Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 05:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Digitale afspillere...... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 13 November 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogle venlige sjæle herinde som vil forklare hvordan de nye digitale musikafspillere fungere i detaljer, da jeg har svært ved at se hvad det er der gør dem så dyre (fx Linn). For tager man dac delen ud af dem, burde de da opføre sig ens i min verden. Har det også betydning for lyden hvilken computer/ drev man bruger for at rippe dem til harddisken (det ville være logisk i min verden).

Så vist vi snakker digitale musikafspillere i råt format uden DAC, hvad er det så der gør dem foskellige og hvad er det der gør dem så dyre og kan man lave en selv, uden DAC og få samme lydkvalitet

Jeg er helt på bar bund over hvad det er der skulle gøre at de lyder forskelligt vist samme dac er brugt i en test foreksempel........

Tager man Linn`s dyre topmodel til over 100K vil man så få forskellig lydresultater med forskellige typer computer til at rippe sine cd`r med?

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 November 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Har alle Linn afspillere ikke indebygget DAC? Ellers er et hurgigt bud at det der gør dem dyre formendtlig er det samme som gør nogle cd-afspillere dyre. Nemlig alt det R&D som lægges i at optimere alle signaler så meget som muligt for på den måde af få mest ud af den anvendte hardware, inklusive DAC-chippen.

Hvis man accepterer at fx cd-afspillere i nogle tilfælde skal koste >100000, så hvorfor ikke det samme for en netværksafspiller? Den skal jo i mange henseende det samme, og jeg vil tro at fra det led i kæden hvor ting bliver virkelig svære, dvs. fra dekodning til DAC-chippens input format, så er de faktisk ens.

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes