Forfatter |
|
Lars8000 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved om man kan få et stik eller lign. som kan opdele en lyd indgang på en reciver?
Har kun en lyd indgang tilbage og har to afspillere som skal sættes til reciveren.
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan købe et Y-led. Men problemet er at du på den måde til have 2 seperate ting der spiller samtidigt. F.eks. din dvd afspiller og din ps3 - eller hvordan det nu forholder sig.
|
Til top |
|
|
Lars8000 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
De to ting der skal sættes i den samme indgang, skal ikke spille på samme tid. Det er to computere der skal sættes i den samme indgang.
Men det mener du godt kan virke??
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars8000 skrev:
De to ting der skal sættes i den samme indgang, skal ikke spille på samme tid. Det er to computere der skal sættes i den samme indgang.
Men det mener du godt kan virke?? |
|
|
Ja det mener jeg. Så skal du jo så bare sørge for at kun én computer er i brug ad gangen.
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke en fin måde at brænde udgange af på?
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med sådan en her ellers?
|
Til top |
|
|
Lars8000 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil man brænde sin udgang af, hvis man bruger en Y-ledning.?? eller er det kun hvis den får signal ind fra begge de apperater der er tilsluttet på samme tid??
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars8000 skrev:
Vil man brænde sin udgang af, hvis man bruger en Y-ledning.?? eller er det kun hvis den får signal ind fra begge de apperater der er tilsluttet på samme tid?? |
|
|
strømmen ved jo ikke at den ikke må løbe ind i den pc der ikke er tændt.
I øvrigt tror jeg at 2 pc'er og en forstærker er "recipe for disaster" mht. brum, hvis der ikke bruges skilletrafoer. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Lars8000 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
De to computere vil aldrig være tilsluttet på samme tid. Vil det gøre noget at strømmen løber op til at ikke tilsluttet jackstik, imens det andet stik er i den computer jeg bruger???
Vil self ikke brænde noget af, men syntes det lød som en fin måde at dele udgangen op på..
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars8000 skrev:
De to computere vil aldrig være tilsluttet på samme tid. Vil det gøre noget at strømmen løber op til at ikke tilsluttet jackstik, imens det andet stik er i den computer jeg bruger???
Vil self ikke brænde noget af, men syntes det lød som en fin måde at dele udgangen op på..
|
|
|
Du vil helt sikkert ikke brænde noget af - vi taler her om signaler af så lavt niveau, at de er ganske harmløse. Jeg forudser derimod at signalet fra den spillende PC, vil blive ødelagt af den ekstra "belastning" det ser ind I, da det jo ser den anden PC og forstærker indgangen som parallele belastninger. Jeg er ret sikker på, at du vil opleve et dårligere (svagere og med dårlig frekvensgang), når du har de 2 PC'er tilkoblet samme indgang på forstærkeren. Prøv det med et Y-kabel, og vurder om det lyder ordentligt for dig. Har du slet ikke stikket sat i den anden PC samtidigt, betyder det absolut ingenting.
|
Til top |
|
|