| Forfatter |
|
Proquo Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 15 Februar 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at anskaffe mig en DVD-recorder, men jeg har opdaget at så godt som alle DVD'er er kopibeskyttet, så de ikke kan kopieres.
Der må være en måde at man kan fjerne kopibeskyttelses signalet på, så man kan optage billedet.... Men hvordan?
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 15 Februar 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvd-shrink er et udemærket gratis program til backups, så man ikke slider på sine originaler. Det og en masse hjælp og andre gratis ting kan du finde her: www.vcdhelp.com __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Stefan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 15 Februar 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læs eventuelt nogle af guiderne på:
http://www.doom9.net/
Der er forklaring til en masse forskellige måder du kan tage backup
af dine dvd'er på, og der er endda også en del gratis programmer
hvormed backup'en kan udføres.
/Stefan
|
| Til top |
|
| |
Thunderhawk Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 15 Februar 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil give Morten ret i at DVD Shrink er et godt program , men sådan som jeg læser dit indlæg så er det en DVD Recorder til fjernsynet du vil købe og så optage på den gamle måde som med VHS eller har jeg misforstået ? hvis jeg har forstået det rigtig skal du have slået Macrovision fra på din DVD afspiller , dette er der et lige så mange måder at gøre på som der er DVD afspillere så hvilken afspiller har du ?
|
| Til top |
|
| |
Proquo Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 15 Februar 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fuldstændig rigtigt at det er en DVD-recorder til hjemmebio'en, IKKE en DVD-brænder til PC.
Macrovisionfri, er det ikke kun hvis man skal optage signalet over på VHS? Virker det også hvis man skal optage på en DVD?
Det er en meget gammel DVD afspiller jeg har (Samsung DVD-809), så jeg tvivler meget på at den kan filtrere Macrovision fra, men så må jeg bare købe en ny!
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både og, dvs både over på dvd og vhs.
Macro-visionen kan fjernes hos flere radioforretninger, mener det koster ca 500-600.
Prøv evt MM-vision.dk, de sælger kode-kits fjerner macroen, oma.

|
| Til top |
|
| |
Thunderhawk Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Macrovision tjekker om signalet "løber" igennem flere kilder så det har ikke noget at sige om det er VHS eller DVD
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der andet der er fordelagtigt ved at have en macrovison fri afspiller (udover at man kan optage over på DVD og VHS)? Jeg har nemlig lige købt en DVD-afspiller der er macrovision fri, og vil da gerne lige høre hvilke muligheder det giver mig. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunderhawk skrev:
| Macrovision tjekker om signalet "løber" igennem flere kilder så det har ikke noget at sige om det er VHS eller DVD |
|
|
Hej alle på tråden
Nej, Thunderhawk det er ikke rigtigt det du skriver, Macrovision er en analog kopi blokering der overstyrer indgangskredsløbet i video eller DVD-optageren, det lægger nogle overstyrede hvid-pulser ind i signalet som får indgangskredsløbet til at skrue ned for hvidstyrken, resultat en dunkel og kontrastløs affære. På DVD ligger Macrovision ikke på mediet men er indbygget i DVD-afspilleren, på selve DVD pladen er der som regel nogle former for digital kopibeskyttelse, men hvis man kan slå Macrovision fra så kan jeg ikke se at det skulle være umulig at kopiere fra DVD-afspiller til DVD-optager, sålænge det foregår analogt.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
HeyRune... Udover det nævnte, så kan der være nogle projectorer der ikke kan bruges medmindre DVD'n er macro-fri.
|
| Til top |
|
| |
hedi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv lige at kikke i forumet ved Recordere.dk
Der er en masse om Macrovision og hvordan man kan lave en kopi af DVD til DVD optager.
Der vil du få svar på mange af dine spørgsmål.
MVH
Henrik
|
| Til top |
|
| |