Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: harddiskoptager som cd-drev (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
carstena
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 December 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Hej er der nogen der har prøvet dette ?

kan man betjene den uden tv ?

den skal køre spdif coaxial electrisk til en audionote dac.

mvh

carsten

Til top Vis carstena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carstena

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 December 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

carstena skrev:
Hej er der nogen der har prøvet dette ?

kan man betjene den uden tv ?

den skal køre spdif coaxial electrisk til en audionote dac.

mvh

carsten

Måske du skulle fortælle hvilket apparat du tænker på ?

min Yamaha 1500 fungerer fremragende , og er netop en cd/hdd optager - men jeg aner du tænker på en tv dims, af ukendt art

Men sæt da en skive i og prøv dig frem ;)

carstena
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 December 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

mange tak ja jeg tænker på en tv dims, af ukendt art- jeg har en eltax og en agk sprit nye der bare står og glor.

det kunne måske være af interesse for andre denne type er jo billige

tillykke med din yamaha jeg forstår ikke at branchen ikke har lavet en sådan forlængst-den har vel ikke nogle mindre kostbare brødre eller konkurenter.

Til top Vis carstena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carstena

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

carstena skrev:
mange tak ja jeg tænker på en tv dims, af ukendt art- jeg har en eltax og en agk sprit nye der bare står og glor.

det kunne måske være af interesse for andre denne type er jo billige

tillykke med din yamaha jeg forstår ikke at branchen ikke har lavet en sådan forlængst-den har vel ikke nogle mindre kostbare brødre eller konkurenter.

de fleste dvdafspillere kan da afspille almindelig ecd'ere, og gør det nogenlunde-

mht Yamaha'en er der vist ikke mange andre, der har lavet noget tilsvarende - markedet er der åbenbart ikke.  Jeg fik min til ½ pris, da en biks i Hillerød holdt ophørsudsalg,  nyprisen er lidt giftig (7.500.-)

efter købet, så jeg de omtaler den ganske pænt :

http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page/moreinfo.cfm/Product _ID/2292

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 December 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
mht Yamaha'en er der vist ikke mange andre, der har lavet noget tilsvarende - markedet er der åbenbart ikke. 

Både og - markedet er så absolut til stede, men de traditionelle hifi-produkter som din Yamaha har ikke haft dét der skal til for at ramme målgruppen. Det har produkter som Sonos og Squeezebox derimod - det er dem der har taget dette marked, mens de traditionelle hifi-producenter har sovet i timen, og ikke været i stand til at lave en betjeningsløsning der er god nok - i hvert fald ikke i denne prisklasse.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Både og - markedet er så absolut til stede, men de traditionelle hifi-produkter som din Yamaha har ikke haft dét der skal til for at ramme målgruppen. Det har produkter som Sonos og Squeezebox derimod - det er dem der har taget dette marked, mens de traditionelle hifi-producenter har sovet i timen, og ikke været i stand til at lave en betjeningsløsning der er god nok - i hvert fald ikke i denne prisklasse.

Jeg ved ikke hvad der lige skete for branchen - eller om ikke den blot blev overhalet indenom af mediecentre (herunder hører vist også dem du nævnte) og hvad ved jeg ?

Yamaha'en er et rent nicheprodukt,  som vel mest af alt kræver et behov, før den er praktisk - de andre kan jo ikke leve uden en transportør af musikken

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 December 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

AV Precision skrev:

Jeg ved ikke hvad der lige skete for branchen - eller om ikke den blot blev overhalet indenom af mediecentre (herunder hører vist også dem du nævnte) og hvad ved jeg ?

Yamaha'en er et rent nicheprodukt,  som vel mest af alt kræver et behov, før den er praktisk - de andre kan jo ikke leve uden en transportør af musikken

jeg går i øjeblikket og har noget i samme retning for øje også bare med videostreaming. Det synes jeg til gengæld ikke der findes så meget af som rent faktisk virker ordentligt. Det eneste jeg er stødt på er vel egentlig kaleidescape, men 120k for en medieserver er temmelig meget mere (ca. 100k) end jeg lige har lyst til at give.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes