Forfatter |
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var inde og høre en Bel Canto e.One DAC-3 som vist
passer meget godt til mit ønske om behagelig lyd, samtidig med at den ikke
skjuler detaljerne.
Se den her
Før jeg prøver den hjemme på mit eget anlæg, ville jeg
spørge om andre har erfaringer med den?
|
Til top |
|
|
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
slettet __________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
KT Radio. Du kommer fra CPH kan jeg se, så det er vist ok. De er gode til at stykke et anlæg sammen som ligner dit eget til en prøvelytning.
|
Til top |
|
|
hifi2me Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 12 November 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv en Stello 2oo mrk. II. Den er niveauer bedre en Bel Canto
Hat testet begge, jeg er helt enig i den anmeldelse der er af Stello på Hifi4all, der er lige til et 13 tal
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er allerede på TODO listen allerede
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 13 November 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifi2me skrev:
Prøv en Stello 2oo mrk. II. Den er niveauer bedre en Bel Canto
Hat testet begge, jeg er helt enig i den anmeldelse der er af Stello på Hifi4all, der er lige til et 13 tal
|
|
|
Jeg har også testet Stello'en. Den havde helt klart den mest analoge og behagelige lyd jeg har hørt fra en DAC, men på mit
anlæg var den lidt uengagerende. Men det vil nok være meget individuelt fra anlæg til anlæg, så god idé at prøve den.
|
Til top |
|
|
hifi2me Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring siger at det har meget med kablerne at gøre. Eks. får sølv den til stramme kanterne op og flytte lydbilledet lidt frem i modsætning til kobber. Siger faktisk meget om hvor neutral den er
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 13 November 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hifi2me Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, og en af de store forskelle til Stello er USB udgangen. Den kan ikke anbefales til High-end musik i Bel Canto versionen. Den anden store forskel som jeg husker, er at Stello er lidt mere analog lydende. Bel Canto husker jeg som wow effekt og efter en times musik slukker man, gælder iøvrigt også deres forstærkere. Bel Canto kræver et mere mørkt anlæg for at optimere, men helt sikker også top lyd
|
Til top |
|
|
klitgt Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
Sendt: 18 September 2009 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifi2me skrev:
Jeps, og en af de store forskelle til Stello er USB udgangen. Den kan ikke anbefales til High-end musik i Bel Canto versionen. Den anden store forskel som jeg husker, er at Stello er lidt mere analog lydende. Bel Canto husker jeg som wow effekt og efter en times musik slukker man, gælder iøvrigt også deres forstærkere. Bel Canto kræver et mere mørkt anlæg for at optimere, men helt sikker også top lyd |
|
|
Mener du ikke USB indgangen? En DAC kan have en USB indgang for at kunne modtage digitalsignal fra en PC, så man undgår at skulle køre over et evt. PCI lydkort eller lydkort i PC'en i det hele taget, der tilfører musikken en del støj.
Pointen er at DAC'en ses af PC'en som et lydkort (Kun Vista, ikke XP). Hvis man så tilmed afspiller musikken gennem Winamp med kernel streaming plugin, får man bitperfect streaming af det, der ligger i WAV eller FLAC filerne ud til bearbejdning i DAC'en og ikke af diverse forurenende software (K-mixeren i Windows) etc.
Har selv forsøgt at lytte til WAV og FLAC filer afspillet over Winamp på PC med Windows XP med PCI lydkort med digitaludgang og optisk kabel til SPDIF indgangen på min DAC (GDIS DAC V fra Svalander Audio, testet i HIFI & Musik no. 7-8 juli-august 2009). Derefter lyttet på samme med den eneste forskel, at det var Windows Vista uden om lydkortet, men via USB til DAC'en. Winamp med kernel streaming plugin styrer bitstrømmen direkte fra Winamp ud til DAC'en.
Og det er KLASSER over ALT hvad jeg har hørt, inkl. CD spillere i monstrøse prisklasser.
|
Til top |
|
|
finnbrodersen Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 139
|
Sendt: 18 September 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja mon ikke hifi branchen går hårde tider i møde. Har læst at der faktisk ikke sælges rene CD afspillere mere.
|
Til top |
|
|