| Forfatter |
|
carstena Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 24 December 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej er der nogen der har prøvet dette ?
kan man betjene den uden tv ?
den skal køre spdif coaxial electrisk til en audionote dac.
mvh
carsten
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 24 December 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
carstena skrev:
| Hej er der nogen der har prøvet dette ?
kan man betjene den uden tv ?
den skal køre spdif coaxial electrisk til en audionote dac.
mvh
carsten |
|
|
Måske du skulle fortælle hvilket apparat du tænker på ?
min Yamaha 1500 fungerer fremragende , og er netop en cd/hdd optager - men jeg aner du tænker på en tv dims, af ukendt art
Men sæt da en skive i og prøv dig frem ;)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
carstena Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak ja jeg tænker på en tv dims, af ukendt art- jeg har en eltax og en agk sprit nye der bare står og glor.
det kunne måske være af interesse for andre denne type er jo billige
tillykke med din yamaha jeg forstår ikke at branchen ikke har lavet en sådan forlængst-den har vel ikke nogle mindre kostbare brødre eller konkurenter.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
carstena skrev:
| mange tak ja jeg tænker på en tv dims, af ukendt art- jeg har en eltax og en agk sprit nye der bare står og glor.
det kunne måske være af interesse for andre denne type er jo billige
tillykke med din yamaha jeg forstår ikke at branchen ikke har lavet en sådan forlængst-den har vel ikke nogle mindre kostbare brødre eller konkurenter. |
|
|
de fleste dvdafspillere kan da afspille almindelig ecd'ere, og gør det nogenlunde-
mht Yamaha'en er der vist ikke mange andre, der har lavet noget tilsvarende - markedet er der åbenbart ikke. Jeg fik min til ½ pris, da en biks i Hillerød holdt ophørsudsalg, nyprisen er lidt giftig (7.500.-)
efter købet, så jeg de omtaler den ganske pænt :
http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page/moreinfo.cfm/Product _ID/2292
__________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
| mht Yamaha'en er der vist ikke mange andre, der har lavet noget tilsvarende - markedet er der åbenbart ikke. |
|
|
Både og - markedet er så absolut til stede, men de traditionelle hifi-produkter som din Yamaha har ikke haft dét der skal til for at ramme målgruppen. Det har produkter som Sonos og Squeezebox derimod - det er dem der har taget dette marked, mens de traditionelle hifi-producenter har sovet i timen, og ikke været i stand til at lave en betjeningsløsning der er god nok - i hvert fald ikke i denne prisklasse. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
| Både og - markedet er så absolut til stede, men de traditionelle hifi-produkter som din Yamaha har ikke haft dét der skal til for at ramme målgruppen. Det har produkter som Sonos og Squeezebox derimod - det er dem der har taget dette marked, mens de traditionelle hifi-producenter har sovet i timen, og ikke været i stand til at lave en betjeningsløsning der er god nok - i hvert fald ikke i denne prisklasse. |
|
|
Jeg ved ikke hvad der lige skete for branchen - eller om ikke den blot blev overhalet indenom af mediecentre (herunder hører vist også dem du nævnte) og hvad ved jeg ?
Yamaha'en er et rent nicheprodukt, som vel mest af alt kræver et behov, før den er praktisk - de andre kan jo ikke leve uden en transportør af musikken __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
AV Precision skrev:
| Både og - markedet er så absolut til stede, men de traditionelle hifi-produkter som din Yamaha har ikke haft dét der skal til for at ramme målgruppen. Det har produkter som Sonos og Squeezebox derimod - det er dem der har taget dette marked, mens de traditionelle hifi-producenter har sovet i timen, og ikke været i stand til at lave en betjeningsløsning der er god nok - i hvert fald ikke i denne prisklasse. |
|
|
Jeg ved ikke hvad der lige skete for branchen - eller om ikke den blot blev overhalet indenom af mediecentre (herunder hører vist også dem du nævnte) og hvad ved jeg ?
Yamaha'en er et rent nicheprodukt, som vel mest af alt kræver et behov, før den er praktisk - de andre kan jo ikke leve uden en transportør af musikken
|
|
|
jeg går i øjeblikket og har noget i samme retning for øje også bare med videostreaming. Det synes jeg til gengæld ikke der findes så meget af som rent faktisk virker ordentligt. Det eneste jeg er stødt på er vel egentlig kaleidescape, men 120k for en medieserver er temmelig meget mere (ca. 100k) end jeg lige har lyst til at give. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |