøvet XO selv. Alternativt kan man bruge Thuneaus løsning til ca $150. Specifikationerne er meget lig det GroundSound beskriver 28DAV kan, og det er utrolig nemt at gå til.
Til top Vis Siankovic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Siankovic

xillur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

lille_smed: Har du set på www.holmacoustics.com ? deres forforstærker kan
lave frekvens og fase korrigering på hver enhed op til et 3-vejs system. tjek videoen:
http://www.holmacoustics.com/dspre1_indepth.php
Til top Vis xillur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xillur

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

beklager .. det skal være til 4 vejs 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes