| Forfatter |
|
masu Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et sæt bestående af Zonebridge( til routeren, og pasiv zoneplayer. zonepalyer er trådløs.
Ofte ( ca 2 fange pr uge) stopper zonosradioen med at spille, og i desktoppen står der at der kun er en Zonebridge tilsluttet.. Alså må jeg skaffe forbindelse til zoneplayer. Jeg søger forbindelse, uden held, hiver 220 v stikket ud af playeren, uden held, søger så igen forbindelse med playeren, via desktoppen og controlleren. Intet sker. Dette står på i ca 15 minutter, for så at den får forbindelse, pludseligt.
Jeg har prøvet at tilslutte netkabel til zonosplayren, og så virker dt med det samme, Så jeg tror det er det trådløse til zonesplayren der svigter. jeg kører med 20 Mbit forbindelse, så det sku være rigeligt
Det er det eneste jeg har der kører trådløst. Håber på svar, så det er værd at bruge.:-)
Vh per.
|
| Til top |
|
| |
C_Baune Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor lang afstand har du imellem??
|
| Til top |
|
| |
Kharmakiller Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du evt prøvet at skifte kanal (under system, avanceret...)
|
| Til top |
|
| |
masu Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ca 13 meter mellem player og Bridge. jeg har prøvet at skifte kanaler. Nu har jeg så fået at vide at jeg skulle prøve at resette min router, fordi det kunne være den der lavede probemer, og måske skulle jeg give den en fast ipadresse, men jeg ved ikke hvordan man gør det.. Bare underligt, at det virker fint så snart jeg sætter nedledning, til playeren
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er problemet løst ?
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god ting kan være at ringe til sonos egen support. De har mulighed for at "tjekke" ind i din sonos boks så vidt jeg husker, og kan dermed fortælle en del mere omkring dine modtage forhold. Dine vægge er ikke armeret? det vil i hvert fald drabe signalet.
|
| Til top |
|
| |
masu Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
En god ting kan være at ringe til sonos egen support. De har mulighed for at "tjekke" ind i din sonos boks så vidt jeg husker, og kan dermed fortælle en del mere omkring dine modtage forhold. Dine vægge er ikke armeret? det vil i hvert fald drabe signalet.
|
|
|
Nej det er kun gasbeton-
|
| Til top |
|
| |
masu Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ved jeg ikke, for det var en periodisk fejl, så jeg vender tilbage hvis det stadig driller. Men det er da godt at det er en reciver jeg har, så jeg stadig kan høre radio, hvis uheldet er ude. Men til den ptis Sonos ligger på burde der aldrig være problemer...
|
| Til top |
|
| |
masu Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
masu skrev:
Kaizers skrev:
|
|
|
Nej det er kun gasbeton-
|
|
|
Mig bekent er der ikke en dansk suport, i så fald gemmer de den godt. Jeg kan hverhen spansk fransk eller engelsk, Og det er en stor mangel hvis det ikke findes på dansk. Jeg er faktisk ret utilfreds:-(
|
| Til top |
|
| |
bhp12 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du spurgt i den HIFI-klub hvor du har købt den? det er vel i første omgang forhandleren der må formodes at kunne hjælpe dig.
Du kunne evt. prøve at skifte kanal på det trådløse netværk da der kan være konflikt med eksisterende netværk. Gå i "system settings" -> "advanced settings" -> "Wireless channel" og vælg en anden en den du benytter nu.
/Bruno
|
| Til top |
|
| |
masu Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg ringede til Hifi klubben i holbæk, og han sagde jeg skulle prøve suport, som jeg kunne finde på nettet??? Se tidligere indlæg omk. kanaler.
|
| Til top |
|
| |
bhp12 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, beklager at jeg oversete at du havde skiftet kanal. Den behandling du har fået i HIFI-klubben Holbæk er da skod..... Det må vel nærmest kaldes en ikke-support.
Alt tyder jo på at det er det trådløse der giver dig problemer, kører du med en enkelt sonos (zp80)? Jeg ved ikke om det er en idé at slukke for din zoneplayer og med din controller se hvilket signal du har hvor zoneplayeren normalt står. Det kunne jo være problemer med antennen i din bridge eller player. Som du nok kan se er alt dette blot gætværk, der mangler en signalindikator på zoneplayeren.....
/Bruno
|
| Til top |
|
| |
masu Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Nå nu kom fejlen igen. You have only zonebridge in you system. to listen to musec you myst have a Zoneplayer to you system- select .. osv.. Det er en Zp80 player jeg har. Har lige fundet ud af at når jeg får fejlen kan jeg få forbindelse igen hvis jeg trykker på den knap der er på Bridge!! Det er sku da underligt. Jeg husker at hifi klubben oplyste at de havede haft problemer med nogle bridge. Det er da underligt at den så skriver at det er en player der ikke er forbindelse til. zp 80 hedder åbenbart zp 90 idag? Ps Hifi klubben i holbæk oplyste at jeg skulle komme tilbage hvis det ikke løste sig med suporten.
|
| Til top |
|
| |
masu Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg tager controlleren hen til playeren er der kun 1 streg på signalet. Og der går ret lang tid med at få lyd på radiostationerne.. Ofte over 5 sekunder.
|
| Til top |
|
| |