Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Duet efaringer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 December 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har netop lånt en duet og brugt den i en uges tid. Det var riemligt let at få kæresten til at sige ok for systemet da hun så hvor let det var at finde albums fra vores pc. Så den del er på plads.

Men jeg synes ikke jeg er helt tilfreds med remoten. Når jeg vil tænde om morgenen så tager det noget tid at connecte til duet'en. Jeg har version 7.3 kørende. JA det er faktisk næsten hver gang jeg skal have forbindelse så tager det lidt tid. Jet har kablet det hele med kabel og ikke tråløst.

Hjælper det at opgradere eller hvad hvis jeg bruger en Ipod Touch?

Tak for input.

Paqi
Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 December 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Jeg havde et Duet en overgang, udelukkende købt pga. remoten, men solgte den hurtigt igen, da jeg ligesom dig, heller ikke syntes det spillede
max.. Gik dengang tilbage til remoten til min Squeezebox Classic, og bruger den stadig i dag i kombination med iPeng til iPhone.. Denne løsning
synes jeg er MEGET bedre, især ved større biblioteker, da man kan springe til et bestemt bogstav, i stedet for at skulle 'rulle' som på remoten..
Dette gælder både for iPeng og SB remoten.. Der er stadig noget forbindelsestid på Ipeng, hvis forbindelsen har været afbrudt, men ikke noget jeg
ikke kan leve med.. Men bruger den som sagt i kombination med den originale remote til SB, der er rar at have hvis man bare skal zappe et
nummer videre o.l..

Mit råd er altså: Har du ikke købt endnu, så køb en Classic og kombiner den med en iPod touch..

//Allan

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 27 December 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
Jeg havde et Duet en overgang, udelukkende købt pga. remoten, men solgte den hurtigt igen, da jeg
ligesom dig, heller ikke syntes det spillede
max.. Gik dengang tilbage til remoten til min Squeezebox Classic, og bruger den stadig i dag i kombination med iPeng til
iPhone.. Denne løsning
synes jeg er MEGET bedre, især ved større biblioteker, da man kan springe til et bestemt bogstav, i stedet for at skulle 'rulle'
som på remoten..
Dette gælder både for iPeng og SB remoten.. Der er stadig noget forbindelsestid på Ipeng, hvis forbindelsen har været
afbrudt, men ikke noget jeg
ikke kan leve med.. Men bruger den som sagt i kombination med den originale remote til SB, der er rar at have hvis man
bare skal zappe et
nummer videre o.l..

Mit råd er altså: Har du ikke købt endnu, så køb en Classic og kombiner den med en iPod touch..

//Allan

Jeg er heller ikke imponeret over stabiliteten af Duet'en. Jeg havde en SB3 til låns gennem et stykke tid, og den spillede
bare klippestabilt uden forbindelsesproblemer. Så jeg synes heller ikke at Duet'en er helt færdigudviklet endnu.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

kriztian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006
Sendt: 27 December 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Det er korrekt, at Duet'en lige skal bruge et øjeblik på at connecte når man tænder for den om morgenen... men ellers synes jeg personligt at det kører stabilt og godt.

Til top Vis kriztian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kriztian

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Sendt: 27 December 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres inputs. Det giver mig lige lidt af overveje. Min Ipod Touch er på vej så den skal helt sikkert bruges.

Et sidste spørgsmål. Når jeg lytter til DR P3 så troede jeg, at det ikke var nødvendigt at have en pc kørende.. MEn jeg kan se at min pc står og kører uafbrudt bare ved radio streaming.. Ka ndet være rigtigt eller har jeg sat systemet forkert op?

Paqi
Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 December 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Hmm mener at når stream er startet så fortsætter den selvom jeg slukker min PC.
Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 December 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Det har min også gjort tidligere, dog med slukket display.. Der stod i release notes til den sidste version af Squeezecenter at nu slukkede digital
audio out også i stand by, så ikke sikker på den gør det mere..

Hvis man vil høre netradio uden at have sin pc/server tændt, kan man oprette en konto på Squeeze Network.. Bare lidt irriterende at man skal logge
frem og tilbage..

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes