Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 18:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: TDC Play (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nartours
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg er den glade bruger af TDC´s Play på stationær pc, men har lige et spørgsmål ?

Kan man på en eller anden måde, enten via kabel eller noget netværk, få musikken via sin forstærker i stuen?

Jeg er helt blank m.h.t dette ? så ideér modtages med tak

Til top Vis Nartours's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nartours

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

De fleste pc'er har ganske normal hovedetelfon udgang (enten foran eller bagpå) som så kan sluttes til en analog indgang på forstærkeren med et minijack til phonokabel f.eks fra av-cables. Vil dog ingenting love kvalitetsmæssigt, da lydkortene på moderne pc'er er alt fra jævnt ringe til uduelige :)

En anden mulighed er at bruge en ekstern DAC som er sluttet til via enten usb eller optisk (sidste kræver et lydkort med optisk udgang). Tror Cambridges nye DAC til ca. 2000 har USB tilslutning.

En helt triedie mulighed er noget Squeezebox løsning, men har ingen ide om de kan afspille DRM beskyttet musik fra TDC Play, så det vil jeg ikke gå i detaljer med.

Dahlin5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Nogen der har erfaring med Squeezebox og TDC play? Virker det sammen? Overvejer en løsning med en NAS server og en Sqeezeox koblet til mit anlæg.

Ney_ skrev:
De fleste pc'er har ganske normal hovedetelfon udgang (enten foran eller bagpå) som så kan sluttes til en analog indgang på forstærkeren med et minijack til phonokabel f.eks fra av-cables. Vil dog ingenting love kvalitetsmæssigt, da lydkortene på moderne pc'er er alt fra jævnt ringe til uduelige :)

En anden mulighed er at bruge en ekstern DAC som er sluttet til via enten usb eller optisk (sidste kræver et lydkort med optisk udgang). Tror Cambridges nye DAC til ca. 2000 har USB tilslutning.

En helt triedie mulighed er noget Squeezebox løsning, men har ingen ide om de kan afspille DRM beskyttet musik fra TDC Play, så det vil jeg ikke gå i detaljer med.
Til top Vis Dahlin5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dahlin5

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

SqueezeCenter og DRM er ikke så godt ...

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

Nartours
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Hmm, det var ellers Squeeze jeg havde håbet lidt på  ,

Forslag ?

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Nartours skrev:

Forslag ?

Prøv at google "Sound Taxi"

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Læste lige at Squeezecenter definitivt ikke afspiller DRM beskyttet musik, og der bestemt heller ikke er planer om at det kommer til det. En af grundene så vidt jeg kunne læse mig frem til er at de ikke vil betale licens for at kunne få rettigheder til at decode dem, en anden er at nogle DRM produkter (f.eks ting fra iTunes) ikke existere muligheden for at kunne købe licens (det vil apple ikke have). Og en anden grund er at det er imod den filosofi om åbenhed som squeezebox til dels er bygget på. Så det bedste råd hvis du gerne vil den vej er nok at google "Sound Taxi" :)

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hej,

Ney_ skrev:
Læste lige at Squeezecenter definitivt ikke afspiller DRM beskyttet musik, og der bestemt heller ikke er planer om at det kommer til det. En af grundene så vidt jeg kunne læse mig frem til er at de ikke vil betale licens for at kunne få rettigheder til at decode dem, en anden er at nogle DRM produkter (f.eks ting fra iTunes) ikke existere muligheden for at kunne købe licens (det vil apple ikke have). Og en anden grund er at det er imod den filosofi om åbenhed som squeezebox til dels er bygget på. Så det bedste råd hvis du gerne vil den vej er nok at google "Sound Taxi" :)

det er rigtigt at Squeeze-tingene pt. ikke kan håndtere DRM i almindelighed og at Apple ikke er villig til at give licens til FairPlay. Men ræsten tror jeg ikke helt passer. Citat fra deres wiki:
"More audio sources - Do what it takes - formats, DRM, integration with external audio providers - to make sure our users are not limited in their listening options."

Mht. til det med åbenhed, så er det ikke noget filosofisk som ligger til grund for at det er en udfordring. Derimod er det teknisk set en begrænsning da man fx. ikke ville kunne dekryptere på serveren. Det er nødt til at skulle foregå i afspillerne. Det stiller krav til afspillerne, og er måske en forhindring da fx. firmware kapaciteten i SB3 allerede i dag er udnyttet til det fulde.

Ellers mener jeg at have set et eller andet sted at TDC play kan afspilles på Sonos. Men det var vist noget med Windows Media Player sørger for grovarbejdet, hvilket jo udelukker de fleste NAS-løsninger.

AFAIK etc. Pointen er at jeg tror ikke at Slimdevices har noget principielt imod at have støtte for DRM i deres produkter. De har det jo allerede for en konkret tjeneste.

vh Bjørn   

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

Nartours
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes