Forfatter |
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forbindelse med et snarlig indkøb af en Apple iPod, så har jeg 2 spørgsmål som jeg her håber at få svar på 
- Selvom der er tale om et iPod indkøb, så er lyden et meget vigtigt parameter. Er der her forskel på de enkelte iPod modeller, og i givet fald, hvilken model skal jeg da vælge.
- Hvorledes får jeg lagt musik på en iPod i bedst mulige kvalitet? Er løsningen at downloade (hvorfra), og/eller overførsel fra Cd skiver (pc eller Cd-afspiller)?
__________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
2. Jeg bruger iTunes til at rippe cd´er i Apple Lossness format. Og synkroniserer iPod med iTunes.
Jeg tror det er den bedste kvalitet iPod kan afspille. Mener ikke den kan bruge FLAC, men AppleLossless er også tabsfrit så mon ikke det er lige så godt...
Det kan godt være der er et program "derude" som er bedre til ar rippe med, men hos mig fungerer iTunes godt og jeg kan ikke høre forskel imellem originalen og kopien. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apple lossless og FLAC er ens i lydkvalitet. Hvis du vil have den bedste lydkvalitet, skal du bruge lineout og så en ekstern forstærker, men så er den jo ikke så smart længere. Tjek evt. flash my headpiece tråden
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias Bak skrev:
...Hvis du vil have den bedste lydkvalitet, skal du bruge lineout og så en ekstern forstærker, men så er den jo ikke så smart længere. Tjek evt. flash my headpiece tråden |
|
|
Mit spørgsmål går på at få lagt musik på iPod'en i bedst mulige kvalitet, og ikke afspillegen heraf. Det sidste er der nemlig 110% styr på 
Christian
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal på et tidspunkt have en Transporter. Den skal spille FLAC. Jeg har også en iPOD, så jeg ender med at have samme musik i to formater på disken. Man kunne selvfølgelig bruge Rockbox til iPOD'en fro kunne spille FLAC, men jeg har læst at batteritiden så bliver lav. Træls...
|
Til top |
|
|
Mathias Bak Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Mathias Bak skrev:
...Hvis du vil have den bedste lydkvalitet, skal du bruge lineout og så en ekstern forstærker, men så er den jo ikke så smart længere. Tjek evt. flash my headpiece tråden |
|
|
Mit spørgsmål går på at få lagt musik på iPod'en i bedst mulige kvalitet, og ikke afspillegen heraf. Det sidste er der nemlig 110% styr på 
|
|
|
Ja den er lækker den wadia  I dette tilfælde skal du bare bruge apple lossless, det er jo apple, så det er ret let.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias Bak skrev:
Chr. R. skrev:
Mathias Bak skrev:
|
|
|
|
|
Ja den er lækker den wadia I dette tilfælde skal du bare bruge apple lossless, det er jo apple, så det er ret let.
|
|
|
Tak for svaret 
Er der forskel i kvaliteten af lossless ved de forskellige modeller, og hvad er det helt præcis? 
Det er desværre ikke meget hjælp at hente på Apples hjemmeside mht. lossless eller andre tekniske forklaringer. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Mathias Bak Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kun en slags lossless i iTunes :)
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
De gamle Ipods, op til gen. 5.5 kan rockboxes så de også kan spille flac filer.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aaah, en mulighed for at køre digitalt signal ud af iPoden. Nu begynder det at ligne noget. Ærgerligt jeg ikke gider producenten af personlige årsager så.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Aaah, en mulighed for at køre digitalt signal ud af iPoden. Nu begynder det at ligne noget. Ærgerligt jeg ikke gider producenten af personlige årsager så.  |
|
|
Må man spørge hvorfor 
Tro mig, jeg har haft min kampe med specielt den tidligere importør men også Wadia, men har så også oplevet en særdeles positiv udvikling i ft. før i tiden, og synes derfor ikke at en uheldig episode "for længe længe siden" skal overskygge en positive udvikling
Christian
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
De gamle Ipods, op til gen. 5.5 kan rockboxes så de også kan spille flac filer. |
|
|
Dumt spørgsmål 
Er flac værd at gå efter? Er det ikke mere "sikkert" at købe en ny iPod (med tanke på f.eks. den berygtede korte levetid for batteriet)? __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg ville gå efter den nye model. Jeg har en Touch og syntes batteri levetiden er ok på den. Vi mene at appels eget loss less format er lige så godt, men flac supporteres at andre fabrikater.
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
Til top |
|
|
Mathias Bak Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel heller ikke sikkert at en rockboxet virker sammen med wadia docken? Det er imo ikke værd at gå efter en gammel ipod for at få flac, apple lossless giver PRÆCIS samme lydkvalitet
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Aaah, en mulighed for at køre digitalt signal ud af iPoden. Nu begynder det at ligne noget. Ærgerligt jeg ikke gider producenten af personlige årsager så.  |
|
|
Må man spørge hvorfor 
Tro mig, jeg har haft min kampe med specielt den tidligere importør men også Wadia, men har så også oplevet en særdeles positiv udvikling i ft. før i tiden, og synes derfor ikke at en uheldig episode "for længe længe siden" skal overskygge en positive udvikling
|
|
|
Det er mig der ikke kan formulere mig ordentligt. Det er Apple jeg har det hårdt med.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Det er mig der ikke kan formulere mig ordentligt. Det er Apple jeg har det hårdt med.  |
|
|
Ahh...okay 
Som "lyd nørd" er der heller ikke meget hjælp/info af få (derfor denne tråd), men iPod'er er jo genial anvendelig grundet dens størrelse og pris samt dens anvendelses muligheder (som walkman, i bilen og nu som et serøst alternativ til hjemme hi-fi). __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
Jeg skal på et tidspunkt have en Transporter. Den skal spille FLAC. Jeg har også en iPOD, så jeg ender med at have samme musik i
to formater på disken. Man kunne selvfølgelig bruge Rockbox til iPOD'en fro kunne spille FLAC, men jeg har læst at batteritiden så bliver lav.
Træls... |
|
|
Ikke at det har noget med tråden at gøre som sådan, men Squeezecenter (serverprogrammet til Transporter) kan også håndtere Apple Lossless, og
eftersom det er samme kvalitet som FLAC, er der er efter min mening ikke nogen grund til at have 2 biblioteker.. Hvorfor ikke gå efter Apple
Lossless exclusive (og desværre give Apple deres vilje)?!
//Allan
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
pof@ skrev:
Jeg skal på et tidspunkt have en Transporter. Den skal spille FLAC. Jeg har også en iPOD, så jeg ender med at have samme musik i
to formater på disken. Man kunne selvfølgelig bruge Rockbox til iPOD'en fro kunne spille FLAC, men jeg har læst at batteritiden så bliver lav.
Træls... |
|
|
Ikke at det har noget med tråden at gøre som sådan, men Squeezecenter (serverprogrammet til Transporter) kan også håndtere Apple Lossless, og
eftersom det er samme kvalitet som FLAC, er der er efter min mening ikke nogen grund til at have 2 biblioteker.. Hvorfor ikke gå efter Apple
//Allan |
|
|
Fordi jeg ikke vil låses fast til noget. Bruger en iPOD mere strøm når den spiller Apple Lossless? Rockbox skulle gøre at der bruges mere strøm når der spilles FLAC fordi der læses mere på disken.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Jesper Juul skrev:
De gamle Ipods, op til gen. 5.5 kan rockboxes så de også kan spille flac filer. |
|
|
Dumt spørgsmål 
Er flac værd at gå efter? Er det ikke mere "sikkert" at købe en ny iPod (med tanke på f.eks. den berygtede korte levetid for batteriet)? |
|
|
Mjoo, batteritiden er ikke imponerende og man kan jo bare bruge Applle Lossless det er lige så godt, men så skal man ofte holde styr på to sæt filer, ihvertfald hos mig, da alt mit andet musik er i Flac format, så det er vist smag og behag. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
Alland skrev:
pof@ skrev:
Træls... |
|
|
//Allan |
|
|
Fordi jeg ikke vil låses fast til noget.Bruger en iPOD mere strøm når den spiller Apple Lossless? Rockbox skulle gøre at der bruges mere strøm når der spilles FLAC fordi der læses mere på disken. |
|
|
Ja den bruger væsentligt mere strøm, da den skal tilgå disken meget oftere end ved eks. mp3 filer og selve processeringen er vist også noget der trækker mere strøm end ved mp3 filer svjv. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|